کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۹۶۹
تاریخ خبر:

ممنوع‌الخروجی فقط برای ورزشکاران زن نیست!

روزنامه هفت صبح | در این چند روز اخیر که بحث ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران مطرح بود، عده‌ای از کاربران اشاره کردند که برای مردان ورزشکار هم پیش از این مشکل مشابهی پیش آمده بود، اما هیچکس از ناعادلانه بودن بعضی قوانین علیه مردان صحبت نکرد. اصل بحث در مورد این بود که سمیرا زرگری، سرمربی تیم ملی اسکی زنان، به دلیل اینکه همسرش رضایت نداده، موفق به خروج از کشور و همراهی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان نشده.

این موضوع با اعتراض گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه شد که خواستار تغییر قوانین دست‌وپاگیر شدند. از سوی مقابل اما عده‌ای گفتند چرا در مورد ممنوع‌الخروج شدن مردان به دلیل بدهی مهریه کسی اعتراض نمی‌کند و خواستار رفع این تبعیض نمی‌شود؟ در مورد این مشکل دو مصداق هم ذکر کرده‌اند که ماجرای آنها مربوط به همین چندسال اخیر است.

تابستان سال ۱۳۹۵ و در آستانه شروع مسابقات پارالمپیک ریو اعلام شد که علی صادق‌زاده، ملی‌پوش تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولان ممنوع‌الخروج است. علت؟ بدهی ۵۱۴ سکه مهریه به همسرش. صادق‌زاده ورزشکار شناخته‌شده‌ای بود و در دو المپیک قبلی مدال برنز گرفت. بعد از اعلام این خبر، مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام کردند در حال تلاش برای حل مشکل ممنوع‌الخروجی او هستند .

حتی گفته شد یک فرد خیر هم پیدا شده که قصد دارد بدهی مهریه او را پرداخت کند که نمی‌دانیم تا چه حد صحت داشت. در نهایت اما به هر شکلی بود، صادق‌زاده به مسابقات پارالمپیک ریو رفت و به مدال برنز در دسته ۱۰۷ کیلوگرم هم رسید. این ورزشکار ۴۲ ساله دو سال بعد از المپیک ریو از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد، اما اخیرا اعلام کرده دوباره قصد دارد به میادین برگردد و دوباره در مسابقات وزنه‌برداری معلولان وزنه بزند.

ورزشکار مرد دیگری که در این سال‌ها مشکل مشابهی پیدا کرد، حسین روحانی، سرمربی پیشین تیم ملی کاراته است. در آبان‌ماه سال ۹۵ اعلام شد که حسین روحانی به دلیل مشکلات خانوادگی و بدهی مهریه موفق به همراهی تیم ملی در مسابقات جهانی نشده. با اینکه از چند ماه پیش از آن مسئولان ذی‌ربط از مشکل او آگاه بودند و قول دادند مشکل او را حل کنند که اقدامی انجام نشد و حسین روحانی پای پرواز از فرودگاه به خانه بازگشت.

او در مصاحبه‌ای گفته بود که عمده بدهی خود را پرداخت کرده و در زمان ممنوع‌الخروجی فقط ۳۰میلیون تومان بدهی داشته. به‌هرحال این ماجرا مدتی بعد به فراموشی سپرده شد و حسین روحانی هم پارسال از ایران رفت و الان سرمربی تیم ملی کاراته روسیه است.

چندی پیش اسم حسین روحانی به عنوان یکی از اولین ایرانی‌هایی که واکسن کرونا تزریق کرد به صدر اخبار آمده بود و عکسی از لحظه تزریق واکسن اسپوتنیک روسیه به او منتشر شده بود. حسین روحانی متولد ۱۳۶۲ است و در دوران فعالیت ورزشی مدال طلای جهان و بازی‌های آسیا و غرب آسیا و … را کسب کرده بود.

کدخبر: ۳۷۴۹۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر