کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۴۴۰
تاریخ خبر:

نجات ۶۰ نفر از آتش‌سوزی ساختمانی در تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات حدود ۶۰ نفر در پی وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی ۴۰ واحدی درخیابان ولیعصر (عج) تهران خبر داد.

سید جلال ملکی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی گفت در ساعت ۸:۰۴ صبح امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان معیری به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله آتش‌نشانان سه ایستگاه به همراه تجهیزات و امکانات اطفای حریق به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه آتش‌نشانان در مدت زمان پنج دقیقه به محل رسیدند توضیح داد آتش‌نشانان با حضور در محل مشاهده کردند که یک مورد حریق در مجتمع مسکونی ۱۰ طبقه و ۴۰ واحدی رخ داده است. در قسمت پشت بام این ساختمان چند تابلوی برق که کنار یکدیگر واقع شده بودند دچار آتش‌سوزی شده بود و با توجه به اینکه به قسمت رایزر و داکت‌ها راه داشت، دود غلیظی به طبقات پایینی منتقل شده بود.

نجات ۶۰ نفر از آتش‌سوزی ساختمان ۴۰ واحدی در تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اظهارکرد تقریبا از طبقه پنجم و ششم به بالا حجم زیادی از دود و حرارت انباشته شده بود و ساکنان در منزل محبوس شده بودند تعداد زیادی گرفتار شده بودند که آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش و تخلیه دود از طبقات بیش از ۶۰ نفر از ساکنان را بدون آسیب دیدگی خارج و به فضای باز منتقل کردند. آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و امدادرسانی به حادثه دیدگان به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند.

نجات ۶۰ نفر از آتش‌سوزی ساختمان ۴۰ واحدی در تهران

ملکی گفت این حادثه تلفات جانی و مصدوم بر جای نگذاشت اما این چندمین بار است که شاهد چنین حوادثی هستیم. اگر همین مورد در ساعات میانی شب رخ می‌دهد و ساکنان دیر متوجه حادثه می‌شدند یا حریق گسترده تر می‌شد ممکن بود نفراتی که در این مجتمع حضور دارند دچار مشکلاتی شوند. برخی از این ساختمان‌ها حتی ظاهرشان نوساز نشان می‌دهند اما سیستم‌های ایمنی یا ندارند و یا فعال عمل نمی‌کند بر همین اساس باید ترتیب اثری داده شود تا به این صورت نباشد که ساختمان‌هایی که تنها چند سال از عمرشان می‌گذرد سیستم نداشته باشند یا سیستم‌هایشان به درستی کار نکند. تمهیدات ایمنی باید به بهترین نحو ممکن اجرا شود که در موقع حوادث وظیفه خود را به درسی انجام دهد.

کدخبر: ۴۷۰۴۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر