کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۰۶۲۲
تاریخ خبر:

میتینگ انتخاباتی ‌با طعم موسیقی پاپ!

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | ‌دستمزد اجرای برنامه در همایش‌های انتخاباتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون تومان تخمین زده می‌شود. میتینگ‌ها و همایش‌های انتخاباتی بعضی نامزدهای انتخابات مجلس با حضور خواننده‌های پاپ برگزار می‌شود. به طور مشخص تا الان سه نامزد انتخاباتی در بندرعباس و در روزهای پایانی بهمن ماه همایش انتخاباتی‌شان را با حضور خواننده‌هایی مثل رضا صادقی، پازل بند و ایوان بند برگزار کردند.

البته در صفحه اینستاگرامی این خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی اثری از اطلاع‌رسانی و تایید یا تکذیب این موضوع نیست اما از اجرای رضا صادقی و ایوان بند تصاویر و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بنابراین اصل ماجرا واقعیت دارد. این نکته عجیبی است از این جهت که قبلا در تبلیغات انتخابات مجلس دوره‌های قبل شاهد این نوع اتفاقات نبودیم.

هرچند که پیوند موسیقی پاپ با انتخابات و رویدادهای سیاسی سال‌های اخیر اتفاق تازه‌ای نیست. در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری بارها پیش آمده که خواننده‌ها از کاندیدایی حمایت می‌کردند مثل عکس انداختن گروه بروبکس با روحانی در انتخابات ۹۲ یا ماجرای دیدار جنجالی امیر تتلو با ابراهیم رئیسی در انتخابات ۹۶٫

قبل‌تر حتی شاهد این بودیم که محسن چاوشی با انتشار یک تک آهنگ شاد و پرانرژی از روحانی حمایت کرد یا حجت اشرف‌زاده و سالار عقیلی هم در همایش حامیان انتخاباتی روحانی در مشهد به اجرای برنامه پرداختند.حالا سوال اینجاست این خواننده‌ها در ازای دریافت چه دستمزدی حاضر می‌شوند در یک همایش انتخاباتی و به نفع یک کاندیدای خاص به اجرای برنامه بپردازند؟

پرس و جوی ما به اینجا رسید که دستمزدی که این خواننده‌ها دریافت می‌کنند دست کم سه تا چهار برابر رقمی است که برای اجرای برنامه‌های ارگانی دریافت می‌کنند.دستمزد متعارف خواننده‌های پاپ برای حضور و اجرای برنامه در برنامه‌های ارگانی بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان است بنابراین می‌شود حدس زد که برای حضور در این میتینگ‌های انتخاباتی هم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پول پرداخت می‌شود.

از بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی پرسیدیم با توجه به اینکه این همایش‌ها در سالن‌های ورزشی فاقد امکانات لازم برای اجرای موسیقی یا به صورت خیابانی برگزار می‌شود آیا این خواننده‌ها می‌توانند کیفیت فنی بالایی ارائه کنند و شرایط نامطلوب اجرا، روی محبوبیت‌ و اعتبارشان اثر منفی نمی‌گذارد؟

او پاسخ داد:‌ «به طور کلی اجرای شهرستان‌ها به علت اینکه سالن‌ها از نظر شرایط آکوستیک و کیفیت فنی صدا چیزی در حد صفر هستند طبعا کیفیت مطلوبی هم ارائه نمی‌شود. در این همایش‌های انتخاباتی اما این مسئله خیلی در اولویت نیست و مخاطبی که در آنجا حاضر می‌شود بیشتر برای دیدار نزدیک با آن هنرمند اشتیاق دارد.

ضمن اینکه او دانش و دغدغه لازم برای ارزیابی کیفیت صدا و اجرا را هم ندارد.» پرسش دیگری که وجود دارد این است آیا یک خواننده می‌تواند مستقل از تهیه‌کننده یا شرکت طرف قرارداد او برای اجرای چنین برنامه‌هایی اقدام کند؟‌ مسئولان شرکت آوازی‌نو در گفت‌وگو با هفت صبح این موضوع را رد کردند و تاکید داشتند خواننده‌های طرف قراراداد با این شرکت در هیچ همایش انتخاباتی به اجرای برنامه نمی‌پردازند و خواننده‌ها هم نمی‌توانند مستقلا با کسی برای اجرای برنامه قرارداد ببندند.

آن‌ها البته تاکید کردند که قرارداد گروه پازل‌بند با این شرکت مدتی پیش به اتمام رسیده. یکی دیگر از دست اندرکاران تولید و تهیه موسیقی هم تایید می‌کند که این پیشنهادات به خواننده‌ها و تهیه‌کننده‌های زیادی مطرح شده اما هنرمندان معمولا به این پیشنهادات پاسخ منفی می‌دهند و مبلغ پیشنهادی نمی‌تواند در خواننده ایجاد انگیزه کند، مگر اینکه با علاقه شخصی خود بخواهند در این نوع برنامه‌ها به اجرای برنامه بپردازند.

کدخبر: ۳۱۰۶۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر