کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۶۶۴
تاریخ خبر:

ملاقات با زیباترین کیت ب.ام.و Z۴ در رشت

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| فکر کنید وسط جنگل‌های هیرکانی گیلان نشسته‌اید و در حال لذت بردن از هوای لطیف بهاری شمال هستید که ناگهان غرش اگزوز یک آلمانی خشن دعوایی، آرامش عصرگاهی جنگل را به هم می‌زند و پرنده‌ها را فراری می‌دهد. این خودرو نه یک آئودی TT آلبالویی و نه یک پورشه ۹۱۱ راه‌ گم‌‎کرده که یک Z4 است؛ رودستر دوست‌داشتنی ب.ام.و که نسل چهارمش از مدل ۲۰۱۰ توسط پرشیاخودرو وارد ایران شد و اکنون نسل پنجمش در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

زدفور که به کوسه ب.ام.و هم شهرت دارد، فروش بالایی در بازارهای جهانی داشته و همواره به عنوان خودرویی جوان‌پسند محبوبیت زیادی داشته است (هرچند این خودرو در ایران نتوانست به چنین موفقیتی دست پیدا کند و فروش کمتری نسبت به دیگر مدل‌های ب.ام.و داشته). از این رو عجیب نیست که شرکت‌های تیونر به آن علاقه بسیاری داشته باشند و خبر تولید تیپ‌های تقویت‌شده‌ زدفور نقل محافل ماشین‌بازها باشد.

زدفوری که در رشت تردد می‌کند، از بعضی از جهات اینگونه نیست. یعنی مثل نسخه جی‌پاور قدرت چشمگیر ۴۹۳ اسبی را به نمایش نمی‌گذارد و از همان پیشرانه ۲ لیتری توربوی نسخه ۲۸ آی بهره می‌برد که ۲۴۵ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صدش ۵٫۵ ثانیه‌ است اما این دستپخت شرکت ژاپنی روون چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد؟

اولین شاخصه‌ زدفور روون، کاور آروارا است که رنگ سفید مات زیبایی را به Z4 بخشیده. این رنگ که در تولید آن از شفق‌های قطبی الهام گرفته شده، در هماهنگی کامل با بادی‌کیت روون قرار دارد و خود شرکت هم نام آن را نسخه گرگ سفید گذاشته است. در نمای جلو مجموعه سپر و خروجی‌ هوا با نسخه‌ای سبک‌تر از فیبرکربن تعویض شده و چراغ‌های دی‌لایت نواری‌شکل مشابه خودروهای دی اس روی آن قرار گرفته است.

در نمای جانبی هم درهای ساده‌ زدفور استاندارد با دو خط تیز در میانه و پایین در دگرگون شده و البته رینگ‌های مخصوص مشکی مات این خودرو خودنمایی می‌کند. روون برای بهبود عملکرد زدفور ارتفاع آن را به شدت نسبت به نسخه استاندارد پایین آورده و عملاً شاهد آن هستیم که خودرو به کف زمین چسبیده است!در نمای عقب هم تغییراتی در سپر انجام شده و با خطوط و شیارهایی در طرفین سپرها باید گفت زدفور بیش از هر زمان دیگری شبیه یک کوسه به نظر می‌رسد!

بال باریک قوس‌داری نیز به زیبایی روی صندوق تعبیه شده است. هنر طراحان روون در این بوده که با رنگ‌آمیزی مشکی مات قطعاتی همچون بال عقب و رینگ‌ها در کنار حفظ مجموعه‌ اگزوز و رنگ مشکی آن کنتراستی دلپذیر را به وجود آورده‌اند. روون ترجیح داده در داخل خودرو دست نبرد و همان ترکیب استاندارد باواریایی‌ها را حفظ کند. در مجموع می‌توان زدفور ادیشن وایت وولف روون را یکی از خاص‌ترین رودسترهای حاضر در ایران دانست که معلوم نیست در صورت فروش چه برچسب قیمتی بخورد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۷۶۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر