کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۱۱۶
تاریخ خبر:

نبرد‌ نا‌برابر پرسپولیس و الهلال در‌ ریاض

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | ساعت ۹ و۳۰ دقیقه امشب پرسپولیس به ملاقات الهلال می‌رود. در ایران در این چند روزه به شکل ناعادلانه‌ای خوشبینی به این بازی را افزایش داده‌اند. حرف درباره پایان ماموریت ناتمام می‌زنند و از این جور خزعبلات که اصلا در ورزش پیچیده‌ای مثل فوتبال جایی ندارد. بی‌جهت نیست که کره‌جنوبی شصت سال است که قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده است! فوتبال می‌تواند خیلی ناعادلانه باشد.

ناعادلانه چرا که پرسپولیس در شرایط فعلی آن هم در ریاض و در جلوی هشتادهزار تماشاگر طرفدار تیم حریف شانس چندانی ندارد. باید روراست باشیم. پرسپولیسی که پارسال نایب قهرمان آسیا شد کنعانی‌زادگان و نوراللهی و مغانلو را داشت اما این پرسپولیس حتی به نسبت پرسپولیس شگفتی آفرین سال قبل کم توان‌تر است. شک نکنید. الهلال در کوران مسابقات باشگاهی عربستان است و به اندازه کافی بازی تدارکاتی داشته است.

مثلث خط حمله این تیم شامل اوبافمی گومس و مارگا و پریراست. سه بازیکن در کلاس بین‌المللی که فوتبال را حرفه‌ای و با قدرت بدنی بسیار بالا بازی می‌کنند‌. فرجی و سید جلال برای مهار مارگا و گومس تقریبا ماموریت غیرممکن دارند. چون گومس و مارگا هم تنومند‌تر هستند هم بیشتر می‌پرند و هم سریع‌تر می‌دوند. به اندازه کافی هم تکنیکی هستند‌. به این‌ها ۴ بازیکن فیکس ترکیب تیم ملی عربستان را هم اضافه کنید که با ۴ پیروزی پیاپی شامل شکست دادن ژاپن و عمان و ویتنام و چین را در بازی‌های ملی کارنامه دارند و در اوج آمادگی هستند.

خب این طرف و در پرسپولیس؟‌هیچ بازی رسمی نداشته. فقط یک بازی دوستانه. در دفاع وسط سید جلال با تجربه اما سن و سال دار در کنار فرجی قرار می‌گیرد و در خط هافبک رضا اسدی در کنار سرلک قرار است غیبت احمد نور را جبران کنند. پرسپولیس فعلی فقط سه بازیکن ملی پوش دارد و فقط یک بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی (وحید امیری ). در دفاع چپ و راست نعمتی و آقایی اصلا به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و در خط حمله هم آل کثیر و عبدی جزو ۱۰گزینه اول تیم ملی در خط حمله نیز نیستند.

درون دروازه هم حامد لک دروازه بان هفتم و یا هشتم ایران محسوب می‌شود‌. قوت پرسپولیس در کناره‌هاست‌. وینگرهایی مثل وحید امیری و ترابی و پهلوان و عالیشاه. که این جا هم گل محمدی شاید با بردن وحید امیری به دفاع چپ، این امتیاز میانه میدان را هم از تیمش سلب کند. توقعاتتان از این پرسپولیس را کنترل کنید. شانس پیروزی پرسپولیس در این بازی کم است. شانس موفقیت تیم‌های ایرانی با بضاعت فعلی سال به سال کمتر هم خواهد شد‌. گل محمدی و برانکو دو فینال آسیایی را به سرخ‌ها هدیه دادند که شاید تاسال‌ها دنبال تکرارآن همه تیم‌های ایرانی بدوند.

تکمله:‌ این‌هارا نوشتیم و گفتیم اما ته دلمان هنوز امیدواریم. هنوز دل به حوادث بسته‌ایم و ترفندهای خاص گل محمدی که معمولا در بازی‌های سخت نتایج شگفت‌‌انگیزی می‌گیرد.

کدخبر: ۴۲۰۱۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    حالا که الهلال به اینا خورد شد نابرابر!