کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۴۴۳
تاریخ خبر:

نخستین تصویر گرافیکی از تندر ۹۰ ایرانی سایپا

سایپا P90، جدیدترین محصول بومی‌سازی شده سایپا در ایران است که بر اساس رنو تندر ۹۰ طراحی و ساخته می‌شود. بعد از خروج رنو و سایر شرکای خودروسازان از ایران بعد از شروع تحریم‌ها، اکنون راهکار دیگری که برای جایگزینی خودروهای خط تولید در پیش گرفته شده، تغییر ظاهری آن‌ها و استفاده از لوگوی شرکت ایرانی و یا حتی تغییرات فنی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

سایپا P90 به عنوان یک سدان جمع و جور، خلأ این کلاس در محصولات سایپا را پر خواهد کرد. البته باید دید که این خودرو قادر است محبوبیت دور از ذهن تندر L90 را در بین خریداران ایرانی تکرار نماید یا خیر

نخستین تصاویر رندر شده و گرافیکی سایپا P90 که به صورت رسمی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند طراحی چراغ‌ها و سپرها به طور کلی دگرگون شده و البته رگه‌هایی از خودروهای مختلف نظیر شورولت سونیک در آن‌ها دیده می‌شود. جلوپنجره بزرگ جلو و چراغ‌های LED نمایی مدرن و به‌روز به این خودروی قدیمی بخشیده‌اند. متأسفانه هماهنگی بین نمای جانبی جعبه‌ای شکل این خودرو که تغییری در آن صورت نگرفته با چراغ‌های جلو و عقب به چشم نمی‌خورد. بنابراین می‌توان تغییرات ظاهری را به چراغ‌ها، سپرها و درب کاپوت و صندوق محدود دانست.

درواقع سایپا P90 با پلتفرم قدیمی B0 گروه رنو-نیسان و با داخلی سازی حداکثری از روی خودروی رنو تندر و با ارتقای ظاهری و باطنی با تغییرات کوچک اما از نظر بصری چشمگیر همراه بوده است.

لبه‌دار بودن در موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه‌ای جدید درب محفظه موتور برای پاس کردن استانداردهای حفاظت از عابرین پیاده ازجمله تغییراتی است که بر روی آل ۹۰ ایجاد شده است اما عجیب‌ترین تصمیم در مورد این خودرو، این است که سایپا می‌خواهد آن را با پیشرانه‌های مختلف خود ارائه نماید. این موضوع می‌تواند تنها مزیت تندر ۹۰ را که پیشرانه کم دردسر و نسبتاً قدرتمند آن است زیر سؤال ببرد.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۸۴۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mahmood-Fallah

    جلوبندی ماشین های ساخت ایران همه یک شکل و سادن. جذاب نیستن