کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۳۷۱
تاریخ خبر:

نکته‌سنجی میثاقی در گفتگو با ارسلان مطهری

روزنامه هفت صبح | درباره اتفاقات جالبی که در برنامه فوتبال برتر رخ داد . دوشنبه شب برنامه فوتبال‌ برتر یک سکوی پرش غیر منتظره برای میثاقی بود. جو گیر نمی‌شویم‌. او هنوز با پرفورمنس عادل در برنامه نود فاصله دارد اما در گفت‌و‌گو با ارسلان مطهری نوعی از نکته‌سنجی را به نمایش گذاشت که با شیوه دورهمی برنامه‌های قبل متفاوت بود.

جرقه‌هایی از تیزهوشی در کنترل برنامه که نشانه اعتماد مجری و برنامه‌ساز به سطح شعور و قضاوت تماشاگر بود. می‌دانید که تلویزیون عموما در نقش قیم برای مردم عمل می‌کند و مجریانی که تنها به خاطر کار در تلویزیون احساس فهم و کمال بیشتری نسبت به مردم عادی دارند و به شکلی مثلا پدرمآبانه چیزهایی ر‌ا از مردم پنهان می‌کنند یا خودشان را به آن راه می‌زنند و از این کارها. (کسی منکر نقش تربیتی و آموزشی تلویزیون نیست اما داستانش فرق می‌کند)

فردوسی‌پور و رشید‌پور از معدود مجری‌های تلویزیون بوده‌اند که می‌توانستند از نقش قیم همه چیزدان مرسوم در صدا و سیما عبور کنند و در کنار مخاطب خود بایستند و اعتماد او را جلب کنند. این نکته‌ای کلیدی در پروسه کاری یک مجری است و برآیندی از لایف استایل و سطح نگاه او به مخاطب و معلومات و دانش شخصی‌اش است.

اما دوشنبه شب میثاقی نشانه‌ای از این درک را به نمایش گذاشت. ارسلان مطهری داشت تعریف می‌کرد که حین رانندگی با سرعت بالا در حال یافتن یک ترانه در گوشی موبایلش بوده که از جاده منحرف می‌شود. مطهری تاکید کرد که آن ترانه برایش مهم بوده. میثاقی می‌پرسد حالا چی بود آن ترانه؟ ‌مطهری من و من می‌کند.

میثاقی می‌پرسد مجاز بود یا غیر مجاز؟‌ اگر مجاز بود بگو چه آهنگی بود؟‌ مطهری به یاد نمی‌آورد. میثاقی باز هم ادامه می‌دهد ببین اگر غیرمجاز است ولش کن مهم نیست. اما بالاخره مطهری می‌گوید نه مجاز بود و اسم ترانه را می‌گوید. میثاقی ماجرا را ادامه می‌دهد و از عوامل پشت صحنه می‌پرسد که این ترانه مال کیست؟ ‌بهش می‌رسانند که مال مسیح و آرش است. میثاقی ماجرا را ادامه می‌دهد:‌ خب پس. مسیح و آرش مجازند. در همین شبکه ۳ هم اجرا داشته‌اند.

به همین راحتی و به همین آسانی. بدون آنکه به مخاطب توهین شود هم بر تمایز مجاز و غیرمجاز تاکید می‌شود‌، هم مقررات تلویزیون مطرح می‌شود و هم نکته دروغی به تماشاگر مخابره نمی‌شود. فقط کافی است به مخاطب خود احترام بگذاریم. میثاقی در برنامه دوشنبه‌ شب این کار را به شکل خوبی انجام داد. هرچند بهترین بخش برنامه مناظره نصیرزاده و آذری بود. لحن تهاجمی آذری و ضد حمله‌های عالی نصیرزاده. برنامه خوبی بود.

کدخبر: ۳۱۴۳۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر