کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۸۳۴
تاریخ خبر:

هشت خودرو برای سلیقه‌های ویژه

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| همه خریداران بازار خودرو توجهی به تعادل بودجه و خودرویی که می‌خرند ندارند. همیشه کسانی هستند که به چیزهایی به جز قدرت بالا، استهلاک پایین یا بازار کارکرده خوب فکر می‌کنند. یکی از این موارد خاص ‌بودن است. برخی از خریداران به اندازه‌ای این احساس را دوست دارند که حاضرند پول زیادی بابت خودرویی که به ظاهر عادی به نظر می‌رسد اما تنها چند دستگاه از آن وارد شده بدهند. اگر جزو این افراد هستید و بدتان نمی‌آید که دور هر چیز را خط بکشید تا خاص باشید، به خودروهایی که در این گزارش معرفی می‌شوند علاقه زیادی خواهید داشت.

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون / فولکس‌واگن بیتل کروک - مدل ۲۰۱۳


یکی از نوستالژیک‌ترین خودروهای بازار فولکس‌واگن بیتل جدید است که چند سال قبل به تعداد محدود وارد ایران شد و یاد فولکس قورباغه‌ای قدیم را زنده کرد. حالا فکر کنید همان بیتل را خریده‌اید اما قید سقف را زده‌اید و از هوای خوب آخر تابستان لذت می‌برید. بیتل کروک غیراسپرت‌ترین خودروی کروک بازار است و در بین خودروهایی که به قدرت بالا و صدای خفن اگزوزشان می‌نازند، چیز خاصی برای عرضه ندارد. البته اشتباه نکنید! بیتل کروک ۲۰۰ اسبی با سیستم تعلیق اسپرتش اصلاً خودرویی کند نیست اما در کنار کروک‌های آلمانی نمی‌تواند حرف چندانی برای گفتن داشته باشد. از جمله آپشن‌های جذاب این خودرو سیستم صوتی فندر پرمیوم با ۸ بلندگو و ساب‌ووفر است که حس و حال کنسرتی جمع و جور را در کابین ایجاد می‌کند. بیتل‌های راه‌یافته به بازار ایران از کیت abt بهره می‌برند که باعث شده از ظاهر معمولی اولیه‌شان فاصله بگیرند. اما در نهایت یک بیتل همیشه یک بیتل است!

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۲ متر
وزن: ۱۴۱۷ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۳۱۰ لیتر
قدرت موتور: ۲۰۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۶ لیتر
نوع موتور: ۲ لیتری توربو

دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون / هاوال H9 - مدل ۲۰۱۸


خودروهای مختلف سری هاوال گریت‌وال همیشه جزو پرفروش بازار چین بوده‌اند اما در عین حال هیچگاه نتوانسته‌اند در بازار ایران به موفقیت دست پیدا کنند. H9 که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند هاوال است، بدترین خودرویی است که می‌توانید برای خرید از این برند انتخاب کنید! به جز قیمت عجیب H9 که می‌شود با آن به سراغ گزینه‌های به مراتب بهتر کره‌ای، ژاپنی و آلمانی رفت، خدمات پس از فروش این خودرو به شدت ضعیف است. اگرچه H9 از سیستم دو دیفرانسیل هوشمند چهار حالته با قفل الکترونیکی استفاده می‌کند و ادعای زیادی در زمینه آفرودسواری دارد، پیشرانه دو لیتری توربوی ۲۴۱ اسبی آن تکافوی کابین سنگین ۲٫۳ تنی H9 را نمی‌کند و کندی حرکت در آن عذاب‌آور است. البته آپشن‌های H9 نسبت به آفرودی‌های کارکرده ژاپنی به مراتب بیشتر است: سیستم تهویه اتومات سه‌گانه، نورپردازی داخلی، ماساژور صندلی‌های جلو، تریم چرم ناپا، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو و…

ظرفیت: ۷ نفر
طول: ۴٫۸ متر
وزن: ۲۳۵۷ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۱۱۲ لیتر
قدرت موتور: ۲۴۱ اسب بخار
مصرف سوخت: ۹٫۷ لیتر
نوع موتور: ۲ لیتری توربو

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون / اسمارت فور ۴ - مدل ۲۰۱۷


اسمارت فور فور بهترین خودرویی است که در حال حاضر می‌توان با آن پول را در بازار خودرو آتش زد! بی‌قابلیت‌ترین خودرویی که با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه در بازار موجود است کابینی به شدت تنگ و کم‌جا دارد و اگر علاقه زیادی به غذاهای چرب و فست‌فودها دارید نشستن در اسمارت فور فور برای‌تان کاری به غایت عذاب‌آور است. نکته عجیب طراحی این خودرو قرار گرفتن پیشرانه و دیفرانسیل در عقب خودروست که امری معمول در ماسل‌کارها و سوپراسپرت‌هاست و در فور فور تنها باعث دردسر و پایین آمدن مانورپذیری خودرو شده است. تنها حسن پیشرانه ۷۱ اسبی این خودرو این است که فقط ۴٫۲ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر از شما طلب می‌کند. اسمارت فور فور از آپشن‌های معمول بازه قیمتی خود نیز محروم است و کروز کنترل هوشمند، سنسور جلو، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، اتولایت و چراغ‌شور ندارد.

ظرفیت:۵ نفر
طول: ۳٫۴ متر
وزن: ۱۰۰۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۱۸۵ لیتر
قدرت موتور: ۷۱ اسب بخار
مصرف سوخت: ۴٫۲ لیتر
نوع موتور: ۱ لیتری

۴۰۰ میلیون / گک ترامپچی GA3S - مدل ۲۰۱۵


برای خاص بودن لازم نیست میلیاردی هزینه کنید، بلکه می‌توانید با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان برای یک سدان چینی گمنام در مدل شش سال قبلش ثابت کنید که در شنا کردن بر‌خلاف جریان آب ید طولایی دارید. گک ترامپچی خودرویی است که اگر نیاز به خرید قطعات آن پیدا کردید باید یک بلیت هواپیما به مقصد شانگهای رزرو کنید! این خودرو در زمینه خدمات پس از فروش هم به شدت بدنام است و اگر خراب شد باید تعمیرگاه‌ها را گز کنید تا بتوانید کسی را پیدا کنید که از زیر و بم موتور گک اطلاع داشته باشد. پیشرانه این خودرو قدرتی برابر با دیگر خودروهای این بازه قیمتی، به جز دناپلاس توربو، تولید می‌کند و اما بخش شگفتی‌ساز این سدان گمنام چینی آپشن‌هایش است. گک ترامپچی کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور باران، صندلی برقی راننده و شش ایربگ دارد که رقبایش از آن محروم‌اند.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۵ متر
وزن: ۱۲۶۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۵۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۲۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۶ لیتر
نوع موتور: ۱٫۶ لیتری

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون / ولوو C70 - مدل ۲۰۱۳


ولوو در ایران با چند محصول وارد شد و اتفاقاً چشم اکثریت خریداران گران‌قیمت‌ترین ولوو را گرفت: XC90 که این روزها در بازار حدود هفت میلیارد تومان قیمت دارد. C70 اما جزو کم‌فروغ‌ترین‌ها این برند سوئدی بود و بازار چندان توجهی به آن نکرد. واقعیت این است که این خودروی کروک سوئدی هیچ وقت نتوانسته خود را به عنوان گزینه‌ای جوان‌پسند مطرح کند. طراحی آن به شدت قدیمی و زمخت است و وزن بالا باعث شده تا پیشرانه ۲٫۵ لیتری C70 در بهترین حالت شتاب خجالت‌آور ۸ ثانیه‌ای را ثبت کند. کابین C70 نیز تفاوتی با پژو ۴۰۵ و تندر ۹۰ ندارند و اصلاً نمی‌تواند تداعی‌بخش خودرویی با قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان باشد. یکی از پرسش‌هایی که همیشه درباره C70 مطرح بوده این است که چرا ولوو بدون دلیل سنت‌شکنی کرد و یک کروک دیفرانسیل جلو را به بازار فرستاد.

ظرفیت: ۵ نفر
طول:۴٫۶ متر
وزن:۱۷۱۷ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۲۰۰ لیتر
قدرت موتور: ۲۳۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۹٫۴ لیتر
نوع موتور: ۲٫۵ لیتری

۷۰۰ میلیون/ فیات ۵۰۰ - مدل ۲۰۱۴


فیات ۵۰۰ موتور وسپای صنعت خودرو است. هر کسی دوست دارد یک دستگاه از این خودرو که با رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود را داشته باشد‌ اما خرید فیات ۵۰۰ در ایران یکی از پرریسک‌ترین کارهایی است که در بازار می‌توان انجام داد. از زمان ورود این خودرو به بازار مدت زمان زیادی گذشته و هنوز پارسیان موتور نتوانسته سری جدید فیات ۵۰۰ را به ایران بیاورد. خودروهای فیات هم به استهلاک بالای‌شان شناخته می‌شوند و اگر فیات ۵۰۰ را بخرید باید هزینه نگهداری سنگینش را هم قبول کنید. به جز قدرت پایین پیشرانه، فیات ۵۰۰ حاضر در بازار ایران با گیجی و سرعت کند تعویض گیربکس نیمه اتوماتیکش هم شناخته می‌شود که در مسیرهای پرترافیک شهری حسابی می‌تواند حرص‌تان را دربیاورد! از آنجایی که فیات ۵۰۰ خودرویی اقتصادی است، تعداد آپشن‌هایش به مراتب کمتر از رقبای کره‌ای است و صاحبان ولوستر، آی‌۲۰ و حتی پیکانتو می‌توانند برای آن کری بخوانند.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۳ متر
وزن: ۹۰۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۱۸۵ لیتر
قدرت موتور: ۶۹ اسب بخار
مصرف سوخت: ۴٫۷ لیتر
نوع موتور: ۱٫۲ لیتری

۶۷۰ میلیون / بیسو T3 - مدل ۹۹


بیسو T3 زمانی که به بازار ایران وارد شد قصد داشت جایگاه خود را به عنوان کراس‌اوور کامپکت لوکس در بازه قیمتی پایین به دست بیاورد و تحکیم کند. این خودرو حتی زمانی که حدود ۴۰۰ میلیون نیز قیمت‌گذاری می‌شد، با تمام مشکلاتش از نظر خدمات پس از فروش، به مراتب خودرویی بهتر نسبت به ام‌وی‌ام X22 بود‌ اما این روزها قیمت بیسو T3 به قدری بالا رفته که عملاً همه رقبای آن از جک S5 و هایما S5 گرفته تا چری تیگو ۵ و ام‌وی‌ام X33 اس ارزش خرید بالاتری نسبت به T3 دارند. بزرگ‌ترین ایراد این خودرو پیشرانه کم‌حجم آن است که حتی به ضرب و زور توربوشارژر هم نتوانسته به شتاب بهتر از ۱۲ ثانیه و قدرت بالاتر از ۱۳۰ اسب بخار برسد. تا پارسال T3 نسبت به قیمتش امکانات خوبی داشت اما الان دیگر خرید آن با توجه به عدم وجود رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، سنسور جلو، دوربین جلو، سنسور باران، اتولایت و پدال شیفتر منطقی به نظر نمی‌رسد.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۳ متر
وزن: ۱۴۶۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۰۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۳۳ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۴ لیتر
نوع موتور: ۱٫۳ لیتری توربو

۶۰۰ میلیون / بایک سنوا - مدل ۲۰۱۴


روی کاغذ بایک سنوا قوی‌ترین سدان چینی حاضر در ایران با ۲۵۰ اسب بخار خروجی خالص است اما از بد روزگار بازار همان رفتاری که با لیفان ۸۲۰ (ملقب به ب.ام.و چینی) داشت را با سنوا داشت و باعث شد تا این خودرو خیلی زود از گردونه رقابت‌ها حذف شود. پیشرانه ۲٫۳ لیتری توربوی این خودرو به‌رغم قدرت بالایش نسبت به بنزین حساسیت بالایی دارد. پلتفرم آن نیز از جمله پلتفرم‌های ساب سوئد است اما قدیمی ‌بودن آن باعث شده تا استهلاک سنوا بالا باشد. کابین سنوا یکی از کابین‌های عالی در بین سدان‌های چینی است. صندلی‌های ردیف جلو و هم ردیف عقب جادار و راحت هستند و سرنشینان می‌توانند از آپشن‌های جالبی همچون سیستم صوتی BOSE با ۸ اسپیکر، سیستم تهویه اتومات دوکاناله، کول باکس و صندلی برقی (راننده و سرنشین جلو) لذت ببرند. سطح ایمنی سنوا هم با شش ایربگ، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری بالاست.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۸ متر
وزن: ۱۶۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۵۳۰ لیتر
قدرت موتور: ۲۵۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۹٫۹ لیتر
نوع موتور: ۲٫۳ لیتری توربو

کدخبر: ۴۱۱۸۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر