کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۳۵۲
تاریخ خبر:

نتیجه بازی نقش جهان؛ به کام پرسپولیس

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | امروز هفته پانزدهم لیگ برتر با برگزاری پنج بازی شروع می‌شود و حساس‌ترین بازی هم در اصفهان برگزار می‌شود. جایی که سپاهان و استقلال مقابل هم قرار می‌گیرند و نتیجه این بازی هر چه باشد، پرسپولیس از آن استقبال خواهد کرد.

*** سپاهان-استقلال؛ جنگی به سود پرسپولیس
در شرایطی به هفته پانزدهم لیگ بیستم و تقابل سپاهان و استقلال در اصفهان رسیدیم که دو تیم در جدول رده‌بندی تیم‌های دوم و اول هستند. استقلال با ۲۶ امتیاز در صدر قرار دارد و سپاهان با ۲۵ امتیاز دوم است. اصولا تقابل سپاهان و استقلال در هر شرایطی و فارغ از موقعیت آنها در جدول حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

اما این بار، دو تیم در هفته پایانی نیم‌فصل و در شرایطی به هم رسیده‌اند که برنده این بازی شانس قهرمانی نیم‌فصل را خواهد داشت‌ اما این بار تقابل دو تیم، علاوه بر خود آنها برای پرسپولیس هم اهمیت زیادی دارد. هر چند در نهایت به نظر می‌رسد هر نتیجه‌ای که به دست بیاید، پرسپولیسی‌ها ناراضی نخواهند بود. اگر روند دو تیم در پنج هفته اخیر را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که نتایج آنها شباهت‌های زیادی به هم دارد.

هر دو تیم در پنج بازی آخر خود سه برد، یک مساوی و یک باخت به دست آورده‌اند، با این تفاوت که نمایش‌های سپاهان جذاب‌تر و تماشاگرپسندتر است و هواداران این تیم را کاملا راضی کرده اما استقلال با وجود صدرنشینی، منتقدان زیادی دارد که بخشی از آنها به هر حال هواداران این تیم هستند و به طرق مختلف نارضایتی خود را از بازی‌های این تیم و بعضی از نتایجش اعلام کرده‌اند.

اما بپردازیم به سوژه‌های جذاب این بازی! سوژه‌هایی که بیشتر آنها را بازیکنان دو تیم تشکیل می‌دهند. بازیکنانی که سابقه بازی در هر دو تیم را دارند و با انگیزه‌های خاصی به مصاف حریف امروز خود می‌آیند. یکی از مهم‌ترین این بازیکنان سجاد شهباززاده است. آقای گل فعلی لیگ بیستم قبلا در استقلال هم نمایش‌های خوبی داشته و با گلزنی در دربی در میان هواداران این تیم هم محبوب است.

اما امروز باید، هم برای تداوم روند گلزنی‌های خود و هم برای موفقیت تیمش و بالا بردن شانس قهرمانی نیم‌فصل سپاهان، دروازه استقلال را باز کند. دیگر بازیکن خاص بازی امروز، امید نورافکن است. بازیکنی که تا زمانی که در استقلال بود به شدت محبوب هواداران این تیم بود اما پس از جدایی از استقلال، با برخی حرکات در فضای مجازی و مصاحبه‌های جنجالی، حسابی از چشم هواداران این تیم افتاده است.

او در آخرین تقابل دو تیم هم با وریا غفوری درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد و هواداران استقلال را بیش از پیش عصبانی کرد. سروش رفیعی دیگر بازیکن سپاهان است که به دلیل سابقه پرسپولیسی‌اش، انگیزه‌های زیادی برای درخشش مقابل استقلال دارد. در این سمت میدان عارف غلامی و سیاوش یزدانی دو مدافع سابق سپاهان هستند که در حال حاضر در استقلال بازی می‌کنند. غلامی هم مثل نورافکن با بعضی از رفتارهای خاص، هواداران سپاهان را آزرده خاطر کرده ولی سیاوش یزدانی فعلا هیچ زاویه‌ای با سپاهان و هوادارانش ندارد.

نتیجه این بازی هر چه باشد، پرسپولیس ضرر نخواهد کرد. با پیروزی استقلال، شانس قهرمانی نیم‌فصل سپاهان کاملا از بین خواهد رفت و یک رقیب شاگردان یحیی از دور رقابت خارج خواهد شد اما همین نتیجه باعث می‌شود که پرسپولیس برای قهرمانی نیم‌فصل مجبور به پیروزی در دو بازی باقی مانده خود شود.

پیروزی سپاهان هم تقریبا همین شرایط را رقم خواهد زد با این تفاوت که پرسپولیس با یک پیروزی و یک تساوی هم شانس بیشتری برای قهرمانی نیم‌فصل خواهد داشت. در نهایت بهترین نتیجه برای پرسپولیس، تساوی دو تیم است که باعث خواهد شد پرسپولیس با ۴ و شاید حتی با
۳ امتیاز دیگر قهرمان نیم‌فصل شود.

*** ماشین‌سازی-صنعت‌نفت
بعد از چندین نتیجه فوق‌العاده که از تیم جوان صنعت‌نفت یک مدعی قهرمانی ساخت؛ سه نتیجه ضعیف شانس این تیم برای قهرمانی نیم‌فصل را کاملا از بین برد. با این حال شاگردان سیروس پورموسوی می‌توانند با پیروزی بر میزبان قعرنشین خود، همچنان در قامت یک تیم مدعی قهرمانی و بالانشین باقی بمانند. تیم تبریزی اما اگر در آخرین بازی نیم‌فصل هم مغلوب حریف خود شود، با توجه به امتیازاتی که تا الان کسب کرده، باید از همین حالا آماده خداحافظی با لیگ برتر بیست و یکم باشد.

نفت مسجدسلیمان-آلومینیوم اراک
این بازی تقابل دو تیمی است که فراتر از انتظارات ظاهر شده‌اند. تیم میزبان با وجود مشکلات مالی و مدیریتی که حتی تهدید به فسخ قرارداد بازیکنان را هم به دنبال داشته؛ نتایج خوبی گرفته و فعلا در حاشیه امنیت خوبی قرار دارد اما ادامه این روند می‌تواند یک نیم‌فصل دوم متفاوت و فاجعه‌بار را برای این تیم رقم بزند.

در سوی دیگر میدان، آلومینیوم اراک حضور دارد که پس از دو پیروزی بزرگ مقابل پرسپولیس و تراکتور، در بازی مقابل سایپا در دقیقه ۹۸ از یک شکست خانگی فرار کرد. با توجه به شرایط دو تیم، پیش‌بینی می‌شود شاهد بازی نزدیکی از سوی آنها در این رقابت باشیم.

*** نساجی-گل‌گهر سیرجان
مجید جلالی پس از بازگشت به قائمشهر و قبول دوباره هدایت این تیم، هنوز نتوانسته تفاوت زیادی نسبت به هفته‌های قبل در این تیم ایجاد کند. تیم او در بازی آخرش مقابل استقلال نمایش نسبتا خوبی داشت و فقط با یک گل در آزادی مغلوب استقلال شد اما انتظارات هواداران نساجی از این تیم و جلالی بیش از آنهاست.

از بدشانسی جلالی، تیم او این هفته مقابل گل‌گهر قرار می‌گیرد و یک بازی دشوار دیگر در انتظار نساجی است. تیم امیر قلعه‌نویی بعد از چند هفته تلخ، با یک پیروزی و یک تساوی، روحیه خود را بازیافته و به دنبال یک پایان خوب در نیم‌فصل اول در برابر نساجی است و همین کار را برای شاگردان مجید جلالی سخت خواهد کرد.

*** فولاد-شهرخودرو
این بازی از نظر جدولی برای هر دو تیم حائز اهمیت است. شهرخودرو در جایگاهی قرار دارد که اصلا شایسته نام این تیم نیست و باید برای صعود در جدول فولاد را ببرد. فولاد هم برای اضافه شدن به جمع مدعیان و بالانشینان نیازمند پیروزی در این بازی است. اما اتفاق ویژه این بازی تقابل سرمربیان دو تیم است.

جایی که جواد نکونام و سیدمهدی رحمتی مقابل هم قرار می‌گیرند. این دو نفر مدتی در استقلال همبازی بودند و شایعات زیادی درباره اختلافات آنها بر سر بازوبند کاپیتانی این تیم وجود داشت که هرگز تایید یا تکذیب نشد اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد روابط این دو نفر خوب نیست و صمیمیتی میان آنها وجود ندارد.

کدخبر: ۳۷۳۳۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر