کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۹۵۴
تاریخ خبر:

هشدار جدی به مسافران ایرانی استانبول

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید، مسافران ایرانی باید در جریان سفر به ترکیه مراقب کلاهبرداری‌های گسترده در این شهر باشند.

جلال ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی دولت ترکیه، امروز شهر استانبول بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد و به طور معمول این جمعیت با یک میلیون مسافر خارجی از مرز ۱۶ میلیون نفر نیز عبور می‌کند.

به گفته وی، سفر ایرانی‌ها که در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا به دلیل مسدود شدن مرزها و توقف پروازهای مستقیم به حداقل رسیده بود، در هفته‌های گذشته با از سرگیری پروازهای مستقیم بار دیگر افزایش یافته و در این مسیر توجه مسافران ایرانی به برخی هشدارها بسیار اهمیت دارد.

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اشاره به برخی مشکلاتی به وجود آمده برای مسافران خارجی در استانبول، بیان کرد: با اینکه برای حفاظت این شهر ۶۳۰۰ و ۴۲ هزار و ۹۰۰ نفر پلیس و ۵۰۰۰ نگهبان ویژه کوچه ها و۹۳۷ نفر نگهبان ساحلی وجود دارد، اما کلاهبرداری اینترنتی و تلفنی که خود را پلیس، بازپرس، دادستان و یا مدیران مختلف ارگانها و نهادها معرفی میکنند، افزایش یافته که مسافران ایرانی باید در این خصوص کاملا هشیار باشند. این گروه با ردیابی محل سکونت و یا محل کار و با شگردها و ترفندهای کلاهبرداری شماره حساب و یا اطلاعات محل زندگی را در کشور محل زندگی اصلی پیدا کرده و شروع به اخاذی و کلاهبرداری می کنند.

ابراهیمی درباره جزییات مشکلات به وجود آمده برای برخی از مسافران نیز گفت: ایرانیان دقت کنند تا از گرفتن هر نوع قرص و استفاده از اتومبیل های شخصی و یا عبوری به جای اتومبیل های کرایه ای، شدیدا خودداری نمایند و فقط از آژانس های مطمئن و یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهایی که پیش از شیوع کرونا منتشر می‌شد، بیش از دو میلیون ایرانی در سال به ترکیه سفر می‌کردند. با شیوع کرونا و با توقف پروازهای مستقیم، تعداد مسافران ایرانی ترکیه به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

در هفته‌های گذشته و با از سرگیری پروازهای مستقیم، بار دیگر سفر به این همسایه غربی در میان ایرانی‌ها افزایش یافته است.

کدخبر: ۳۶۷۹۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر