کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۸۰۶
تاریخ خبر:

هشت ساعت تناقض و دروغ در ‌نقش جهان

روزنامه هفت صبح | مرور همه ابهامات و تناقضات جنجال عجیب اصفهان که باعث لغو بازی سپاهان - پرسپولیس شد. اتفاقاتی که عصر یکشنبه در اصفهان و ورزشگاه نقش جهان رخ داد در نهایت منجر به برگزار نشدن بازی حساس سپاهان و پرسپولیس شد. مسئولان دو باشگاه، طرف مقابل را عامل اصلی برگزار نشدن بازی معرفی کرده‌اند و کمیته انضباطی وعده داده که ظرف یک هفته حکم این بازی را صادر خواهد کرد. در این میان تناقض‌هایی هم وجود دارد که باعث شده تا کشف حقیقت ماجرا مشکل شود. در این گزارش به این تناقضات و ابهامات که در یک فاصله حدودا ۷ تا ۸ ساعته ایجاد شد پرداخته‌ایم.

*** ماجرای توئیتر باشگاه سپاهان
توئیتر رسمی باشگاه سپاهان بعد از انتشار اخبار غیررسمی درباره احتمال برگزاری بازی بدون حضور تماشاگر به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داد و در توئیتی مدعی شد که هیچ ارگانی به این باشگاه دستور نداده که بازی با پرسپولیس باید بدون تماشاگر برگزار شود. یعنی مسئولان این باشگاه تا شب قبل از بازی اصلا نگران جان مردم نبودند و ترجیح می‌دادند در چنین شرایطی هواداران سپاهان در استادیوم حضور داشته باشند. اما بعد از اینکه خبر رسمی منتشر شد و چانه‌زنی‌های مسئولان سپاهان با سازمان لیگ به نتیجه نرسید، ناگهان جان مردم مهم شد و آنها خواهان لغو بازی شدند!

*** تاخیر سپاهان و تکذیب توسط یگان ویژه
یکی از ادعاهای مهم باشگاه سپاهان درباره دلیل دیر رسیدن کاروان این تیم به ورزشگاه نقش جهان، تجمع هواداران این تیم در مقابل هتل کوثر بود. مسعود تابش، امیر قلعه‌نویی و سیامک قلیچ‌خانی در تک‌تک مصاحبه‌های‌شان مدعی بودند که هواداران سپاهان با تجمع در مقابل هتل کوثر مانع از حرکت به موقع کاروان سپاهان به ورزشگاه شدند.

حتی قلعه‌نویی مدعی شد که صحنه‌هایی را از مقابل هتل دیده که نمی‌شود درباره آنها حرف زد! کار به جایی رسید که سپاهانی‌ها ادعا کردند کامیون‌هایی در مسیر حرکت اتوبوس این تیم وجود داشت که اجازه حرکت را به اتوبوس نداد و مشکل پنچر شدن اتوبوس هم به وجود آمد‌ اما تقریبا تک‌تک این ادعاها تکذیب شد. سرهنگ نورعلی فرمانده یگان ویژه اصفهان به صراحت گفت: «سپاهانی‌ها آمدن‌شان به زمین را به تاخیر انداختند و قرار شد ما به یگان امداد کمک و تیم را به ورزشگاه اسکورت کنیم. هیچ تعرضی هم به تیم یا هواداران سپاهان نشد. هیچ برخوردی با هواداران سپاهان چه از سوی نیرو‌های امدادی و چه از سوی نیرو‌های انتظامی صورت نگرفت.

حتی از سوی هواداران سپاهان هم برای جلوگیری از حرکت اتوبوس صورت نگرفت و امنیت در محل هتل مثال‌زدنی بود.» راننده اتوبوس هم کلا ماجرای پنچر شدن اتوبوس تیم سپاهان را تکذیب کرد! در نهایت دیروز مسعود تابش مدیرعامل سپاهان در مصاحبه با رادیو تهران گاف عجیبی داد. او و انصاری‌فرد همزمان روی خط تلفنی برنامه ورزشی رادیو تهران بودند و در حالی که انصاری‌فرد مشغول صحبت کردن بود، صدای تابش هم شنیده می‌شد که خطاب به فرد دیگری می‌گفت: «می‌گوید… من نمی‌دانم… چه جوابی بدهیم؟ فرمانده یگان ویژه می‌گوید ما راه را باز کرده بودیم.» و جواب آن فرد به تابش این بود: «آقای تابش خداوکیلی راه باز نبود. به والله قسم…»

*** لیستی که دیر اعلام شد
یکی دیگر از نکات مبهم این ماجرا دیر اعلام شدن ترکیب اصلی سپاهان بود. در حالی که ترکیب اصلی پرسپولیس حدود یک ساعت قبل از ساعت اعلام شده‌ برای شروع بازی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود، ترکیب سپاهان ساعت ۱۶:۲۰ یعنی چند دقیقه بعد از زمانی که قرار بود بازی آغاز شود منتشر شد! اتفاقی که در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد. این یکی از مهم‌ترین نکات و شاید حتی برگ برنده پرسپولیس هم باشد. جلال مرادی بارها خواهان اعلام ترکیب اصلی سپاهان شده بود اما مسئولان این تیم این کار را نکردند و در پاسخ به سوالات رسانه‌ها در این باره یا سکوت کرده‌اند یا طفره رفته‌اند و بحث را به موضوع دیگری کشانده‌اند.

*** توصیه عجیب قلعه‌نویی به شاگردانش
ماجرای فیلمی که از آخرین لحظات حضور سپاهانی‌ها در رختکن و راهروی ورزشگاه نقش جهان منتشر شده هم جالب است. در فایل صوتی و تصویری که توسط خود سپاهانی‌ها منتشر شده، صدای امیر قلعه‌نویی به وضوح شنیده می‌شود که خطاب به بازیکنانش می‌گوید: «داور رفت دم راهرو برید. تا پرسپولیسی‌ها نرفتند نرید!» هنوز مشخص نیست اصل ماجرا چیست و چرا قلعه‌نویی چنین توصیه‌ای به شاگردانش کرده است. این در حالی است که کاروان سپاهان تا همان لحظه هم به اندازه کافی تاخیر داشت!

*** سرنوشت بازی در دست جلال مرادی
در نهایت به نظر می‌رسد سرنوشت بازی در دست جلال مرادی ناظر بازی است. او مدعی شده که چند بار از مسئولان سپاهان خواسته تا لیست تیم‌شان را در اختیار او قرار بدهند و یکی، دو بازیکن این تیم وارد زمین شوند تا مشخص شود که این تیم اراده‌ای برای انجام بازی مقابل پرسپولیس دارد اما هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده است.

همه این اتفاقات نشان می‌دهد ‌ سپاهانی‌ها احتمالا به دلیل مصدوم بودن چند بازیکن‌شان و نبودن هواداران‌شان تمایلی برای بازی مقابل پرسپولیس نداشتند و به عمد اقداماتی انجام داده‌اند تا بازی برگزار نشود و احتمالا باید طبق قانون ۳برصفر بازنده اعلام شوند اما یک نکته کلیدی دیگر هم وجود دارد و آن این است که ظاهرا طبق قانون، ناظر بازی و پرسپولیسی‌ها باید چند دقیقه دیگر منتظر ورود سپاهانی‌ها به زمین می‌ماندند و سپاهانی ها هم مدعی شده‌اند که سر ساعت پنج آماده برگزاری بودند اما این بار پرسپولیسی‌ها مخالفت کرده‌اند و زمین را ترک کرده‌اند. در نهایت چیزی که ملاک تصمیم و رای کمیته انضباطی است، گزارش ناظر و داور بازی خواهد بود.

*** درباره همه طرف‌های درگیر ماجرا
مصاحبه‌های جنجالی افراد مرتبط و غیرمرتبط به این بازی باعث به وجود آمدن حاشیه‌های بیشتری شده و حتی کار به شکایت هم کشیده شده است. محمدحسن انصاری‌فرد، امیر قلعه‌نویی، افشین پیروانی و مهرداد میناوند کسانی هستند که در متن این درگیری‌ها و جنجال‌ها قرار گرفته‌اند.

*** محمدحسن انصاری‌فرد
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در یکی از مصاحبه‌هایش به صراحت امیر قلعه‌نویی را متهم به دروغگویی کرد. او گفت: خود سرمربی سپاهان به تیمش اعلام می‌کند تا وقتی پرسپولیسی‌ها وارد زمین نشدند کسی از سپاهان حق وارد شدن به زمین را ندارد. این قشنگ نشان می‎‌دهد چقدر حرف‌های این آقایان دروغ است. الان دیگر زمان دروغ گفتن و فریب دادن به پایان رسیده است.» همین حرف‌ها باعث شد تا دیروز خبر برسد که باشگاه سپاهان و شخص امیر قلعه‌نویی از انصاری‌فرد شکایت رسمی کرده‌اند.

*** امیر قلعه‌نویی
یکی از طرفین اصلی درگیر در این ماجرا سرمربی سپاهان است. او در مصاحبه‌هایش حتی به جان پسرش هم قسم خورده تا ثابت کند که حرف‌هایش راست است. قلعه‌نویی به افشین پیروانی هم طعنه‌هایی زده است. مثلا مدعی شده که با خواهش‌های داریوش مصطفوی قبول کرده تا پیروانی را به کادر فنی تیم ملی در زمان سرمربیگری خودش راه بدهد! او همچنین پیروانی را به شب ‌زنده‌داری متهم کرده است. البته فیلم و صدایی که از او منتشر شد و رد ادعای او توسط فرمانده یگان ویژه سپاهان، قسم خوردن‌های او را زیر سوال برد.

*** افشین پیروانی
سرپرست پرسپولیس ‌ ذکر گفتن بازیکنان سپاهان را‌ آن هم در حالی که بازی به دلیل دیر رسیدن کاروان این تیم به تاخیر افتاده بود، مورد ‌انتقاد قرار داد و گفت: «ما هم اعتقاد داریم و بچه مسلمان هستیم. ما با ذکر می‌آییم و همه ما را می‌شناسند. درباره این چیزها نگویید که همه از تیم ما خبر دارند. لطف کنند فرار رو به جلو نکنند.» پیروانی همچنین جواب طعنه‌های قلعه‌نویی را اینگونه داد: «در حضور این همه بیننده من فکر می‌کنم ادب و اخلاق را باید رعایت کنید اما فکر می‌کنم سواد این نیست که دانشگاه رفته باشید. سواد یعنی طرز پوشیدن، طرز حرف زدن و برخورد کردن اما متاسفانه امشب صحنه‌هایی دیدم که بی‌سوادی موج می‌زد!»

*** مهرداد میناوند
ساعتی پس از لغو بازی، مهرداد میناوند که به واکنش‌های احساسی و کری‌خوانی‌های بچگانه معروف است چند استوری علیه سپاهانی‌ها در اینستاگرام خودش منتشر کرد که یکی از آنها حاوی کلمات و عبارات توهین‌آمیز علیه مردم اصفهان بود. میناوند البته دیروز مدعی شد که این استوری کار او نبوده و فرد دیگری این کار را انجام داده است. او که خودش سابقه بازی برای سپاهان را دارد، ادعا کرد که دوستان اصفهانی زیادی دارد و هرگز به مردم این شهر توهین نکرده و نخواهد کرد و حساب این مردم، از تیم سپاهان جداست!

کدخبر: ۳۱۱۸۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر