کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۷۳۴
تاریخ خبر:

مهراد چطور در دام دنیا افتاد؟

روزنامه هفت صبح | یک: در پشت‌پرده مهاجرت مهراد جم، خواننده پاپ که طی این چند روز اخیر حسابی جنجالی شده یک چهره اینستاگرامی قرار دارد به نام دنیا جهانبخت. در گزارش روز پنجشنبه درباره این ماجرا محافظه‌کاری کردیم و اسم او را به صورت مخفف منتشر کردیم، اما خب کمتر کسی است که این شخص را به عنوان سومین ایرانی پرفالوئر اینستاگرام نشناسد.

او با ۹٫۷ میلیون فالوئر پشت‌سر مهناز افشار با ۱۲٫۵ میلیون و حسن ریوندی با ۱۴٫۷ میلیون فالوئر قرار می‌گیرد. دنیا جهانبخت با نام اصلی زهرا جهانبخت، متولد آبان ۱۳۶۸ است و بنابراین ۸ سال از مهراد جم بیشتر سن دارد. اینطور ادعا شده که مهراد جم از ۵ ماه پیش به صورت اینترنتی با دنیا جهانبخت در ارتباط بوده تا همین چند روز پیش که در ترکیه به او پیوست. حالا این دنیا جهانبخت کیست؟ و چطور هرازگاهی با یک جنجال تازه و ارتباط با هنرمندان ایرانی به صدر اخبار برمی‌گردد؟

در مورد گذشته او تا پیش از مهاجرت خیلی اطلاعات خاصی در دسترس نیست جز اینکه در یکی از مناطق شمال تهران به دنیا آمده و در دانشگاه آزاد در رشته گرافیک تحصیل کرده. چندسال پیش و بعد از درگذشت پدرش، همراه با مادرش مهاجرت کرده. در این چندسال هم غالبا در دوبی و ترکیه و لندن در رفت‌وآمد بود و مدتی هم زمزمه‌های مهاجرت او به آمریکا شنیده می‌شد. او از جایی برای افکار عمومی در ایران شناخته شد که بعد از یک شکست عاطفی در رابطه عاشقانه با خواننده‌ای به نام ساسی مانکن، دست به رفتار‌های عجیبی زد و وانمود کرد می‌خواهد با شال خودش را خفه کند!

* دو: از آن زمان دنیا جهانبخت با سریالی از رفتار‌های نامتعارف مرتب فالوئر جذب کرد. درواقع او هنر خاصی ندارد و حتی به عنوان یک مدل یا میکاپ آرتیست هم چیزی برای ارائه ندارد. فقط هرازگاهی به واسطه رابطه با یکی از خواننده‌های ایرانی خارج از کشور شروع به حاشیه‌سازی می‌کند و به نوعی نقش بدل ایرانی کیم‌ کارداشیان را بازی می‌کند.

نکته مهم اینجاست که او عضوی از باند تحت هدایت سعد‌الله و فرشید امیرشقاقی است که هلدینگی از سایت‌های شرط‌بندی را مدیریت می‌کنند. چهره‌هایی مثل پویان مختاری و حسین تهی و ساشا سبحانی در همین حلقه جای می‌گیرند؛ افرادی که از گردش‌ مالی مسموم سایت‌های شرط‌بندی تغذیه می‌کنند. دنیا جهانبخت هم با قرارگیری در سناریو‌های از پیش طراحی‌شده امیرشقاقی سایت‌های شرط‌بندی این گروه را تبلیغ می‌کند.

او چندسال پیش اعلام کرد که با ساسی ‌مانکن، خواننده جنجالی‌ای که اوایل دهه ۹۰ از ایران مهاجرت کرد وارد رابطه شده. قضیه از سوی ساسی مانکن تکذیب شد و گفت ماجرا در حد یک آشنایی بوده و بعد از رفتار‌های عجیب طرف مقابل به نتیجه نرسیده. خلاصه دنیا جهانبخت ویدئوی مضحکی منتشر کرد و وانمود کرد که مقابل دوربین در حال خفه کردن خودش است و حسابی فالوئر جذب کرد.

* سه: بعد از اتمام رابطه با ساسی، فاز دوم رفتارهای پرحاشیه دنیا جهانبخت شروع شد. این‌بار او اعلام کرد که وارد رابطه جدیدی شده و از طرف مقابل یک خودروی مازراتی هدیه گرفته. این ماجرا هم بازتاب وسیعی بین اینستاگرامی‌ها داشت. شایعه شد شخصی که این هدیه را برای دنیا جهانبخت گرفته یک وکیل ساکن دوبی به نام برایان الف است. در مقطعی شایعه شده بود که این شخص می‌خواهد در باشگاه استقلال سرمایه‌گذاری کند که این خبر هم خیلی چفت‌وبست درستی نداشت.

در مرحله بعد دنیا جهانبخت تظاهر کرد که با فرشید امیرشقاقی وارد رابطه شده. فرشید فرزند سعدالله امیرشقاقی است که گفتیم این دو نفر سرحلقه سایت‌های شرط‌بندی هستند. او با نام هنری مونتیگو و به واسطه پرداخت پول‌های سنگین با چند خواننده مشهور رپ ‌فارسی هم همکاری کرد که طبعا چون استعدادی نداشت پروژه‌ بی‌نتیجه‌ای بود.

* چهار: سناریوی بعدی این باند رابطه دنیا جهانبخت با امیر تتلو بود. مدتی هم با این ماجرا اینستاگرامی‌ها را سرگرم کردند تا رسیدند به همین پروژه مهراد جم. در این فاصله هم البته سعی کردند پای چند چهره مشهور داخل ایران را به جنجال‌هایشان باز کنند و فالوئر بگیرند. به طور مثال دنیا جهانبخت یکبار به اشکان اشتیاق، بازیگر تلویزیونی ۳۷ ساله در اینستاگرام پیام‌های محبت‌آمیزی داده بود که از ایران خارج شو، خودمان هوایت را داریم که اشکان اشتیاق هم پیام‌های او را منتشر کرد.

این اقدام باعث عصبانیت دنیا جهانبخت شد و بامزه اینکه او را تهدید به ممنوع‌التصویری در ایران کرد! یا یک مورد دیگر اوایل امسال پیش آمد که دنیا جهانبخت وارد یک مشاجره با سعید عزت‌اللهی، هافبک جوان تیم‌ ملی شد و تهدید کرد که دایرکت‌های او را پخش می‌کند. یک‌بار هم بین خودشان در حلقه امیرشقاقی اینطور قصه بافتند که دنیا جهانبخت با پویان مختاری وارد رابطه شده و مجادله‌ای بین همسر مختاری و او شکل گرفته.

یا یک‌بار شخص دیگری به نام داوود هزینه را برای رابطه با او مطرح کردند. گفتیم همه این اتفاقات یک بازی‌گردان مشخص دارد و رویدادهایی اتفاقی نیست. خود این وقایع شاید معنا و اهمیت خاصی نداشته باشند، اما دسیسه‌های این گروه برای جذب چهره‌های مشهور داخل ایران و وابسته کردن آنها به سایت‌های غیرقانونی بت می‌تواند آثار زیانباری در کشور داشته باشد.

کدخبر: ۳۵۵۷۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر