کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۰۷۸
تاریخ خبر:

مهمترین مطالب اکونومیست و فیگارو به‌انتخاب آلبرت کوچویی

آلبرت کوچویی، گوینده پیکسوت، امروز دوشنبه ۲۲ شهریور ماه مطالب زیر را از میان صفحات روزنامه‌های مهم جهان برگزیده است: (هفت صبح نوشته را از خبرگزاری ایسنا به امانت گرفته)

تلخی‌های افغانستان | اکونومیست هفته نامه انگلیسی نوشت:
تلخی افغانستان بر سیاست آلمان سایه انداخته است. اما اکنون، زمانی نیست که آلمان به افغانستان فکر کند. نخست باید به انتخابات در راه خود بیاندیشد بعد به افغانستان و سیاست خارجی‌اش. دو دهه پیش بود که پارلمان آلمان؛ برای نخستین بار از سال ۱۹۴۵ جنگ جهانی، اجازه داد نیروهای نظامی آن کشور به کشورهای دیگر اعزام شوند. هدف آن هنگام آلمان در افغانستان بازسازی، انسانی و دیپلماسی بود که امروز پس از دو دهه آن هدف، به یک لطیفه می‌ماند. «آرمین لاشت » به احتمال صدراعظم آتی، دشواری‌های بسیار در سیاست خارجی در راه خواهد داشت.

ماداگاسکار، بر لبه قحطی | اکونومیست می‌نویسد:
«سراسر راه، اشک ریزان»؛ این عنوان اکونومیست درباره ماداگاسکار است. سرزمینی، بر لبه قحطی در راه. در کارتون ها، ماداگاسکار سرزمینی، نشان داده می شود، با درختان سر به فلک کشیده، چهارمین جزیره بزرگ جنگلی، اما امروز حقیقت این است که ماداگاسکار فقیرترین کشور در جهان است. کمتر کسی در فرامرزهای ماداگاسکار می داند که این جا یک میلیون تن در گرسنگی هستند و گریبان گیر با آن. به بهانه همه‌گیری ویروس کرونا، در این جا، اهالی رسانه‌ خارجی نیستند که حقایق را گزارش کنند.

اعتراض در فرانسه| ل وفیگارو روزنامه فرانسه نوشت:
در فرانسه، به سبب محدودیت های اعمال شده برای همه گیری ویروس کووید ۱۹ هزاران تن، در اعتراض، به خیابان‌ها آمدند. بیش از یکصد و بیست و یک هزار تن، به صدور گذرنامه های سلامت، در فرانسه، اعتراض کردند. صدها هزار تن دیگر، برای اعتراض های در راه، به پاریس خواهند آمد. فرانسویان آن را اعتراض به برگه های سلامت می خوانند. تظاهرات خشونت آمیز با دخالت پلیس فرانسه، در هم شکسته شد.

کدخبر: ۴۱۴۰۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر