کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۱۴۸
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| شما گلت را بزن، به دفاع چه‌کار داری؟

روزنامه هفت صبح| محمدحسین کنعانی‌زادگان ششمین گل این فصل خود را برای الاهلی در لیگ ستارگان قطر زد. او زننده تک‌گل تیمش در شکست 3 بر یک مقابل قطر اس‌سی بود. کنعانی‌زادگان بعد از این بازی با رسانه‌های ایرانی مصاحبه کرده و گفته: «یک متر بالای سر ستاره بایرن مونیخ پریدم و گل زدم. الان آقای گل مدافعان لیگ قطر هستم.» آقا دم شما گرم ولی اطلاعات غلط نده برادر. الان که دهه 40 و 50 نیست ادعایی بکنی و خیالت راحت باشد که کسی نمی‌تواند خلافش را اثبات کند.

فیلم گلی که زدی نهایتا 5 دقیقه بعد روی سایت‌ها و کانال‌ها موجود است. البته گلی که زدی قشنگ بود اما کسی که شما مدعی هستی ستاره بایرن مونیخ است، بازیکن معمولی سابق این تیم است و الان در قطر اس‌سی بازی می‌کند. ضمن اینکه چیزی که ما در فیلم می‌بینیم، این است که شما نهایتا 5 تا 10 سانتی‌متر بالاتر از او پریده‌ای. اینکه دیگر اینقدر شلوغ‌کاری ندارد. اما مهم‌ترین نکته این است که درست است که شما 6 گل زده‌ای و این برای یک مدافع آمار خوبی است اما احیانا در شرح وظایف شما چیزی به اسم دفاع کردن و بسته نگه داشتن دروازه و ممانعت از گل زدن بازیکنان حریف و خلاصه کلین‌شیت کردن هم وجود دارد یا نه؟

والا با آماری که از تیم شما ثبت شده ما بعید می‌دانیم. الاهلی با شما و رفیق شجاعت، در 16 بازی 29 گل خورده و فقط تیم ته‌جدولی السیلیه است که گل‌های خورده‌اش از تیم شما بیشتر است. در تمام فصل هم فقط یک کلین‌شیت برای تیم‌تان ثبت شده که آن هم مربوط به اولین بازی فصل است! بعد با همین آمار و عملکرد، کی‌روش بینوا را متهم می‌کنید که با نیمکت‌نشین کردن شما دو نفر در جام جهانی نه به شما بلکه به ایران خیانت کرده است! بی‌خیال برادر! در همان قطر خوش باش و گل بزن! دفاع را هم مهاجم‌تان انجام می‌دهد!

شاید مشکل از مربیان نباشد!
رضا پرکاس، فیروز کریمی، ادسون تاوارس و عبدالله ویسی! این فهرست سرمربیان صنعت‌نفت از ابتدای فصل تا امروز است. رضا مهاجری، ابراهیم اشکش، رضا عنایتی، فرزاد حافظی و دوباره ابراهیم اشکش! این هم فهرست نفراتی است که از ابتدای فصل تا امروز به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم نفت مسجدسلیمان نشسته‌اند.

با همه این تغییرات پرشمار، هر دو تیم با کسب فقط 13 امتیاز، قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر هستند و با توجه به فاصله 7 امتیازی آنها با مس کرمان، می‌شود پیش‌بینی کرد که در پایان فصل به لیگ یک سقوط خواهند کرد، مگر اینکه معجزه‌ای رخ بدهد. دو تیم روی هم کلا 4 پیروزی کسب کرده‌اند، 28 بار باخته‌اند، 81 گل دریافت کرده‌اند و فقط 28 گل زده‌اند. مجموع امتیازات‌شان هم به اندازه امتیازات تیم دهم جدول یعنی هوادار است.

این همه تغییر روی نیمکت‌ها و حتی مدیریت، هیچ تاثیری نگذاشته و هر دو تیم با سرعت به سمت سقوط به لیگ یک می‌تازند. نکته اما اینجاست که از همین حالا قابل پیش‌بینی است که اگر مثلا نفت مسجدسلیمان دو بازی دیگر را ببازد، اشکش اخراج خواهد شد و یک مربی دیگر جایگزین او خواهد شد. ویسی هم اگر در یکی دو بازی دیگر نتیجه نگیرد احتمالا باید جایش را به مربی دیگری بدهد! اما سوال مهم این است که وقتی هر جور مربی روی نیمکت این دو تیم می‌نشینند و تغییری ایجاد نمی‌شود، آیا مشکل در جای دیگری نیست؟‌

وقتی کاری از مربی بومی، مربی خارجی، مربی جوان، مربی باتجربه، مربی لژیونر! و … بر نمی‌آید، آیا بهتر نیست در جای دیگری به دنبال ایرادات و اشکالات باشیم؟ البته که الان دیر است اما اگر دوستان در دو باشگاه واقع‌بین بودند، در پنجره زمستانی تیم‌های‌شان را تقویت می‌کردند. کاملا مشخص است که دو تیم از کمبود بازیکن استاندارد رنج می‌برند اما مدیران رده بالا همچنان به دنبال تغییر مربی هستند! کجا سیر می‌کنید دوستان؟

کدخبر: ۵۰۹۱۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر