کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۱۱۸
تاریخ خبر:

مقررات شدید قرنطینه برای ایرانی‌های مهاجر تورنتو

روزنامه هفت صبح | ایران دیروز نخستین روز محدودیت‌های سرسختانه کرونایی را تجربه کرد. قرار بود ۱۶۰ شهر در وضعیت تعطیل قرار گیرد و ۲۸۸ شهر در وضعیت نیمه تعطیل. اما جالب خواهد بود که بدانید، همزمان با این تعطیلی گسترده در تهران، مسئولان شهر تورنتو، هم تصمیم گرفتند تا این شهر را حداقل به مدت ۲۸ روز تعطیل کنند.

این خبر از آنجا مهم است که تورنتو، مهم‌ترین شهر محل اقامت ایرانیان در کانادا و انتاریو مهم‌ترین استان اقامت هموطنان در این کشور است. آمارهای سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که از حدود ۱۷۰هزار ایرانی مقیم کانادا، ۱۰۰هزار نفر در تورنتو ساکن هستند. جمعیت خود این شهر، دو میلیون و ۷۰۰هزار نفر است و ایرانیان ۶درصد از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند.

اما محدودیت‌هایی که ایرانیان این شهر با آن روبه‌رو خواهند شد، به روایت سی ان‌ان از روز دوشنبه به اجرا گذاشته می‌شود و شامل حومه تورنتو نیز خواهد شد. بر اساس این تصمیم تجمع افراد بیش از ۱۰نفر را ممنوع کرده، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تنها با ۵۰ درصد ظرفیت اجازه باز بودن دارند، مراسم‌هایی همچون ازدواج، سوگواری یا دیگر مراسم دینی با رعایت فاصله اجتماعی و حداقل ۱۰نفر مجاز خواهند بود و هرچند مدارس و مهد کودک‌ها باز خواهند بود.

اما مقاطع بالاتر تحصیلی به صورت آموزش از راه دور برگزار خواهند شد، به جز دروسی که نیازمند حضور فیزیکی باشند. از سوی دیگر در کالیفرنیا، بزرگ‌ترین منطقه ایرانی‌نشین خارج از کشور با حدود ۳۰۰هزار ایرانی نیز، مقررات سفت و سختی برای کاهش تلفات کرونا اجرا خارج شد. ایرنا گزارش داده فرماندار کالیفرنیا از دیروز (شنبه) محدودیت‌های منع تردد از ساعت ۱۰صبح تا ۵ بعدازظهر را که برای یک ماه ادامه خواهد داشت، اعمال کرده است.

دلیل این محدودیت‌ها این بوده که با شدت گرفتن شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در موارد ابتلا به کرونا در ۱۰روز گذشته در کالیفرنیا دو برابر شده و این ایالت را به دومین ایالت با ثبت یک میلیون موارد مبتلا به کرونا در گذشته تبدیل کرده است.. لس‌آنجلس شهر جنوبی کالیفرنیا که حدود ۱۰میلیون جمعیت دارد (و از شدت زندگی ایرانی‌ها در آن به تهرانجلس هم معروف است) ممکن است با محدودیت‌های بیشتر و شدیدتری از هفته آینده مواجه شود چراکه آمار بستری در بیمارستان‌های این شهر به سطح فاجعه باری نزدیک شده است.

کدخبر: ۳۶۰۱۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر