کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۹۱۹
تاریخ خبر:

هر آن چیزی که سازندگان «رزیدنت اویل» از شما پنهان می‌کنند

محمد طالبیان| انتشار Resident Evil Village برای بار دیگر ثابت کرد که فرمول فعلی کپکام برای ساخت این مجموعه می‌تواند خروجی باکیفیتی را به همراه داشته باشد. بازی‌ای که شاید در انتقال ترس به دستاورد آنچنان جدیدی نرسیده باشد اما به شکل کلی می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب را پیش روی مخاطب قرار دهد. با این حال Resident Evil Village همچون دیگر آثار این مجموعه پر است از نکات مخفی. نکاتی که در ادامه به مرور برخی از‌ آنها پرداخته‌ایم.

هشتمین قسمت اصلی از مجموعه Resident Evil این بار با سکانسی در خانه شخصیت اصلی شروع می‌شود. جایی که گیمر کنترل ایتان را برعهده گرفته و می‌تواند در نقاط مختلف خانه به بررسی نکات پرتعدادی بپردازد. هرچند کتاب‌های بسیاری در خانه ایتان قرار گرفته اما یکی از آنها شاید بیشترین توجه را به خود جلب کند. در طبقه بالای خانه ایتان کتابی با موضوع دفاع شخصی قابل یافت است که توسط جوزف کندو نوشته شده. اگر با کندو آشنا نیستید باید بگوییم که او در اصل برادر رابرت کندو صاحب فروشگاه اسلحه‌ای است که در بخش ابتدایی قسمت دوم مجموعه حضور دارد. جوزف همچنین به عنوان مربی سابق کار با اسلحه گروه استارز شناخته می‌شود و شخصیتی است که اسلحه لیان در ابتدای قسمت چهارم را طراحی کرده.
یکی دیگر از نکات جالب توجه در طراحی خانه ایتان و میا به آینه‌هایی ارتباط پیدا می‌کند که توسط پارچه پوشیده شده‌اند. در اصل تنها آینه‌ای که با پارچه پوشیده نشده در دستشویی قرار دارد و بازتاب آن به وسیله بخار محدود شده. مطمئنا یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع به طراحی صورت ایتان ارتباط دارد که سازندگان هیچگاه آن را به شکل رسمی رونمایی نکرده‌اند. از سوی دیگر بسیاری اعتقاد دارند این موضوع به داستان و شخصیت مادر میراندا ارتباط دارد. شخصیتی که در ابتدای بازی با ظاهر میا حاضر شده و آینه شاید چهره واقعی او را نمایان کند.
یکی از جذاب‌ترین نکات حاضر در Resident Evil Village، فروشنده‌ای تحت عنوان Duke است که بدون شک تاثیر گرفته از شخصیتی مشابه در قسمت چهارم مجموعه است. جالب است بدانید اگر مدت زیادی را بدون انجام دادن کار خاصی در فروشگاه دووک پشت سر بگذارید، این شخصیت دیالوگی تحت عنوان «چی خرید می‌کنی ؟» را مطرح می‌کند. دیالوگی که در ادامه با خنده دووک و البته اشاره به این نکته همراه می‌شود که یکی از دوستان قدیمی او از این جمله استفاده می‌کرده. مشخصا این نکته مخفی جالب به فروشنده قسمت چهارم اشاره دارد که به عنوان منبع اصلی طراحی دووک در Village شناخته می‌شود.
بدون شک خانه دانا بنوینتو در Resident Evil Village، میزبان ترسناک‌ترین لحظات این ساخته کپکام است. بخشی از بازی که اسلحه‌ها در آن نقشی نداشته و همین موضوع باعث می‌شود که گیمر در موقعیت‌های ترسناک بیشتری قرار گیرد. با این حال مشخص است که این مرحله خاص تاثیر مستقیمی از P.T ساخته هیدئو کوجیما گرفته. راهروی اصلی این خانه در اصل نمونه مشابه و یک به یک راهروی خانه P.T است. حتی تلفنی در یکی از گوشه‌های آن قرار گرفته و درست در زمانی که انتظارش را ندارید زنگ می‌خورد. از سوی دیگر این بخش از بازی اشاره واضحی نیز به بچه‌ داخل سینک P.T دارد.
بسته قابل دانلود Trauma Pack که همراه Resident Evil Village منتشر شده حاوی طرح‌هایی از زمان ساخت بازی است که به نسخه نهایی راه پیدا نکرده‌اند. یکی از این طرح‌ها به شخصیت Ada Wong ارتباط دارد که سال‌هاست مورد توجه بسیاری از طرفداران این مجموعه قرار دارد. جالب است بدانید که در طرح اولیه داستان قرار بر این بوده که ایدا وانگ در اصل ایتان را از محاکمه ابتدای بازی نجات دهد. موضوعی که طبق گفته سازندگان به خاطر تداخل داستانی تغییر کرده.

مجموعه Resident Evil برای سال‌ها از طراحی کلاسیک هیولاهای مختلف دوری کرده بود و ترجیح می‌داد در این زمینه به سراغ نمونه‌های طراحی در آزمایشگاه یا آلوده شده توسط ویروس برود. این بار اما کپکام رویه همیشگی خود را تغییر داد و Lady Dimitrescu را به عنوان اولین خون‌آشام مجموعه Resident Evil معرفی کرد. البته این اولین‌باری نیست که کپکام تصمیم به تغییر ساختاری دشمن‌های این مجموعه گرفته. آنها سال‌ها پیش در زمان تولید نسخه چهارم مجموعه، ایده قرار دادن ارواح به عنوان دشمن‌های بازی را در نظر داشتند. ایده‌ای که به ساخته نهایی شینجی میکامی راه پیدا نکرد.

براساس داستانی واقعی
طبق گفته‌های تومونوری تاکانو کارگردان هنری Resident Evil Village، ایده استفاده از خون‌آشام به این شکل در بازی برگرفته از قاتلی سریالی با نام الیزابت باتوری است. نجیب‌زاده‌ای مجارستانی که گفته می‌شود در قرن هفدهم میلادی صدها زن را شکنجه و به قتل رسانده. افسانه‌های مجارستانی به این موضوع اشاره دارند که الیزابت از خون قربانی‌های خود استفاده کرده تا از افزایش سن خود جلوگیری کند. دیگر منبع الهام در طراحی Lady Dimitrescu به افسانه‌ای اینترنتی و ژاپنی با نام Hashaku-sama ارتباط دارد. افسانه‌ای که می‌گوید این زن اهریمنی و قد بلند قربانی‌های مذکر خود را با صدا گمراه می‌کند. اگر Village را تجربه کرده باشید می‌دانید که اکثر قربانی‌های Lady Dimitrescu، مردهایی هستند که کشته و بیرون از قلعه شخصیت منفی بازی آویخته شده‌اند.

کدخبر: ۴۰۱۹۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر