کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۶۵۵
تاریخ خبر:

مورد جالب توقف پروژه‌های ساختمانی در اروپا!

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | پروژه توسعه فرودگاه شارل دوگل پاریس که طی آن قرار بود چهارمین ترمینال مسافری این فرودگاه افتتاح شود، به‌طور کامل متوقف شد.طی اعلام دولت فرانسه، دلیل اصلی این اقدام حفاظت از محیط زیست بوده، همچنین طولانی شدن دوران پاندمی کرونا و ممنوعیت‌های حاصل از این پاندمی هم از دیگر دلایل این تصمیم بود.

وزیر محیط‌زیست فرانسه طی هفته گذشته ضمن اعلام این خبر، ادامه پروژه توسعه فرودگاه را مخالف با سیاست‌های دولت فرانسه برای حفظ محیط زیست دانست و توقف کامل این پروژه را تایید کرد.
این در حالیست که از ابتدای پروژه، حامیان محیط‌زیست همواره انتقادهای بسیاری به این پروژه وارد کرده و با اجرای آن مخالف بودند.

در صورت افتتاح این ترمینال، ظرفیت این فرودگاه حدود ۵۰درصد افزایش پیدا می‌کرد و برای بیش از ۵۰ هزار نفر هم اشتغالزایی به همراه داشت. ضمن اینکه طبق پیش‌بینی‌ها با راه‌اندازی این ترمینال جدید امکان افزایش ۴۰میلیون نفری مسافران پاریس در سال به‌وجود می‌آمد، این در حالیست که در سال ۲۰۲۰ به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تعداد مسافرین شهر پاریس حدود ۷۰درصد کاهش یافته بود و به حدود ۲۰میلیون نفر رسیده بود.

اما تصویب قانونی که مانع از افزایش گازهای گلخانه‌ای در فرانسه خواهد شد باعث می‌شود پروژه‌های گسترش فرودگاه‌ها متوقف شوند. این قانون مدتی قبل توسط دولت فرانسه تصویب شد و یکی از اصلی‌ترین صنایعی که هدف این قانون قرار می‌گیرند، صنعت هوانوردی خواهد بود.

ولی داستان به همین‌جا هم ختم نمی‌شود و دولت فرانسه قصد دارد بسیاری از پروازهای داخلی این کشور را هم به‌طور کامل حذف نماید. برای این منظور مسیرهایی که مسافت بین آن‌ها با استفاده از قطار در کمتر از دو ساعت و نیم پیموده شود شامل حذف پروازها خواهند بود و دیگر خبری از پروازهای کوتاه مدت در فرانسه نخواهد بود.

وزیر محیط‌زیست فرانسه با تمجید از این اقدامات اعلام کرد که فرانسه وارد دوران جدیدی برای حفاظت از محیط زیست شده است و قصد دارد با جدیت این قوانین را دنبال کند. اما صنعت هوایی تنها قسمت کوچکی از این قوانین خواهد بود، بر طبق دستورالعمل‌های جدید فروشگاه‌های بزرگ هم ملزم به عرضه بیشتر کالاها بدون بسته‌بندی پلاستیکی خواهند بود

و رستوران‌ها هم برای گرم کردن فضاهای سرباز و تراس‌ها امکان استفاده از بخاری و گرم‌کننده‌های کنونی را نخواهند داشت.دغدغه‌های محیط‌زیستی در کشورهای پیشرفته کم‌کم از حالت شعاری خارج شده‌اند و می‌توان شاهد تصمیم‌های بزرگ و مهم دولتمردان برای اجرای قوانین حامی محیط زیست بود.

کدخبر: ۳۷۳۶۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر