کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۳۲۸
تاریخ خبر:

ورود یک غریبه به آشیانه هواپیمای رییس‌جمهور آمریکا

پایگاه هوایی و نظامی اندروز، محل نگهداری «ایر فورس - ۱» هواپیمای ویژه رئیس جمهوری آمریکا ، به دنبال رخنه یک فرد ناشناس که بیم آن می رود از هوداران ترامپ و از تروریست های داخلی در آمریکا باشد، از سوی پنتاگون تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت. شبکه خبری آمریکایی «ان.بی.سی نیوز» با انتشار این خبر افزود: فردی ناشناس بدون کنترل از سوی نیروهای امنیتی روز جمعه (روز گذشته) وارد محوطه پایگاه هوایی اندروز شد که یک پایگاه نظامی واقع در ایالت مریلند است . این فرد ناشناس پس از ورود به محوطه باند فرودگاه ، وارد یک فروند هواپیمای «سی -۴۰» (C-۴۰) ، هواپیمای مدل نظامی شده بوئینگ ۷۳۷، متعلق به یگان هشتاد و نهم هوایی آمریکا شد.

بنابراین گزارش این هواپیما یکی از هواپیمایی هایی است که در سفرهای ریاست جمهوری آمریکا، مقامات عالی رتبه دولتی همچون معاون اول رئیس جمهوری آمریکا، سوار آن می شوند.

پنتاگون ضمن اعلام بازداشت این فرد افزود، وضعیت امنیتی در این پایگاه نظامی به شدت افزایش یافت.

«جان کربی» سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون روز گذشته (جمعه) دراین باره گفت: این موضع بسیار جدی انگاشته می شود و سرپرست نیروی هوایی و رئیس ستاد کارکنان نیروی هوایی آمریکا فرامینی برای انجام تحقیقاتی کامل دراین زمینه صادر کرده اند.

ان.بی.سی نیوز افزود: در همین حال تحقیقات از فرد بازداشت شده (این شبکه خبری اشاره ای به هویت این فرد نکرد) دراین باره که آیا وی به گروه های هودارا ترامپ و تروریست های داخلی ارتباط دارد، درجریان است. این شبکه خبری آمریکایی در ادامه گزارش داد: این رخنه امنیتی یک روز پیش از سفر جو بایدن از این پایگاه که در فاصله ۱۴مایلی جنوب شرقی واشنگتن د.سی قرار دارد ، به « ویلمینگتون» واقع در ایالت «دلاویر» آمریکا رخ داده است.

کدخبر: ۳۷۲۳۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر