کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۶۵۸
تاریخ خبر:

نتیجه‌‌ ‌تغییرات عجیب ترکیب استقلال؛ ‌برکناری ‌فکری

روزنامه هفت صبح | بازی‌های هفته شانزدهم لیگ بیستم دیروز برگزار شد. در یکی از بازی‌های حساس استقلال مقابل میزبانش مس رفسنجان با تساوی متوقف شد تا محمود فکری بالاخره امروز رسما از سرمربیگری استقلال برکنار شود. سپاهان هم گل‌گهر را برد تا همچنان در تعقیب پرسپو‌لیس باقی بماند.

*** مس رفسنجان یک-‌ استقلال یک؛ فکری هنوز تیمش را نمی‌شناسد
در روزی که محمود فکری تغییرات عجیب و زیادی در ترکیب استقلال ایجاد کرده بود، تیم او با این نفرات به مصاف مس رفسنجان رفت: سیدحسین حسینی، محمد‌حسین مرادمند، محمد دانشگر، وریا غفوری، محمد نادری، فرشید باقری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، بابک مرادی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته. نکته عجیب اینکه قایدی پس از یک قهر حدودا ۱۰ روزه و فقط با یک جلسه تمرین جدی، در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفته بود و شیخ دیایاته ناآماده هم زوج او در خط حمله بود.

ارسلان مطهری که حضوری بی‌حاشیه و منظم در تمرینات داشت، نیمکت‌نشین بود. بازگشت فرشید باقری مغضوب هم از دیگر نکات جالب ترکیب استقلال در بازی دیروز بود. محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان هم تیمش را با ترکیب داود نوشی‌صوفیانی، عقیل کعبی، مسیح زاهدی، حامد نورمحمدی، محسن طرحانی، سجاد آشوری، محسن آذرباد، قائم اسلامی‌خواه، مهرداد رضایی، فراز امامعلی و محمد قاضی به مصاف استقلال فرستاد.

*** اشتباهات سریالی؛ خطاهای ناشیانه در بدترین نقطه
گلی که استقلال خورد به دنبال اعلام یک خطا از فرشید باقری روی هافبک مس بود. در این صحنه ابتدا فرشید باقری در حالی که مالکیت توپ را در اختیار داشت، به شکلی عجیب به تیم حریف خطا داد. قائم اسلامی‌خواه پشت ضربه کاشته ایستاد و ضربه خود را زد و در حالی که طبق تصاویر تلویزیونی به نظر می‌رسید توپ در حال بیرون رفتن است، سیدحسین حسینی به شکلی عجیب توپ را دفع کرد.

روی این صحنه علاوه بر جایگیری اشتباه حسینی، نوع دفع توپ او عجیب به نظر می‌رسید. در این صحنه‌ها معمولا دروازه‌بان‌ها توپ را به سمت بیرون می‌فرستند ولی حسینی توپ را به جریان بازی فرستاد و در ادامه سردرگمی مدافعان استقلال باعث شد شاگردان محمد ربیعی به گل اول برسند. مدافعان استقلال که به نظر می‌رسد یارگیری هنگام ضربات ایستگاهی با آنها تمرین نشده یا اگر تمرین هم شده نمی‌دانند چگونه در بازی آن را به اجرا دربیاورند، در این صحنه هم سردرگم نشان دادند .

البته بخشی از این سردرگمی به همان استراتژی عجیبی برمی‌گردد که کادر فنی استقلال اسمش را تنوع تاکتیکی می‌گذارد. اینکه تیم امروز ۲-۴-۴ است، یک روز ۲-۵-۳ می‌شود و سرگردان میان دفاع سه نفره و چهار نفره، نقطه استقرار هم یادش می‌رود، چه برسد به پوشش فضا، توپ، یار، ریباند و… ضمن اینکه اگر به خاطر داشته باشید گل دوم سپاهان به استقلال در هفته پانزدهم هم با خطای ناشیانه آرش رضاوند در موقعیتی کاملا شبیه خطای دیروز فرشید باقری به ثمر رسید. در این دو بازی آخر، هافبک‌های استقلال به راحتی با خطاهای ناشیانه و غیرحرفه‌ای بهترین موقعیت‌ها را در اختیار حریفان گذاشته‌اند و هر دو خطا در نهایت منجر به گل خوردن این تیم شده است!

*** مس مثل همیشه بود
همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، استقلال کار سختی برابر مس در رفسنجان داشت و شاگردان محمد ربیعی به لطف تک گل مسیح زاهدی برنده به رختکن رفتند. نکته جالب درخصوص مس رفسنجان این است که آنها با دریافت دو گل خورده در نیمه‌های نخست لیگ بیستم، بهترین تیم از این منظر بودند که در برابر ستاره‌های استقلال نیز موفق به حفظ این روند خوب شدند.

نکته جالب توجه دیگر اینکه شاگردان محمد ربیعی تنها تیم لیگ برتر هستند که هرگز نیمه‌‎های نخست را با شکست به اتمام نرسانده بودند که در بازی با استقلال این اتفاق ادامه داشت تا شاگردان فکری در برابر رفسنجانی‌ها ناکام باشند.البته خط دفاعی مس رفسنجان هرچقدر که در نیمه‌های نخست خوب کار کرده، در نیمه‌های دوم عملکرد متفاوتی داشت و در نهایت در برابر استقلال هم همین روند ادامه پیدا کرد و استقلال توانست در نیمه دوم با ضربه سر فرشید باقری و دخالت حامد نورمحمدی که مسیر توپ را تغییر داد، به گل مساوی برسد.

*** چند مساوی دیگر و برد سپاهان و پیکان
در دیگر بازی‌های دیروز، نفت مسجدسلیمان و تراکتور به تساوی یک - یک رسیدند. تیم میزبان در دقیقه ۲۴ ، ۱۰ نفره شد اما در دقیقه ۷۶ روی اشتباه مدافعان و دروازه‌بان تراکتور نفت به گل برتری رسید، گلی که در وقت‌های تلف شده جبران شد. در دقیقه ۹۳ ارسال مسعود شجاعی با پای راست به تیر دو در بسته‌ترین زاویه ممکن به حاج صفی رسید و او با ضربه سری از بالای دستان دروازه‌بان نفت، توپ را عبور داد و محمد عباس‌زاده دروازه خالی را باز کرد تا اولین حضور خطیبی روی نیمکت تراکتور با شکست همراه نشود.

تقابل ماشین‌سازی و شهرخودرو هم یک - یک مساوی شد. تیم تبریزی که برای اولین بار مهدی پاشازاده را روی نیمکت خود می‌دید، در نیمه اول به گل برتری رسید. پاس رو به عقب مدافع شهرخودرو به میلاد فراهانی با تعلل عجیب دروازه‌بان شهرخودرو همراه بود که سینا عبداللهی با حضور به موقع در محوطه جریمه، ضربه فلاح‌زاده را با برگشتی دقیق وارد دروازه شهرخودرو کرد. این نتیجه تا دقیقه ۹۰ پابرجا بود اما در وقت‌های تلف‌شده فرشاد فرجی با یک پاس روی پا در داخل محوطه جریمه توپ را به قاسمی‌نژاد رساند و این بازیکن با دخالتی به موقع توپ را به پورتقی رساند و این بازیکن نیز با ضربه برگردان توپ را به تور ماشین چسباند تا امتیازات این بازی هم تقسیم شود.

جدال نساجی و آلومینیوم اراک هم با نتیجه‌ای مشابه بازی‌های قبل تمام شد. در دقیقه ۱۷ پاس بلند به پشت بازیکنان آلومینیوم و دفع امیر هوشمند به حسین زامهران رسید که مهار توپ و نفوذ این بازیکن از بین مدافعان، او را در موقعیت تک به تک قرار داد تا با شوت زمینی دروازه پورحمیدی را باز کند و گل اول بازی را به ثمر رساند. در دقیقه ۵۶ هم پرتاب اوت بلند و خطرناک میثم آقایی موقعیت گلزنی خوبی برای آلومینیوم فراهم کرد که توپ در یک رفت و برگشت با دفع ناقص مدافع نساجی به سیدمهدی حسینی رسید تا این بازیکن با مهار توپ و شوت روی پا دروازه را باز کند و کار را به تساوی بکشد.

پیکان از معدود برنده‌های بازی‌های دیروز بود و توانست ۲برصفر صنعت‌نفت آبادان را ببرد. گل اول پیکان با پرتاب اوت بلند و دیگر کاملا طبیعی! نادر محمدی و ضربه سر سامان فلاح به ثمر رسید. در دقیقه ۸۶ هم روی یک ضد حمله، فرزاد حاتمی با پاسی دیدنی، توپ را پشت مدافعان به ابراهیم صالحی رساند و این بازیکن با طی کردن مسافتی حدود ۴۰ متر، فلاح‌زاده را در موقعیت تک به تک شکست داد و گل دوم پیکان را به ثمر رساند. سپاهان هم در یک بازی حساس گل‌گهر سیرجان را با یک گل شکست داد. در دقیقه ۶۷ بازی ارسال قطری خوب عزت پورقاز برای امید نورافکن با کنترل سینه بهتر این بازیکن همراه شد و در ادامه پاس در عرض مدافع چپ پیش تاخته سپاهان با ضربه سرضرب و پای چپ شهباززاده به تنها گل بازی بدل شد.

کدخبر: ۳۷۶۶۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر