کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۴۸۶
تاریخ خبر:

مقایسه تلفات جنگ ۱۰ساله سوریه و قربانیان پاندمی کرونا

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز اعلام کرد که جنگ سوریه طی ۱۰ سال دستکم ۳۵۰ هزار کشته برجای گذاشته است.

گزارشی که دفتر میچل باچله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل آن را تهیه کرده دوره بین مارس ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۲۱ را پوشش می‌دهد و تنها آمار قربانیانی را اعلام کرده که هویت کامل آن‌ها و تاریخ و مکان کشته شدنشان مشخص است.

براساس این گزارش آمار کشته شدگان در سوریه ظرف ۱۰ سال دستکم ۳۵۰.۲۰۹ نفر است. این ۳۵۰ هزار نفر شامل نظامیان نیز می‌شود. دیده بان حقوق بشر سوریه که یک نهاد غیردولتی مستقر در انگلیس است نیز در گزارشی تعداد قربانیان این جنگ را ۴۹۴هزار و ۴۳۸ نفر می‌داند.

اگر عدد ۳۵۰ هزار نفر را به‌عنوان تعداد قربانیان جنگ ۱۰ساله سوریه درنظر بگیریم، در مقایسه با بحران دو ساله پاندمی کرونا به نتایج شگفت‌انگیزی خواهیم رسید. به‌عنوان مثال شمار قربانیان آمریکا از ۷۰۰ هزار نفر عبور کرده است. یعنی تقریبا دو برابر آن‌هم در مدت دو سال!

تازه‌ترین آمارهای جهانی می‌گویند شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۱ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۳۲۱ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۷۵۱ هزار و ۵۸۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۰۸ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۰۲ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

در هند و برزیل از زمان شروع پاندمی کرونا به ترتیب ۴۴۶ هزار و ۶۹۰ نفر و ۵۹۳ هزار و ۶۹۸ نفر درگذشته‌اند. در ایران خودمان ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر بر اثر کرونا درگذشته‌اند که یک‌سوم تلفات جنگ داخلی سوریه است. منتها آن جنگ لعنتی ۱۰سال طول کشیده و ما در ایران داریم دومین سال درگیری با کرونا را پشت سر می‌گذاریم.

کدخبر: ۴۱۶۴۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر