کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۲۰۶۳
تاریخ خبر:

نوروز متفاوت گروههای جهادی با خدمات‌رسانی به مددجویان کمیته امداد

مسئول دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد از حضور بیش از ۱۰۰ گروه جهادی برای ارائه خدمت به مددجویان مناطق محروم در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این گروه‌ها در دورافتاده‌ترین مناطق کشور به ارائه خدمات عمرانی، بهداشتی و فرهنگی می‌پردازند.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وحید کمرروستا با تشریح فعالیت گروه‌های جهادی در تعطیلات نوروزی افزود: خدمات گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، مسکن، ساخت سرویس بهداشتی، خدمات بهداشت و درمان و آموزش‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی مددجویان، در دوردست‌ترین مناطق کشور با ضریب محرومیت ۸ و ۹ ارائه خواهد شد.
مسئول دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد با بیان اینکه گروه‌های جهادی تا روزهای پایانی تعطیلات سال نو در مناطق محروم ۱۵ استان کشور حضور خواهند داشت، تاکید کرد: بیشترین حضور گروه‌های جهادی در استان‌های خراسان حنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و لرستان برنامه‌ریزی شده است.
کمرروستا با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی در طول سال خدمات خود را به مردم محروم در دوردست‌ترین و صعب‌العبورترین مناطق ارائه می‌دهند، گفت: تمرکز گروه‌های جهادی در همکاری با کمیته امداد بیشتر بر موضوعات عمرانی، درمانی و معیشتی است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود ۴۴ هزار خدمت در عرصه‌های مختلف توسط گروه‌های جهادی به مددجویان امداد ارائه شد، افزود: بیش از ۱۷ هزار خدمت در حوزه بهداشت و درمان مددجویان انجام شد که اولویت با خدمات دندان‌پزشکی، چشم‌پزشکی و راه‌اندازی بیمارستان‌های سیار بود.
مسئول دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد اضافه کرد: در سال جاری همچنین ۶۱۲ واحد مسکونی توسط گروه‌های جهادی ساخته و یا تعمیر شد و ۱۹۷ چشمه سرویس بهداشتی و حمام برای محروم‌ترین مددجویان ساخته شد.
کمرروستا از ارائه ۵۴۰۰ مورد خدمت فرهنگی به مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ هزار خدمت در حوزه معیشتی و حمایتی توسط گروه‌های جهادی ارائه و ۱۳۶ طرح خودکفایی و اشتغال انجام شد.
وی اظهار کرد: کمیته امداد در سال ۹۷ در ۲۸۸ دهستان محروم کشور با گروه‌های جهادی همکاری داشت که ارزش ریالی خدمات ارائه شده توسط این گروه‌ها بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده است.
کمرروستا با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد، گفت: مساله جوانان و تبلور حضور این قشر در عرصه‌ خدمات اجتماعی از محورهای اصلی این بیانیه است و کمیته امداد نیز در راستای سیاست بنیادی برای مردمی کردن این نهاد، توجه ویژه‌ای به حمایت از گروه‌های جهادی و تشکل‌های عام‌المنفعه دارد.
مسئول دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد در پایان به راه‌اندازی سامانه «خوب باشیم» ویژه گروه‌های جهادی همکار اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از گروه‌های جهادی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند. این سامانه سال آینده تقویت خواهد شد و بنا داریم اجرای بسیاری از پروژه‌های مسکن را به گروه‌های جهادی واگذار کنیم.

کدخبر: ۲۵۲۰۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر