کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۸۲۹
تاریخ خبر:

نمایش روح کیا در شش پرده

روزنامه هفت صبح | کیا شش تریم را در سول ۲۰۲۱ ارائه می‌دهد که اکثر آنها دارای تم‌های بیرونی منحصربه‌فرد خود هستند و برخی از آنها جسورتر از سایرین هستند. این شش تریم عبارتند از LX ،S ،GT-Line ،X-Line ،EX و GT Turbo. تمامی تریم‌های سول ۲۰۲۱ هم‌اکنون با هشدار سرنشین عقب عرضه می‌شوند که تغییر کوچکی است اما خب برای خانواده‌هایی که دارای بچه کوچک هستند ویژگی مفیدی محسوب می‌شود.

کیا در تریم‌های X-Line و GT-Line اقدام به بازنگری در سوپاپ‌های شوک کرده است. این خودروساز کره‌ای مدعی است تغییر رخ داده باعث بهبود سواری سول ۲۰۲۱ شده است. نسخه پرچمدار این خودرو هم‌اکنون با نام ساده‌تر سول توربو شناخته می‌شود درحالی‌که سال پیش با نام GT-Line توربو عرضه می‌شد. به این ترتیب دیگر خبری از نشان‌های قرمز GT-Line در بدنه این خودرو نخواهد بود.

اما کلید مدل‌های EX و توربو نیز به استارت از راه دور پیشرانه مجهز شده است. اگرچه نصب این تجهیزات با استقبال روبه‌رو خواهد شد اما کیا برخی تجهیزات مدل EX را حذف کرده به گونه‌ای که این خودرو دیگر با چراغ‌های مشابه پروژکتور عرضه نمی‌شود. همچنین پکیج سفارشی دیزاینر نیز در دسترس نیست. این پکیج شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو، عقب و مه‌شکن‌های LED و سقف دو رنگ بوده است.

البته کیا تعداد رنگ‌های بدنه سول ۲۰۲۱ را نیز کاهش داده و حالا شامل رینگ‌های زرد، طلایی، طلایی با سقف سفید، خاکستری با سقف طلایی، سفید با سقف قرمز، قرمز با سقف مشکی و مشکی با سقف قرمز است. بااین حال سیستم‌های امنیتی جدیدی برای سول تدارک دیده شده است:‌ سیستم جلوگیری از تصادف در جلو، سیستم نگهداری خودرو در میان خطوط، سیستم هشدار به راننده، سیستم شناسایی نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی.

این تغییرات باعث شده است که اختلاف قیمتی ۱۰ هزار دلاری میان مدل پایه و مدل فول سول به وجود بیاید! در تریم LX که تریم پایه است و با جعبه دنده شش سرعته دستی عرضه می‌شود، سول برچسب قیمت ۱۷ هزار و ۴۹۰ دلاری می‌خورد. مدل‌های دیگر که با جعبه دنده CVT قابل خریداری‌اند، قیمتی ‌بین ۱۸ هزار و ۹۹۰ دلار و ۲۳ هزار و ۲۵۰ دلار دارند.

در کامل‌ترین نسخه که جی‌تی‌لاین توربو است و با جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود قیمت سول برابر با ۲۷ هزار و ۵۵۰ دلار است. در این تریم سول به پیشرانه‌‌ ۱٫۶ لیتری توربوشارژ مجهز شده که قدرتی برابر با ۲۰۱ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سایر تریم‌های این خودرو به یک موتور ۲٫۰ لیتری با امکان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت مجهز شده‌اند.

سول یکی از بدشانس‌ترین مدل‌های کیا است به گونه‌ای که آمار فروش ۱۲ هزار و ۴۸۲ دستگاهی آن در نوامبر ۲۰۱۶ به چهار هزار و ۷۶۷ دستگاه در نوامبر ۲۰۲۰ سقوط کرد. به نظر می‌رسد که تریم‌های شخصی‌سازی آخرین تلاش‌های کیا برای احیای مدلی باشد که طراحی عجیبی دارد و شکست سختی از شورولت تراکس،‌ جیپ رنه‌گید، فیات ۵۰۰ ال،‌ تویوتا CH-R، مزدا CX3 و حتی هم‌خانواده‌ خود کیا نیرو خورده است.

کدخبر: ۳۷۳۸۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر