کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۴۲۶
تاریخ خبر:

نوآوری‌هایی که در ایفا‌۲۰۲۰ معرفی شدند

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ با اینکه شوروحال سال‌های قبل را نداشت، اما خالی از خلاقیت و نوآوری هم نبود. اتفاقا خالی شدن نمایشگاه امسال از نام‌های بزرگ و مطرح حوزه الکترونیک، این فرصت را در اختیار کسب‌وکارهای نوپا قرار داد تا بیشتر در کانون توجه قرار بگیرند و دیده شوند.

در نمایشگاه امسال محصولات جدیدی معرفی شدند که در برخی از آنها نوآوری‌های جالبی به چشم می‌خورد. در ادامه چند محصول خلاقانه را برای شما توصیف می‌کنم.اگر در دوران بعد از کرونا و شروع سفرها، در فرودگاه چمدانی را دیدید که به‌صورت خودکار در مسیر حرکت مسافر او را همراهی می‌کند، تعجب نکنید.

این چمدان‌ها نسل جدید چمدان‌های هوشمند هستند که با سنسورهایی که در دیواره کناری آنها قرار داده شده، مالک خود را دنبال می‌کنند. تنها نکته منفی در این مدل چمدان‌ها، افزایش وزن به دلیل وجود باتری در چمدان است که برای خیلی از مسافرین خوشایند نیست.اما اگر در خیابان هم افرادی را دیدید که بدون در دست داشتن موبایل یا هندزفری در حال صحبت با خود هستند، در موردشان قضاوت بدی نکنید. احتمالا آنها با عینک هوشمندشان در حال مکالمه تلفنی هستند.

نسل جدید عینک‌های هوشمند که توسط چندین کمپانی مختلف تولید شده، با وجود بلندگو و میکروفن در قسمت زیرین دسته و در کنار گوش، این امکان را به کاربر می‌دهد که به وسیله عینک مکالمه تلفنی انجام دهد یا موسیقی و پادکست گوش کند.نسل جدیدی از ماشین ظرفشویی هم در نمایشگاه ایفا رونمایی شد که امکان ضدعفونی کردن اجسام مانند گوشی موبایل یا ماسک یا دستکش را فراهم می‌کند.

این ماشین ظرفشویی، علاوه‌بر وظیفه اصلی خود که شستن ظرف‌ها با آب است، امکان ضدعفونی کردن سایر وسایل به کمک امواج فرابنفش در زمانی کمتر از ۲۰ دقیقه را به کاربر می‌دهد.
اسکن سه‌بعدی همه فضاها و ساخت مدل سه‌بعدی آنها هم یکی دیگر از مباحث داغ این روزها در دنیاست.

با همه‌گیری کرونا و تعطیلی خیلی از فعالیت‌ها، شرکت‌های زیادی مشغول به اسکن فضاهایی مانند فروشگاه‌ها، فضاهای نمایشگاهی یا مکان‌های دیدنی هستند تا امکان بازدید مجازی از آن مکان را برای کاربران به وجود بیاورند. به تازگی بنگاه‌های املاک هم در آلمان با اسکن کامل خانه‌هایی که برای فروش در سایت درج شده‌اند، امکان بازدید مجازی از همه نقاط خانه را برای مشتریان فراهم کرده‌اند.

حتما تاکنون با صحنه ریختن شیر از شیشه شیر روی ساعد دست توسط مادران برخورد کرده‌اید؛ عملی که برای سنجش دمای شیر نوزاد انجام می‌دهند. اما یکی از مادران ژاپنی با تولید یک شیشه شیر هوشمند، مادران را از سنجش دمای شیر با روش‌های سنتی بی‌نیاز کرده است. این شیشه شیر هوشمند دمای شیر را به دمای مدنظر مادر می‌رساند و در تمام شب شیر را در همان دما نگه می‌دارد تا هر زمانی که نوزاد نیاز داشت، شیر آماده برای او موجود باشد.

ساب‌ووفر پوشیدنی هم یکی دیگر از وسایل خلاقانه‌ای بود که در ایفا معرفی شد. وسیله‌ای شبیه کمربند که روی قفسه سینه و دور گردن قرار می‌گیرد و با ایجاد لرزش روی قفسه سینه، لرزش‌های فیلم یا موسیقی را برای کاربر بازسازی می‌کند. به‌این‌ترتیب کاربر می‌تواند فضای فیلمی را که در حال مشاهده آن است بهتر از قبل حس کند.نمایشگاه ایفا همواره مملو از این مدل خلاقیت‌هاست. حتی تعطیلی جهان در چند ماه گذشته هم نتوانست مانع نوآوری افراد در سراسر جهان شود تا در ایفای امسال هم شاهد محصولاتی نوآورانه و خلاقانه باشیم.

کدخبر: ۳۵۰۴۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر