کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۸۴۹۰
تاریخ خبر:

هاوال اچ۲، جدیدترین ۴ستاره چینی

هفت صبح| گزارش جدید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد با ورود مدل‌های جدید به لیست گزارش کیفی، شاهد رشد کیفیت محصولات چینی هستیم.

در اتفاقی جالب، سومین گزارش بررسی کیفی خودروهای تولید داخل در سال ۹۷ با افزایش تعداد خودروهای ۴ستاره چینی همراه بود و کراس‌اوور شرقی هاوال اچ۲ که به تازگی وارد خط تولید شرکت بهمن موتور شده توانست نمره بالایی را همپای محصولات مدرنی مثل پژو ۲۰۰۸، سوزوکی گرند ویتارا، مزدا۳، کیا سراتو، پژو ۲۰۷، رنو ساندرو، بسترن بی۳۰، پارس تندر و هیوندای آی۲۰ بدست آورد.

در عین حال افزایش کیفیت دو مدل از محبوب‌ترین خودروهای اقتصادی بازار ایران مهمترین خبری است که می توان پس از بررسی محتوای گزارش جدید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به آن اشاره کرد. تندر پلاس دنده دستی محصول رنو که توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ می‌شود در کنار مدل دنده دستی پژو ۲۰۷ دو خودرویی هستند که بنا به دلایلی که تولیدکننده گزارش درباره آنها اطلاع‌رسانی نکرده با افزایش کیفیت روبه رو شده و با یک رتبه ارتقا، فعلا در بین خودروهای ۴ستاره جای گرفته‌اند.

در عین حال برلیانس۳۳۰، چری آریزو۵، چری تیگو۵، جک اس۵ و چانگان سی‌اس۳۵ به عنوان خودروهای موفق چینی حاضر در بازار ایران در کنار مدل عادی تندر ۹۰ و خودروهایی مثل دنا پلاس، پژو ۲۰۶ اس‌دی، تندر پیکاپ، رانا و پژو ۲۰۶ از مهمترین خودروهای ۳ستاره‌ای هستند که خریداران بسیاری در بازار دارند.

اما بر اساس ارزشیابی کیفی انجام شده در خرداد ماه ۹۷ در گروه خودروهای سبک ۱۳ خودرو و در گروه خودروهای سنگین ۷ خودرو توانستند چهار ستاره کیفی به دست آورند. در خرداد امسال ۷۱ هزار و۷۸۲ دستگاه خودرو تولید شد که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص داشت. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۶ مدل خودرو در گروه سبک و ۱۰ مدل در گروه سنگین بود که این وضعیت همچنان نشان از وضعیت نه چندان مناسب رونق تولید در بخش محصولات تجاری دارد. اما براساس این گزارش و در بخش وانت و در سطح قیمتی ۲، خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.

در بخش خودروهای سواری ۲ ستاره کیفی هم محصولاتی مثل دنا، دانگ فنگ اچ۳۰ کراس، ساینا، تیبا، ام‌وی‌ام ۳۱۵، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵ و پراید ۱۳۱ نمره ۲ستاره را از موسسه بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دریافت کرده‌اند. در عین حال در بین خودروهای تولیدی ساخت داخل هنوز هم چند محصول هستند که کمترین سطح ممکن از کیفیت را به مشتریان ارائه می کنند. وانت آریسان، خودرو پراید ۱۱۱، وانت مزدا ۲کابین و وانت نیسان در این ماه یک ستاره کیفی را به خود اختصاص دادند.

کدخبر: ۲۱۸۴۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر