کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۹۹۳۹
تاریخ خبر:

هانوفر میزبان ۷ اتوبوس‌ خوش‌پوش

هفت صبح| عرضه نسل‌های تازه اتوبوس‌های بین شهری در نمایشگاه IAA 2018 موجب شده تا شرکت‌های سازنده سفارشات بسیار خوبی از خریداران دریافت کنند.
برگزاری نمایشگاه بین المللی خودروهای تجاری در آلمان اینروزها شور و حرارت عجیبی در بین دوستداران اتومبیل‌های کار و تجارت ایجاد کرده است. رویداد IAA 2018 در هانوفر آلمان امثال میزبان خیل عظیمی از شرکت‌های سازنده محصولات تجاری بود که اغلب آنها به تولید کامیون، اتوبوس، ون، لودر، وسایل جاده سازی و موتورهای دیزلی می‌پردازند. البته چند شرکت قطعه‌ساز مثل بوش و کنتیننتال هم ایده‌های خاصی برای حمل و نقل عمومی داشتند. اینجا شما را با هفت سازنده بزرگ حاصر در این نمایشگاه و آخرین محصولات‌شان آشنا می‌کنیم.

۱
ولوو -۹۹۰۰ نیو کوچ
این اتوبوس که به تازگی از سوی هیئت ژوری جایزه سال توبوس اروپا موفق به دریافت عنوان نخست شده نسبت به گونه ۹۷۰۰ ارتقا یافته و از تجهیزات، طراحی، موتور و سیستم تعلیق بهتری برخوردار است. پیشرانه به کار رفته در ۹۹۰۰ نیوکوچ بیش از ۴۳۰ اسب بخار قدرت دارد.

۲
سترا - ۱۵۱ اس
این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های گروه دایملر بنز است با دو گونه کامفورت کلاس، بین شهری و لوکس اس۵۱۵ و اس۵۱۶ اچ‌دی وارد نمایشگاه هانوفر شده در حالی که چندین نمونه برقی و گازی را هم برای خطوط درون شهری به نمایشگاه آورده است. چوب‌کاری درون اتاق به همراه صندلی‌های روبرو که در هر ردیف یک عدد بوده فضای خاصی را به اتاق سترا بخشیده است.

۳
تمسا - سفیر پلاس
این سازنده ترک تبار هم امسال با نمونه‌های ارتقایافته سفیر پلاس و ماراتون وارد نمایشگاه هانوفر شده بود در حالی که اقسامی از مدل‌های درون شهری را هم با خود به آلمان آورده بود. تمسا محصولاتی ارزان و اقتصادی می‌سازد.

۴
مان - لایونز کوچ
این شرکت مشهور آلمانی که به غیز از اتوبوس و کامیون، سازنده موتورهای دیزلی هم هست، در نمایشگاه هانوفر با یک نوع اتوبوس جدید به نام لایونز کوچ وارد این رویداد تکنولوژیک شده ضمن اینکه مجموعه‌ای از اتوبوس‌های لایونزسیتی را هم که بیشتر در مسیرهای شهری مورد استفاده هستند در هانوفر ارائه کرده است.

۵
نئوپلان -سیتی‌لاینر
طراحی مخصوص نئوپلان باعث شده تا این اتوبوس عجیب اروپایی که همکار گروه مان است در همه جا سریعا شناخته شود. این شرکت امسال با گونه سیتی لاینر جدید پا به هانوفر گذاشته بود در حالی که انواعی از مدل های بهینه‌سازی شده و ۲طبقه اسکای لاینر را هم با خود به این رویداد آورده بود.

۶
اتوکار - اولیسو T
این اتوبوس‌ساز کوچک ترکیه‌ای در نمایشگاه هانوفر توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. اتوکار (Otokar) که محصولاتش را به ۵۰ کشور جهان صادر می‌کند، قرار است سری مدرن و بین شهری اولیسو T را با طول ۱۲ متر در شش کشور اسپانیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا و سوئد تولید کند.

۷
اسکانیا - اینترلینک
این سری از اتوبوس‌های بین شهری اسکانیا با کد دکر (Decker) در دو سری های (High) و مدیوم (Medium) در نمایشگاه معرفی شده و قرار است به زودی وارد بازار مصرف شود. اتوبوس‌های عرضه شده این خودروساز سوئدی چند ویژگی مهم دارند. طبق ادعای سازنده، نسل جدید اتوبوس‌های اسکانیا طراحی بهتری داشته و ظاهر موجه‌تری دارند، در انواع ۲ و سه محوره تولید شده و طیف وسیعی از رنگ‌های بدنه و تزئینات اتاق را با خود دارند. موتور ۱۳لیتری و دیزل این اتوبوس ۴۱۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد در حالی که در نمونه فول ۵۹ صندلی در آن تعبیه شده است.

کدخبر: ۲۲۹۹۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر