کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۹۳۶
تاریخ خبر:

مهم‌ترین دشمنان همخانه در فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح | اختلافات درون تیمی در فوتبال ایران سابقه‌ای طولانی دارد و تازه‌ترین آنها ماجرای رحمتی و حسینی است . زخم اختلافات سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی یک بار دیگر سر باز کرد و استوری‌های این دو نفر در یکی، دو روز گذشته نشان داد که در زمان حضورشان در استقلال چه جو عجیبی بین‌شان وجود داشته است. این تنها مورد اختلاف بین دو هم‌تیمی در فوتبال ایران نیست. به بهانه این ماجرا مهم‌ترین موارد اختلاف بین دو هم‌تیمی را در فوتبال ایران مرور می‌کنیم.

*** دایی- کریمی (تیم ملی ایران)
این احتمالا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مورد اختلاف بین دو بازیکن بزرگ در فوتبال ایران است. اختلافی که گفته می‌شود ریشه‌اش به زمانی برمی‌گردد که دایی به تازگی در فوتبال ایران تبدیل به مهم‌ترین بازیکن شده بود و کریمی حتی در فوتبال تهران هم شناخته شده نبود. این دو نفر در یک مسابقه فوتسال مقابل هم قرار می‌گیرند و علی کریمی که یکی از بهترین بازیکنان فوتسال آن روزها بود، در چند نوبت علی دایی را دریبل می‌زند و حتی توپ را به شکلی تحقیرآمیز از میان پاهای او عبور می‌دهد.

نتیجه اینکه دایی به شدت از دست کریمی عصبانی ‌ و گفته می‌شود حتی یک کشیده هم به صورت او می‌زند! ماجرا آن روز به پایان می‌رسد اما مدتی بعد علی کریمی هم در فوتبال سری در میان سرها در می‌آورد و خیلی زود به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شود. به نظر می‌رسید هر دو آن ماجرا را فراموش کرده باشند اما همین امروز هم روابط دایی و کریمی کاملا سینوسی است. این دو نفر در تیم ملی مدتی همبازی بودند و ظاهرا خبری از اختلاف بین آنها نبود اما کاملا مشخص بود که آنها با هم صمیمی نیستند.

به تدریج که سن و سال دایی بالا رفت از تاثیرگذاری او در تیم ملی کاسته شد و در نهایت در جام جهانی ۲۰۰۶ بود که دایی به صراحت از وجود اختلاف بین خودش و تعدادی از بازیکنان تیم ملی خبر داد. جمله معروف او این بود: «توی چشم من نگاه می‌کردند و به من پاس نمی‌دادند!» دایی اسمی از کسی نبرد اما دیگر همه می‌دانستند که منظور او علی کریمی است.

بعد از این بازی‌ها دایی دیگر به تیم ملی دعوت نشد و تا همین امروز این دو نفر بارها علیه هم مصاحبه‌های نیش‌دار انجام داده‌‎اند و آشتی‌های صوری هم کرده‌اند! مهم‌ترین تلاش برای آشتی دادن آنها هم توسط محمد رویانیان انجام شد که با چهره درهم دایی و کریمی مشخص شد این یک تلاش بیهوده بود. در حال حاضر به نظر می‌رسد دایی و کریمی با هم آشتی هستند اما مثل همیشه روابط حسنه‌ای با هم ندارند و نمی‌توان این دو نفر را در جایی در کنار هم دید.

*** کرار و جباری (استقلال)
در سال ۱۳۹۰ جاسم کرار به استقلال آمد. او در تراکتورسازی حسابی درخشیده بود و جذب او در نگاه اول بهترین اتفاق ممکن برای استقلال به نظر می‌رسید. با فضایی که هنگام انجام این انتقال در رسانه‌ها به وجود آمد، کرار حسابی مغرور شد. او بهترین بازیکن تراکتورسازی بود و تصور می‌کرد در استقلال هم همین فضا وجود دارد. به همین دلیل با نوعی نگاه از بالا وارد استقلال شد اما در آن مقطع استقلال بازیکنی داشت که لقبش زیدان آسیا بود و خودش را مهم‌تر از سرمربی و حتی مدیران باشگاه می‌دانست.

مجتبی جباری در آن دوره در استقلال پادشاهی می‌کرد و طبیعتا دوست نداشت جاسم کرار وارد اقلیم او شود و تبدیل به مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازیکن تیم شود. روزهای اول اتفاق خاصی نیفتاد اما کاملا مشخص بود که جباری با کرار و رفتار مغرورانه‌اش مشکل دارد. چند باری در بازی‌های استقلال به نظر می‌رسید که این دو نفر به هم پاس نمی‌دهند تا اینکه سرانجام بازی با سایپا مهر کرج در جام حذفی از راه رسید. آبی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و کرار می‌خواست خودش ضربه را بزند ولی مجتبی این اجازه را به او نداد.

بازیکن عراقی به کنایه گفت: «یادت نیست از همین‌جا به شما گل زدم.» با این حرف مجتبی برآشفت و ثانیه‌هایی بعد کرار با دست نشان داد که تعویضش کنند. میکسدزون پس از آن مسابقه هم هیجانی بود. جباری بین خبرنگاران حاضر شد و حرف‌های تندی علیه کرار و مظلومی سرمربی وقت تیم زد: «سرمربی تیم ما در تمرین روی نیمکت می‌نشیند و یک قدم هم داخل زمین هم نمی‌گذارد. نتیجه نداشتن مربی این است که بازیکن عراقی برای ما شاخ می‌شود.

به من می‌گوید بگذار ضربه را من بزنم در حالی که آن منطقه‌ای نبود که کرار بخواهد ضربه بزند اما به من می‌گوید یادتان نیست که پارسال از همین‌جا به تیم استقلال گل زدم؟!» بعد از این اتفاق استقلال هر دو بازیکن را محروم کرد اما به سرعت جباری را بخشید! خیلی زود کرار مجبور به ترک استقلال شد، چون ظاهرا علاوه بر مجتبی، کل تیم به خاطر رفتار‌های این بازیکن و البته بی‌انضباطی‌هایش شاکی بودند.

*** رامین رضاییان و آن چهار نفر (پرسپولیس)
در لیگ پانزدهم رامین رضاییان به پرسپولیس پیوست. فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا و محسن مسلمان هم جزو ستاره‌های آن زمان پرسپولیس بودند. در پایان فصل پرسپولیس نایب ‌قهرمان شد و البته رضاییان یکی از بهترین بازیکنان آن فصل پرسپولیس بود که جایگاه خوبی هم در میان هواداران پیدا کرده بود اما همه چیز از رفتن رضاییان به ترکیه برای بازی در ریزه اسپور شروع شد. او مدیران و هواداران باشگاه را فریب داد و به ریزه اسپور پیوست و علی کریمی او را در اینستاگرام آنفالو کرد.

تعدادی از همبازیان رضاییان هم همین کار را انجام دادند. اما اتفاقات به شکلی رقم خورد که رضاییان پشیمان شد و با گریه و زاری از پرسپولیسی‌ها خواست که او را برگردانند. رضائییان به پرسپولیس برگشت و به نظر می‌رسید مشکلی وجود نداشته باشد اما یک اتفاق عجیب نشان داد که رابطه او با ستاره‌های پرسپولیس خوب نیست. در مصاحبه برنامه نود که ماهینی، کامیابی‌نیا، مسلمان، احمدزاده و طارمی حضور داشتند میثاقی از آنها پرسید که وصله ناجور تیم‌شان چه کسی است.

فرشاد احمدزاده در جواب این سوال گفت که «وصله ناجور داشته‌ایم اما رفته است.» پاسخی که خنده بقیه بازیکنان نشان از تایید حرف هافبک تیم‌شان داشت. بعد از این مصاحبه باز هم جنجال به فضای مجازی کشیده شد و به آنفالو شدن دوطرفه رضاییان و بازیکنان پرسپولیس انجامید. البته کامیابی‌نیا در مصاحبه‌ای عنوان کرد که اول رامین رضاییان بازیکنان را آنفالو کرده است و همه از این کار او متعجب شده‌اند و بعد بازیکنان او را آنفالو کرده‌اند.

مدتی بعد هم با دعوت نشدن سروش رفیعی و کمال کامیابی‌نیا به تیم ملی، این دو نفر مصاحبه‌های تندی علیه کی‌روش کردند و در اتفاقی عجیب، رامین رضاییان پاسخ تندی به آنها داد. او گفت: «این درست نیست بگوییم موفقیت تیم ملی برای‌مان مهم است و بعد زمانی که نامت در لیست نبود، برویم و از آن حرف‌ها بزنیم. اگر مردی زمانی که در تیم ملی هستی حرف بزن و وقتی نیستی دهانت را ببند.» رضاییان این روزها در قطر بازی می‌کند اما هنوز هم همبازیانش را به خاطر آن ماجرای برنامه نود نبخشیده است؛ اگرچه احمدزاده از او خواسته گذشته را فراموش کند.

کدخبر: ۳۰۹۹۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر