کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۵۵۷
تاریخ خبر:

هزینه دریافت وام مسکن دوباره افزایش یافت

آخرین قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن نشان میدهد که اوراق مسکن فروردین، اردیبهشت‌ و خرداد امسال به ترتیب با قیمت های ۱۰۴ هزار و ۷۰۰، ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ و ۱۰۵ هزار تومان معامله می‌شود. اوراق تیر با قیمت ۱۰۴ هزار و ۷۰۰، اوراق مرداد با قیمت ۱۰۳ هزار و ۸۰۰ و اوراق شهریور نیز با قیمت ۱۰۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شوند. اوراق تسهیلات مسکن مهرماه ۱۰۴ هزار تومان، اوراق تسهیلات مسکن آبان ماه ۱۰۳ هزار و ۶۰۰ تومان و تسهیلات مسکن آذرماه نیز ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارند که این گزارش بر اساس قیمت اوراق در آذرماه نوشته شده است.

هزینه وام مسکن برای مجردها و متاهل تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ تومانی، ۲۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ هشت میلیون و ۲۹۶هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۲۹ میلیون و ۳۶هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ که البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۴۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه هشت میلیون و۲۹۶ هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۴۹ میلیون و ۷۷۶هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۱۶ میلیون و ۵۹۲هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۳۳ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان پرداخت کنند. این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۱۲ میلیون و ۴۴۴ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۲۴ میلیون و ۸۸۸هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

منبع: ایسنا

کدخبر: ۴۳۴۵۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر