کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۹۹۹
تاریخ خبر:

هشت نکته حاشیه‌ای‌ از پایان لیگ برتر

روزنامه هفت صبح | یک: گل‌محمدی خود را ثابت کرد. او ۲۸ امتیاز با پدیده شهر خودرو در نیم فصل اول به دست آورد و ۳۲ امتیاز با پرسپولیس در نیم فصل دوم. او تیم قدرتمندی را تحویل گرفت. میراث برانکو و کالدرون و به خوبی از پس ماجرا برآمد. بدون هیچ اشتباه بزرگی. او تیم پرمهره‌ای داشت اما نقاط ضعف کوچک و بزرگش هم مشخص بود.

از دست دادن بیرانوند،‌ از دست دادن انصاری و نادری به شکل همزمان و این که درآن جلو هیچ کدام از فورواردها نمی‌توانستند فقدان طارمی را جبران کنند و این که در دفاع راست شیری بازیکن خوبی است اما نه در اندازه‌های تیم مدعی آسیا. با این حال گل‌محمدی با درایت و تیزهوشی خاص خود پرسپولیس را هدایت کرد، از بشار رسن یک فوق ستاره ساخت، وحید امیری،‌ سیامک نعمتی و امید عالیشاه و به تازگی اوساگوانا را در ترکیب‌های متنوع هجومی خود به بازی گرفت.

اجازه داد تا ترابی همچنان برگ برنده اصلی تیمش باشد و در نهایت اختلاف امتیاز حیرت‌انگیز ۱۴ را با تیم دوم ایجاد کرد. ۴ قهرمانی پیاپی پرسپولیس در حالی به دست آمد که میانگین سنی این تیم و ادامه حضور گل محمدی این اجازه را می‌دهد که برای فصل پنج هم دورخیز داشته باشند. نکته کلیدی حفظ بشار رسن خواهد بود.

* دو‌: اما استقلال فرهاد مجیدی. آبی‌ها ۴ ستاره اصلی دارند: علی کریمی، ‌دیاباته، قایدی و وریا غفوری. با فاصله با اینها فرشید اسماعیلی، ‌روزبه چشمی، ‌ارسلان مطهری و میلیچ هستند. مشخص است که استقلال تیم کم مهره‌ای نیست اما تاثیر آن ۴ ستاره اصلی به حدی است که فقدان هرکدامشان سازوکار هجومی میراث استراماچونی را به هم می‌زند.

اگر هر ۴ ستاره اصلی استقلال در زمین باشند نیمه نهایی جام حذفی درخشان و غیرقابل پیش بینی ازآب درخواهد آمد و تکرار این نکته که مهاجمی مثل دیاباته در خط حمله وزن غیرقابل انکاری به آبی‌ها خواهد داد و بالاخره اگر فرشید اسماعیلی به فرم ایده‌آل نزدیک شود دست فرهاد مجیدی برای دربی حذفی پرتر از همیشه خواهد بود.

* سه: هرسه تیم خوزستانی در لیگ باقی ماندند. فولاد با مدیریت حساب شده و مربی تیزهوشش یعنی جواد نکونام در روز آخر سپاهان و شهرخودرو و تراکتورسازی را پشت سر گذاشت و مستقیما مجوز حضور در پلی آف آسیا را کسب کرد. آن هم با تیمی کم ستاره. نکونام درس‌های کی‌روش را خوب آموخته است. صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان هم در لیگ ماندنی شدند.

* چهار: سقوط سپاهان به جایگاه پنجم هم اتفاق عجیبی بود. سپاهان لیگ امسال را در هیبت مدعی اصلی قهرمانی آغاز کرد اما در نهایت با ناکامی‌های پیاپی آسیا را هم از دست داد. مصدومیت حامد آقایی دفاع چپ این تیم، ‌نیروی هوایی مشهور اصفهانی‌ها را مختل کرد. نرسیدن کی‌روش به چند بازی و مصدومیت کومان هم کار را سخت‌تر کرد. به هرحال سپاهان امسال جلال محبی و محمد کریمی را به عنوان پدیده تحویل فوتبال ایران داد.

* پنج: تراکتورسازی پرهیاهوی زنوزی هم به اندازه کافی زور نداشت. تیمی که سه کاپیتان تیم ملی را در ترکیب خود داشت و بازیکن‌های خارجی تراز اولی هم در آن بازی می‌کردند اما عدم یکدستی کیفی و از دست دادن تمرکز لازم در هدایت تیم و عوض کردن مدام مربی تراکتورسازی را به مکان چهارم کشاند. تراکتورسازی باید زیرک‌تر و بدجنس فوتبال بازی کند. این شکل احساسات و هیجانات نمی‌تواند تراکتور رابه جام قهرمانی برساند.

* شش: شهر خودرو که با یحیی گل‌محمدی مدعی نیم فصل اول بود و ۲۸ امتیاز کسب کرده بود در نیم فصل دوم فقط ۱۸ امتیاز به دست آورد و ششم شد. طفلی مشهدی‌ها.

* هفت: یادی هم کنیم از نساجی مازندران که به یاد شوتزن‌های کلاسیک دهه شصت این خطه مثل مهران نجفی و نادر دست نشان، ‌مجموعه‌ای از سوپرگل‌های بی‌نظیر را به پرسپولیس و سپاهان و استقلال تقدیم کردند و در میانه جدول جاخوش کردند و ستایش از گل‌گهر سیرجان که در شش بازی آخر خود ۴ برد و دو تساوی به دست آوردند. یعنی ۱۴ امتیاز.

آن‌ها در این شش بازی ۱۵ گل زدند و ۱۰گل خوردند و جذاب‌ترین تیم هفته‌های پایانی لقب گرفتند. جالب است بدانید که مثلا استقلال در شش هفته پایانی سه برد و سه تساوی داشت و پرسپولیس هم سه برد دو تساوی و یک باخت!

* هشت: و بوشهری‌ها! درست همزمان با درخشش دو ستاره فوتبال این خطه یعنی طارمی در پرتغال و قائدی در استقلال هردو نماینده این استان دوست داشتنی سقوط کردند. این بدترین قسمت لیگ امسال بود. ‌

کدخبر: ۳۴۵۹۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر