کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۸۵۰
تاریخ خبر:

میثاقی و دوستان زیر ذره‌بین هواداران

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | همه مجریان و گزارشگران شهرستانی می‌توانند هواداری خود از تیم شهرشان را عیان کنند؛ جز تهرانی‌ها! اینکه چنین رویه‌ای درست است یا غلط، موضوع گزارش امروز نیست. بهانه، انتقاد فزاینده برخی هواداران پرسپولیس از محمدحسین میثاقی است که معتقدند او در مقام مجری فوتبال برتر، نمی‌تواند تمایل خود به استقلال را پنهان کند.

و این اتفاق روی خروجی عملکرد او تاثیر می‌گذارد. علاوه‌بر میثاقی، درباره دیگر مجریان و گزارشگران تلویزیون و شائبه‌هایی که حکم به طرفداری‌شان از تیم‌های سرخابی پایتخت می‌دهد، نوشته‌ایم. عادل فردوسی‌پور به دلیل دوری از آنتن و مزدک میرزایی به‌خاطر مهاجرت از این گزارش خارج هستند.

*** محمدحسین میثاقی | استقلالی
هواداران پرسپولیس بارها او را متهم کرده‌اند که یک استقلالی دوآتشه است. استناد آنها به سابقه محمدحسین میثاقی برمی‌گردد که روزگاری در روزنامه استقلال جوان (به عنوان یکی از رسانه‌های پرسروصدای هواداران استقلال تهران) مطلب می‌نوشته. پرسپولیسی‌ها حتی یک عکس از میثاقی که با لباس ورزشی استقلال، فوتبال بازی می‌کند را به عنوان یک سند، پیش خود دارند!

اینکه عکس فتوشاپ است یا واقعی را نمی‌دانیم. درهرحال، این سابقه در ذهن هواداران پرسپولیس وجود دارد و عملکرد میثاقی در فوتبال برتر را با یک پیش‌فرض تحلیل می‌کنند. میثاقی بارها تلاش کرده است خود را مبرا از هواداری نشان دهد. بااین‌حال گاه خروجی برنامه فوتبال برتر به شائبه‌ها دامن می‌زند. پیش‌تر درباره پرونده‌های مهم استقلال که فوتبال برتر از آنها عبور کرد و اعتراض هواداران رقیب را به همراه داشت، نوشتیم.

میثاقی هفته پیش هم گرفتار یک اشتباه استراتژیک شد. او ماجرای مبلغ قرارداد ۱۴ میلیاردی وریا غفوری، کاپیتان استقلال را بررسی کرد. تا اینجا همه‌چیز درست پیش می‌رفت، اما ورود میثاقی به پرونده بودیمیر کار را خراب کرد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند در بحبوحه قرارداد غفوری چرا باید یک قیاس مع‌الفارق شکل بگیرد؟

اگر قرار بر مقایسه باشد، باید به قرارداد بازیکن‌هایی مثل شجاع خلیل‌زاده، علی علیپور، مهدی ترابی و … اشاره شود. آنها به دلیل افزایش مبلغ قرارداد از سوی باشگاه، مجبور به ترک پرسپولیس شدند؛ درحالی‌که باشگاه استقلال در همان برهه قراردادی گزاف با غفوری بسته. انتقاد دیگر به میثاقی این است:

حالا که از طلب بازیکن خارجی پرسپولیس گفتی، چرا طلب ۱۴۰ هزاردلاری بودروف، بازیکن فصل گذشته استقلال که منجر به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات این تیم شده است را پیش نکشیدی. می‌دانید که این مدافع بلغارستانی که به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش یک‌طرفه اقدام به فسخ قرارداد و ترک ایران کرد، از باشگاه استقلال طلبکار ماند و با شکایت به فیفا توانسته برای ۳ بازی حکم محکومیت ۱۲۵ هزاردلاری بگیرد.

*** محمدرضا احمدی | پرسپولیسی
درباره محمدرضا احمدی تا مدت‌ها روایت‌های مختلفی درباره استقلالی یا پرسپولیسی‌بودنش وجود داشت. این یعنی او موقع گزارش حواسش بوده که طرفداران این دو تیم پی به تمایلش نبرند. بااین‌حال سال پیش احمدی گرفتار یک بدشانسی شد! پیش از بازی استقلال و پدیده شهر خودرو، احمدی متوجه نبود صدایش از تلویزیون پخش می‌شود و برای همکارانش کری خواند. استقلالی‌ها از محمدرضا احمدی دلخور شدند و او هم خیلی زود عذرخواهی کرد.

*** جواد خیابانی | استقلالی
برای اینکه بدانیم جواد خیابانی استقلالی است، نیاز نیست خیلی به عقب برویم. عملکرد او در دربی اخیر بهترین سند به حساب می‌آید. خیابانی در لحظات گل پرسپولیس، کنترل زیادی برای صدا و هیجان خود داشت. موقعی که استقلال در لحظات پایانی گل تساوی را به ثمر رساند، صدای خیابانی به آسمان رفت. او به بازیکن‌های تیم آبی احسنت گفت و از آنها تشکر کرد! خیابانی خیلی زود متوجه این گاف شد و از بازیکن‌های پرسپولیس هم تشکر کرد.

*** عباس قانع| پرسپولیسی
تکلیف او از همان ابتدا روشن بود. عباس قانع در تلویزیون‌های اینترنتی تعصب خود به تیم پرسپولیس را نشان داد و وقتی به عنوان گزارشگر به تلویزیون آمد، این علاقه را کتمان نکرد. قانع حتی در برنامه‌هایی که به عنوان مهمان حاضر است، برای استقلالی‌ها کری می‌خواند. بااین‌حال بارها تاکید کرده باید احترام این تیم و هوادارانش را نگه داشت.

*** پیمان یوسفی| استقلالی
از معدود مجری-گزارشگرهایی است که به خوبی تمایل خود به تیم محبوبش را مخفی نگه داشته. پیمان یوسفی یک استقلالی است و بارها در رسانه‌ها به این موضوع اشاره شده. بااین‌حال موقع گزارش بازی‌ها او حواسش هست که علاقمندی‌اش را مخفی نگه دارد. یوسفی حالا و در اجرای برنامه ورزش و مردم هم طوری رفتار می‌کند که برچسب هواداری نخورد.

کدخبر: ۳۷۳۸۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر