کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۰۲۷
تاریخ خبر:

هت‌تریک‌ جناب‌ رفیق نیمه‌راه در هدایت استقلال

روزنامه هفت صبح | فرهاد مجیدی که بعد از پایان لیگ قهرمانان در فصل گذشته از سمت هدایت این تیم کنار رفته بود، بعد از برکناری محمود فکری اکنون طی توافق مجدد با مدیران این تیم به عنوان سرمربی انتخاب شد. مجیدی در دوره مربیگری وینفرد شفر در این تیم به عنوان مربی کار خود را در استقلال دنبال کرده بود و در ادامه نیز در فصل گذشته سرمربیگری آبی‌ها را برعهده گرفت. او پس از پایان فینال جام حذفی از استقلال جدا شد و در فرودگاه با بازیکنان این تیم خداحافظی کرد و به کارش در این تیم خاتمه داد.

اکنون در شرایطی که محمود فکری هدایت استقلال را در ابتدای لیگ بیستم برعهده گرفته بود و طی ۱۶ دیدار به عنوان سرمربی کار را دنبال کرد، فرهاد مجیدی به مدتدو و نیم سال قرارداد خود به عنوان سرمربی جدید استقلال را به امضا رساند.شماره هفت سابق استقلال که در فصل گذشته تیمش را به فینال جام حذفی رسانده بود و دچار اختلافاتی با مجموعه مدیریتی شده بود، در نهایت تصمیم گرفت از سمت خود کنار برود. او اکنون بار دیگر برای سومین بار هدایت این تیم را عهده‌دار شده و گمانه‌زنی درباره دستیاران وی ادامه دارد. آخرین اخبار حکایت از این دارد که حضور پیروز قربانی، بهزاد غلامپور و صالح مصطفوی در کادر فنی استقلال قطعی است و فرزاد مجیدی هم سرپرست این باشگاه خواهد بود.

*** چند ابهام
حضور پیروز قربانی روی نیمکت استقلال به عنوان یکی از دستیاران فرهاد مجیدی عجیب به نظر می‌رسد. رابطه این دو نفر برای سال‌های طولانی تیره و تار بود و قربانی بارها علیه مجیدی مصاحبه‌های تند و تیزی کرده بود. البته در چند سال اخیر، مواضع قربانی نرم‌تر شده بود و دیگر مثل قبل در مصاحبه‌هایش به مجیدی طعنه نمی‌زد و حتی گاهی از او دفاع و تمجید هم می‌کرد.

نکته عجیب‌تر اما این است که پیروز قربانی در لیگ بیستم دستیار ابراهیم صادقی بود ولی تقریبا از یک هفته پیش به دلایلی نامعلوم در تمرینات سایپا شرکت نمی‌کرد. این غیبت‌ها و انتخاب ناگهانی او به عنوان دستیار مجیدی، این شائبه را به وجود می‌آورد که مذاکره با فرهاد مجیدی، بعد از استعفا یا اخراج محمود فکری صورت نگرفته و احتمالا همه چیز از چند روز قبل شروع شده بود و مدیران استقلال مجیدی را در
آب نمک خوابانده بودند و او هم دستیارانش را انتخاب و آماده کرده بود تا در اولین فرصت به استقلال بیایند که این فرصت خیلی زود و پس از تساوی استقلال مقابل مس رفسنجان ایجاد شد.

ابهام دیگر در استقلال، اعلام بازگشت هروویه میلیچ به استقلال از سوی این بازیکن، بعد از رفتن محمود فکری بود. در واقع حالا مشخص می‌شود که دلیل ترک ایران از سوی میلیچ، خیلی هم ربطی به مسائل انضباطی و تنبیهی و حتی مالی نداشته و فکری تمایلی به حفظ میلیچ نداشته و به دنبال بهانه‌ای برای کنار گذاشتن او بوده است. حالا هم فکری رفته، همه مشکلات حل شده و میلیچ هم به زودی به استقلال برمی‌گردد. ضمن اینکه گویا یکی از درخواست‌های اولیه مجیدی از مدیران استقلال هم بازگرداندن میلیچ به تیم بوده است.

*** چالش‌های پیش روی فرهاد
مجیدی در روزهای سختی به استقلال برگشته است. این تیم بدترین روزهای خود را در لیگ بیستم سپری می‌کند و از پنج بازی اخیر خود فقط ۵ امتیاز کسب کرده است، صدر جدول را از دست داده، با پرسپولیس صدرنشین شش امتیاز اختلاف دارد، سپاهان مدعی را بالای سر خود می‌بیند و البته بازی‌های بعدی هم در راه است.اما بدون شک مهم‌ترین چالش مجیدی در بازگشت به استقلال، اولین بازی این تیم است که مقابل فولاد خوزستان برگزار خواهد شد.

سوژه اصلی این بازی، تقابل فرهاد مجیدی و جواد نکونام است. آخرین رویارویی این دو نفر به شدت جنجالی شد. در هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم، استقلال و فولاد در اهواز به مصاف هم رفتند که آن بازی با پیروزی ۲بریک فولاد به پایان رسید‌ اما اخراج دو بازیکن استقلال در طول بازی، اخراج فرهاد مجیدی از کنار زمین توسط سیدمهدی سیدعلی و درگیری اینستاگرامی و اتهامات و طعنه‌هایی که مجیدی و نکونام پس از این بازی به هم زدند، به شدت جنجالی شد و تا چند روز سوژه اصلی فوتبال ایران بود.

حتی شاید بتوان گفت آن شکست یکی از اصلی‌ترین دلایل ناکامی استقلال در پایان فصل بود. حالا این دو مربی روز شنبه یک بار دیگر و پس از آن جنجال بزرگ رویاروی هم قرار می‌گیرند و با توجه به اتفاقاتی که در آخرین تقابل آنها رخ داده، اولا که بعید است شاهد استقبال مجیدی از نکونام در مراسم ابتدای بازی باشیم و ثانیا احتمال تکرار جنجال‌های آن بازی روی نیمکت دو تیم وجود دارد. چرا که نیمکت فولاد در این فصل هم حسابی جنجالی بوده و در بازی رفت با استقلال و چند بازی دیگر، حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود.

*** بازنده بزرگ: امیر قلعه‌نویی
به جز فرهاد مجیدی، مدیران استقلال یک گزینه دیگر را هم برای جانشینی محمود فکری در نظر داشتند و این گزینه کسی نبود جز امیر قلعه‌نویی. گفته می‌شد مذاکراتی هم میان دو طرف صورت گرفته بود و البته مهم‌ترین مشکل جلب رضایت مدیران باشگاه گل‌گهر بود. گویا قلعه‌نویی شخصا با مدیران استقلال به توافق رسیده بود و حتی توانسته بود پس از چند جلسه فشرده، رضایت مدیران باشگاه گل‌گهر را هم جلب کند.

اما درست وقتی که همه چیزتمام شده به نظر می‌رسید و قلعه‌نویی آماده بازگشت به استقلال شده بود، توافق نهایی با فرهاد مجیدی صورت می‌گیرد و بازگشت قلعه‌نویی به استقلال منتفی می‌شود. بر کسی پوشیده نیست که قلعه‌نویی همچنان رویای بازگشت به استقلال را در سر می‌پروراند اما ظاهرا برای این اتفاق باید حداقل چند ماه دیگر صبرکند. او یا باید روی نتایج ضعیف و اخراج احتمالی مجیدی حساب کند ‌ یا باید منتظر ترک ناگهانی استقلال از سوی مجیدی برای چندمین بار باشد که با توجه به سابقه فرهاد، شانس رخ دادن احتمال دوم بسیار بیشتر است.

*** جباری دوباره شاکی شد
یکی از کسانی که از بازگشت مجیدی به استقلال به شدت شاکی شده، مجتبی جباری است. ظاهرا یکی از گزینه‌های مدیران استقلال برای هدایت این تیم ساکت الهامی بوده و او هم جباری را به عنوان دستیار اول خود انتخاب کرده بود‌ اما با آمدن مجیدی همه چیز به هم ریخت و هشتِ شاکی دوباره شاکی شد.

او درباره این اتفاقات گفته: «با ساکت الهامی صحبت کردم و من قبول کردم در کادر فنی استقلال با ایشان کار کنم. قبل از این هم که من مدرک نداشتم بحث حضورم در کادر فنی آقای شفر بود ولی دوستان نگذاشتند و با تلاش‌هایی که کردند اجازه ندادند این اتفاق رخ بدهد. باشگاه متعلق به یکی دو نفر نیست و نمی‌شود شما چون جایگاه مناسبی در زمان بازیکنی داشته‌اید، فکر کنید می‌توانید مربی باشگاه بزرگی مثل استقلال شوید.»

کدخبر: ۳۷۷۰۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر