کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۱۵۹
تاریخ خبر:

نوشته‌هایی مرموز در دست مهمان عجیب کاخ سفید

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی |‌ دیوارهای کاخ سفید آمریکا که مقر رئیس‌جمهور این کشور است آکنده و مملو از داستان‌های عجیب و خارق‌العاده‌ای است که گاه بعضی از آن‌ها به بیرون از دیوارها نیز نشت پیدا می‌کنند و به گوش ما می‌رسند و جنجالی می‌شوند. برای مثال می‌توان روزهایی از سال ۱۹۷۱ را به یاد آورد که درست در بحبوحه کشمکش‌های آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی و انقلاب نوپای فیدل کاسترو در کوبا، ژنرال تیتو، رئیس‌جمهور کمونیست یوگسلاوی سابق به کاخ سفید سفر کرد و مهمان نیکسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا شد.

تیتو در این دیدار سیگار برگی را که از کاسترو هدیه گرفته بود روی لب گذاشت و آتش زد و شروع به کشیدن کرد. نیکسون خطاب به تیتو گفت «ببخشید آقای رئیس‌جمهور، ما اینجا در کاخ سفید سیگار نمی‌کشیم» و تیتو با سردی همیشگی خود به نیکسون گفت «خوش به حال شما، ولی من می‌کشم!»
سه روز پیش یکی دیگر از این داستان‌های جالب پشت دیوار کاخ سفید روی داد که فضای مجازی را تسخیر کرد.

مایکل جیمز لیندل ۵۹ساله که همه آمریکایی‌ها او را به نام «مرد بالشی» می‌شناسند در کاخ سفید مهمان مطرودترین رئیس‌جمهور تاریخ سیاسی آمریکا، دونالد ترامپ بود. مرد بالشی قبل از آن‌که مرد بالشی شود یکی از عیاش‌ترین و خلافکارترین اهالی مینه‌سوتا بود که دو دهه ۸۰ و ۹۰ را در حالی سپری کرد که غرق در برکه الکل، کوکایین، کراک و هروئین بود و همه چیزش از جمله همسر، خانه و اموالش را در این راه باخت.

افسردگی و عدم تعادل روانی مهمان جدید و ناخوانده زندگی لیندل بود که حالا علاوه بر مضاعف شدن شدت اعتیاد، بی‌پول و فقیر هم شده بود. در همین اثنا لیندل که به آخر خط نزدیک شده بود برای باقی ماندن در زندگی، به مامنی به نام آموزه‌های دینی پناه برد. او با کشیش‌های اونجلیستی آشنا شد که به او آموزش دادند با دعا و خلوص نیت می‌توان بر همه سیاهی‌ها و تباهی‌ها غلبه کرد.

لیندل هم توانست با کمک آن‌ها و آموزه‌هایشان اعتیادش را کنار بگذارد و سرمایه‌ای از آن‌ها بگیرد و تجارت شخصی خود را راه بیاندازد. سال‌ها گذشت و کشیش‌های اونجلیست در سال ۲۰۱۶ توانستند با حمایت‌های خود یک رئیس‌جمهور را به کاخ سفید بفرستند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور محبوب اونجلیست‌ها بیشتر از این که در کاخ سفید کار کند مشغول تماشای برنامه‌های تلویزیونی بود. برنامه محبوب ترامپ، برنامه تحلیل اخبار سیاسی فاکس نیوز با اجرای تاکر کارلسون بود.

این برنامه با بیننده ۵ میلیونی لقب پربیننده‌ترین برنامه سیاسی تلویزیون آمریکا را یدک می‌کشید و از این رو اسپانسرهای بسیاری برای حضور در این برنامه صف کشیده‌ بودند. یکی از اسپانسرهای ثابت این برنامه مایکل لیندل بود که اختراع خود یعنی بالش لیندل را تبلیغ می‌کرد. لیندل که با این تیزرها مشهور شد خود را مرد بالشی نامید و به واسطه رابطه‌اش با اونجلیست‌ها و تیزرهای برنامه کارلسون به ترامپ نزدیک شد و رابطه دوستانه‌ای را با او آغاز کرد.

در این روزهای پرآشوب و بی‌سابقه‌ عرصه سیاست آمریکا که علاوه بر هم حزبی‌ها، دوستان ترامپ هم او را رها کرده‌اند و یکی یکی برای تبری جستن از او و اقداماتش استعفا می‌دهند، مرد بالشی کنار ترامپ ماند و در صفحه فیسبوک خود خطاب به حامیان ترامپ نوشت «ایمانتان را حفظ کنید، دونالد ترامپ ۴ سال دیگر رئیس‌جمهور ما باقی خواهد ماند» و سپس با کاغذهایی که روی آن طرح نجات ترامپ را نوشته بود به کاخ سفید رفت.

عکاس واشنگتن پست توانست با زیرکی از قسمتی از کاغذهایی که مرد بالشی در دست داشت عکس بگیرد. در این قسمت از کاغذها چند عبارت به چشم می‌خورند که سبب شد این عکس به سرعت در فضای مجازی بچرخد و جنجالی شود. این عبارات شامل «قانون و برپایی حکومت نظامی»، «دخالت سازمان سیا»، «چین» و «ایران» است. همچنین نام سیدنی پاول، قاضی حامی ترامپ و یک فرد نظامی آمریکایی به نام کولون هم به چشم می‌خورد که این شک و سوءظن را به جان منتقدان ترامپ انداخته که ممکن است شبه کودتایی در روز تحلیف بایدن در کار باشد.

از این رو نیروهای امنیتی علاوه بر ایجاد منطقه سبز در واشنگتن دی سی و برپایی بی‌سابقه ایست و بازرسی‌ها در این شهر، از اف‌بی‌آی درخواست کردند که مرد بالشی را تحت پیگرد و بازجویی قرار دهند تا نقشه او، ترامپ و جولیانی را برای روز تحلیف بایدن فاش کنند. آیا مرد بالشی و نقشه‌ نجاتش به مضحکه‌ای مانند دیگر ترفندهای نزدیکان ترامپ بدل می‌شود یا او رازی مهم را در دست دارد؟ پاسخ در دستان بازجوهای اف‌بی‌آی است.

کدخبر: ۳۶۹۱۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر