کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۷۸۷
تاریخ خبر:

نمایشگاه‌های معروف جهان

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | قسمت پنجم؛ نمایشگاه بازی‌های ویدئویی Gamescom.

نمایشگاه گیمزکام ، نمایشگاهی مربوط به صنعت بازی و به‌صورت تخصصی بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی است. از آنجایی که صنعت بازی‌های ویدئویی یک صنعت نوپا محسوب می‌شود، این نمایشگاه هم یکی از نمایشگاه‌های معروف دنیاست که قدمت زیادی ندارد.

اولین دوره گیمزکام در سال ۲۰۰۹ در شهر کلن آلمان برگزار شد، و از آن به بعد هم هرساله در همین شهر برگزار شده. اما رویداد گیمزکام ، با وجود قدمت کم، همواره یکی از پربازدیدترین نمایشگاه‌های سال بوده که در سال قبل یعنی سال ۲۰۱۹، پذیرای بیش از ۳۷۰هزار بازدیدکننده از سرتاسر جهان بود.

این تعداد بازدیدکننده، رویداد Gamescom را در بین محبوب‌ترین نمایشگاه‌های حوزه IT در جهان قرار می‌دهد.خبرنگاران حوزه IT و بازی‌های رایانه‌ای، تقویم سالانه خود را با این نمایشگاه و نمایشگاه E3 تنظیم می‌کنند و هرساله بیش از ۵۰۰۰خبرنگار از رسانه‌های مختلف دنیا خود را به این نمایشگاه می‌رسانند تا جدیدترین بازی‌ها و کنسول‌های بازی را برای مخاطبین خود معرفی کنند.

حضور بیش از ۱۰۰۰غرفه هم بیانگر رشد عجیب صنعت بازی در سال‌های گذشته دارد. بازدیدکنندگان این نمایشگاه، با حضور در محل برگزاری آن می‌توانند با عناوین جدید دنیای بازی آشنا شوند، کمپانی‌های سازنده بازی را ملاقات کنند، با سایر علاقه‌مندان حرفه‌ای دنیای بازی ارتباط برقرار کنند و یا شانس‌شان را برای استخدام در یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه محک بزنند.

به‌هر‌حال، رویداد گیمزکام ، برای قشر بزرگی از جوانان جذابیت دارد و خلاقیت‌های بی‌حد‌وحصر غرفه‌داران هم باعث شده که بازدید از این نمایشگاه برای همه افراد جذابیت پیدا کند.زمان برگزاری این نمایشگاه، اغلب اواخر ماه آگوست یا اواسط شهریورماه است. به‌دلیل نزدیکی زمانی به برگزاری نمایشگاه ایفا که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های الکترونیک در جهان است و محل برگزاری آن در شهر برلین قرار گرفته، بسیاری از خبرنگاران حوزه IT برنامه زمانی‌شان را طوری تنظیم می‌کنند که بتوانند در هردو نمایشگاه حضور پیدا کنند.

هردو شهر کلن و برلین آلمان، با زیرساخت کافی و جذابیت‌های توریستی متنوع، شهرهای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌هایی در این ابعاد هستند. نمایشگاه گیمزکام سال ۲۰۲۰ هم از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ آگوست برگزار می‌شود و به فاصله یک هفته از آن در تاریخ چهار سپتامبر نمایشگاه ایفا در برلین شروع به کار می‌کند، پس که اگر قصد شرکت در این نمایشگاه‌های جذاب حوزه تکنولوژی را دارید، فرصت کافی برای برنامه‌ریزی سفر دو‌هفته‌ای به آلمان و بازدید از این دو رویداد مهم برایتان باقی مانده، اما اگر امکان بازدید از این نمایشگاه‌ها را ندارید، می‌توانید منتظر گزارش‌های ویدئویی نویسنده از این دو رویداد بمانید.

کدخبر: ۳۰۸۷۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر