کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۳۲۱
تاریخ خبر:

مهدی رسول‌پناه در تونل شهرت ‌و ‌جنجال

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | مهدی رسول‌‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس این روزها درست مثل همتایش در باشگاه استقلال گرفتاری‌های پر‌شماری دارد. چند نفر از بازیکنان کلیدی تیم از جمله مهدی ‌ترابی ساز جدایی کوک کردند، چند هفته ‌پیش اخباری از بازداشت چندتن از مدیران اقتصادی این باشگاه منتشر شد، هواداران دیروز مقابل ساختمان باشگاه در خیابان شیخ ‌بهایی تجمع اعتراضی تشکیل دادند و یکشنبه شب هم رسول‌پناه روی آنتن زنده وارد یک مجادله لفظی با علیرضا بیرانوند شد.

هرچند دیروز رسول‌پناه با جذب سه بازیکن یعنی لک و آل‌کثیر و آقایی انتظار داشت تا حدودی از زیر فشارها بیرون بیاید اما همچنان او آماج حملات هواداران قرار دارد. مهدی ترابی ستاره باشگاه پرسپولیس با استناد به بندی در قراردادش (در صورت دریافت نکردن ۹۰درصد دستمزدش می‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند) الان از این تیم جدا شده. هواداران از این خشمگین هستند که چرا تاکنون ۸۰درصد قرارداد او پرداخت شده و از سه ماه پیش که هشدارها داده می‌شد تیم مدیریت باشگاه اقدامی برای جلوگیری از این اتفاق انجام نداده بود.

یک چالش دیگر هم نزدیک شدن به پایان مهلت پرداخت طلب برانکو است که اگر انجام نشود باشگاه با خطر محرومیت از پنجره نقل و انتقالات و جریمه نقدی مواجه می‌شود. از طرفی حضور او در راس تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس هم از سوی خیلی از طرفداران این باشگاه محل سوال است. اینکه چطور او بدون کارنامه مدیریتی روشن و سابقه ورزشی به مدیریت این باشگاه رسیده؟ خود او گفت به واسطه آشنایی‌اش در استخر باشگاه شاهین با جعفر کاشانی به اینجا رسیده.

انگار که مدیرعاملی باشگاه‌های پرطرفدار دروازه‌ای شده به شهرت برای خیلی از مدیرانی که ناگهان یک‌شبه به تیتر اخبار و رسانه‌ها راه پیدا می‌کنند. علیرضا بیرانوند که با رسول‌پناه به اختلاف حساب مالی خورده، یکشنبه شب روی آنتن زنده خطاب به او گفت که در حد مدیریت باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نیست. رسول‌پناه هم البته در جواب بیرانوند گفت برای مدیریت پرسپولیس کوچکم چون باج نمی‌دهم. به این بهانه بد نیست کارنامه پنج مدیر اخیر تیم پرسپولیس را مرور کنیم:

* یک: علی‌اکبر طاهری / مدت فعالیت: خرداد ۹۴ تا آبان ۹۶
ورود علی‌اکبر طاهری به هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از آذرماه ۹۳ بود. یک سال بعد اما با بازداشت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل وقت پرسپولیس، طاهری به طور موقت هدایت امور این باشگاه را برعهده گرفت.بعد از مدتی نژاد فلاح سرپرست شد و بعدتر دوباره طاهری در کسوت مدیرعامل باشگاه این بار با حکم رسمی مدیرعاملی برگشت.

مهم‌ترین حاشیه دوران مدیریت طاهری ماجرای انعقاد قرارداد او با مهدی طارمی بود که با شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه مواجه و منجر به محرومیت سنگین باشگاه پرسپولیس شد. تیم در این مقطع بود که با دو فصل محرومیت از پنجره نقل و انتقالات و جریمه سنگین مالی مواجه شد. این ناکامی در حدی بزرگ بود که خیلی از دستاوردهای طاهری در این دوران مثل قهرمانی و نایب‌قهرمانی در لیگ و جذب بازیکنان مثل بیرانوند، سید جلال حسینی، وحید امیری و … هم به محاق رفت. طاهری متولد ۱۳۳۵ است و پیش از ورود به پرسپولیس بیشتر به عنوان یک مدیر اقتصادی شناخته می‌شد تا فوتبالی و در نهایت هم به دنبال اختلافاتش با اسپانسر باشگاه و مدیران وزارت ورزش کنار رفت.

* دو: حمیدرضا گرشاسبی / مدت فعالیت:‌ از آبان ۹۶ تا آذر ۹۷
در این فهرست حمیدرضا گرشاسبی را می‌توانیم موفق‌ترین مدیرعامل پرسپولیس بدانیم. در دوران او باشگاه خیلی حاشیه خاصی نداشت و به‌رغم محرومیت از پنجره نقل و انتقالات توانست تا فینال باشگاه‌های آسیا صعود کند و یک قهرمانی لیگ ‌برتر هم در این مقطع به دست آمد. کارنامه مدیریتی گرشاسبی نشان می‌دهد او همیشه یک مدیر ورزشی بوده.

از کشتی و جودو و تربیت بدنی استان خوزستان گرفته تا مدیرکلی ورزش و جوانان استان تهران. گرشاسبی در نهایت مجبور شد به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از مدیریت پرسپولیس کنار برود. یک نکته جالب اینکه فرزند او آرمان گرشاسبی خواننده گروه چارتار است. گرشاسبی متولد ۱۳۳۵ در استان خوزستان است.

* سه: ایرج عرب / مدت فعالیت:‌ از آذر ۹۷ تا شهریور ۹۸
ایرج عرب قبل از مدیریت پرسپولیس معاون مالی اداری باشگاه بود و قبل از آن هم مدتی مسئولیت حراست وزارت ورزش و جوانان را برعهده داشت. دو قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی هم در دوران او به دست آمد اما در نهایت ناکامی در حفظ برانکو کل کارنامه مدیریتی او را مخدوش کرد. عرب بعد از انتقادها و تجمع‌های اعتراضی هواداران مجبور به جدایی از این باشگاه شد و به فدراسیون دو و میدانی رفت.

* چهار: محمدحسن انصاری‌فرد / مدت فعالیت:‌از شهریور تا اسفند ۹۸
فوتبالی‌ترین عضو این فهرست محمدحسن انصاری فرد است. او سال‌ها بازیکن تیم‌ملی و باشگاه پرسپولیس بود و در یک دوره بین سال‌های ۸۴ تا ۸۶ هم مدیریت باشگاه را برعهده گرفت که نسبتا دوران موفقی بود. در این دوران بود که دنیزلی برای بار اول سرمربی پرسپولیس شد و بایرن مونیخ برای بازی خداحافظی عابدزاده با ستاره‌هایش به ایران آمد.

دوره اخیر مدیریت او اما چندان پرفروغ نبود. جدایی کالدرون و جذب بعضی بازیکنان بی‌کیفیت از جمله همین اوساگونا که شاهکارش را در فینال حذفی شاهد بودیم در دوران انصاری فرد اتفاق افتاد. در نهایت این مدیرعامل هم به دلیل اختلاف با اعضای هیات مدیره استعفا داد و رفتنی شد. محمدحسن انصاری فرد متولد ۱۳۴۱ در تهران است.

* پنج: مهدی رسول پناه / شروع فعالیت: از ۲۱ اسفند ۹۸ (سرپرست)
مهدی رسول‌پناه دندانپزشک است و بیشتر از اینکه سابقه فوتبالی داشته باشد سابقه فعالیت سیاسی داشته. او در مجلس هشتم شورای اسلامی هم کاندیدا بود که توفیقی کسب نکرد. رسول‌پناه ابتدا مهرماه پارسال وارد هیات مدیره شد و در روزهای آخر سال هم جایگزین محمدحسن انصاری ‌فرد شد.

کدخبر: ۳۴۷۳۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر