کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۳۸۹
تاریخ خبر:

مقایسه اجاره‌ خانه‌های نقلی در هفت شهر

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | ‌زوج‌های جوان انتظار زیادی ندارند؛‌ می‌توانند در یک واحد نقلی که مساحتش بیشتر از ۶۰متر نیست، زندگی کنند. این خانه می‌تواند یک‌خوابه باشد ‌. در تهران اجاره چنین خانه‌ای بسته به محله متفاوت است؛ اگر تازه ازدواج کرده‌اید و در شهرستان زندگی می‌کنید، با خواندن این گزارش حالتان بهتر می‌شود.

*** راهکارهای پیش‌روی زوج‌های جوان در تهران: از بالای شهر شروع می‌کنیم؛‌ از جردن که برای خودش اسم و رسمی‌ دارد. در میان خیل آگهی‌ها، مالکی خانه‌اش را در این منطقه آگهی کرده و در توضیحات نوشته واحد ۶۵متر است و یکخوابه. شیک و رو به آفتاب. ‌ امکانات کامل مثل پارکینگ و انباری و آسانسور هم وجود دارد. برای چنین خانه‌ای با یک اتاق‌خواب باید ۵۰میلیون تومان پول پیش بدهید و ماهی سه‌میلیون و ۹۰۰هزار تومان اجاره. ‌

یک خانه ۶۲متری هم در ستارخان وجود دارد که پول پیش آن ۵۰میلیون و اجاره‌ ‌ماهانه‌اش دو‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. در شرق تهران و در محله تهران‌پارس همین امکانات را می‌توانید با ۳۰میلیون پول پیش و دومیلیون و ۷۰۰هزار تومان ماهانه اجاره کنید. برای رهن کامل خانه‌ای ۵۳متری در پیروزی به ۱۲۰میلیون پول نیاز دارید.

اگر صاحبخانه اهل راه‌ آمدن با مشتری باشد، می‌توان معامله را با ۴۰میلیون پول پیش و ماهی دو‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان اجاره جوش داد. ۸۰میلیون پول پیش و اجاره یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان هم شاید برای دو‌طرف بد نباشد. برگردیم بالای شهر؛ اگر در زعفرانیه دنبال خانه‌ای شیک و تمیز هستید، حدودا به ۱۰۰میلیون تومان پول پیش نیاز خواهید داشت اما خانه‌هایی با ۵۰میلیون پیش و اجاره‌هایی در حد چهار، پنج‌میلیون تومان هم زیاد پیدا می‌شود.

*** راهکارهای پیش روی زوج‌های جوان در کرج: رقم درخواستی به‌عنوان پول پیش در کرج حسرت‌برانگیز است. در مارلیک خانه‌ای ۴۰متری را تنها با ۱۰میلیون ودیعه و اجاره ‌ماهانه ۴۰۰هزار تومان در اختیارتان می‌گذارند. ‌به گلشهر می‌رسیم. می‌توانید در این محله یک خانه ۵۸متری را با ودیعه ۴۰میلیون و اجاره ۳۰۰هزار تومانی کرایه کنید. در منظریه اوضاع بهتر است. یک خانه شیک و تر و تمیز با رهن ۴۰میلیون تومانی و اجاره ماهانه یک‌میلیون تومان گزینه خوبی است.

*** راهکارهای پیش روی زوج‌های جوان در اصفهان:‌ در خیابان پروین این شهر خانه‌ای پیدا می‌کنید با سالن ۲۴متری و یک اتاق ۱۲متری که برای آن فقط پنج‌میلیون تومان پول پیش و ۷۰۰هزار تومان اجاره درخواست کرده‌اند. در همین خیابان پروین حوالی خیابان زرین‌کوب می‌توانید با صاحبخانه راه بیایید و خانه ۶۰متری‌اش را با ۲۶میلیون پول پیش و ۳۲۰هزار تومان اجاره در اختیار بگیرید، ‌در محله مولوی ‌‌اجاره‌‌ها در حد همان ۲۰میلیون پیش و ۸۰۰هزار تومان اجاره هستند.

‌خانه‌‌ای ‌ شیک در ملک‌شهر چشم‌انتظار مستاجر نشسته است؛ با ۶۰میلیون پول پیش و ماهی یک‌میلیون تومان اجاره. از آن بهترش را می‌توان در میرزاطاهر پیدا کرد که ۵۰ تا پول پیش و ماهی ۶۰۰هزار تومان اجاره برایش درخواست کرده‌اند. با این‌حال هنوز می‌توان در شاهین‌شهر آپارتمان ۶۰متری را با ۱۰میلیون پول پیش و ۳۵۰هزار تومان اجاره ماهانه برای یک‌سال در اختیار گرفت. ‌

*** راهکارهای پیش روی زوج‌های جوان ‌در مشهد: شهرک‌غرب را که می‌شنوید، ناخودآگاه شهر تهران در ذهن‌تان تداعی می‌شود اما مشهدی‌ها هم برای خودشان یک شهرک‌غرب(قاسم‌آباد) دارند که در آن می‌توان آپارتمان ۶۵متری را با ۱۰میلیون تومان پول پیش و ماهی ۷۵۰هزار تومان ماهانه اجاره کرد. خانه‌ دیگری در این محله با ۱۰میلیون پیش و ۷۵۰هزار تومان اجاره آگهی شده‌ است.

‌در لادن خانه‌ای ۵۵متری را با ۷۰میلیون پیش و ماهی ۲۰۰هزار تومان اجاره می‌دهند. برای شیک به نظر رسیدن این خانه سنگ‌تمام گذاشته‌اند. برای مشهدی‌ها حرم امام رضا(ع) اهمیت ویژه‌ای دارد. می‌توانید خانه‌ای را در نزدیکی آن اجاره کنید و پنج‌میلیون پیش و سر هر ماه ۵۰۰هزار تومان به حساب صاحبخانه بریزید. ‌

*** راهکارهای پیش روی زوج‌های جوان در تبریز: اولین مورد چشمگیر برای اجاره در الهیه قرار دارد. برای نشستن در آن به ۵۰میلیون پول پیش و ماهی ۲۰۰هزار تومان اجاره نیاز خواهید داشت. شاید ظاهر ساختمان خیلی جدید نباشد اما در عوض برای شیک‌بودن فضای داخلی همه‌ کار کرده‌اند. ‌ اما اوضاع اجاره در تبریز خیلی بهتر از این حرف‌هاست. مثلا با هشت‌میلیون پول پیش و پرداخت ماهانه ۴۰۰هزار تومان می‌توان در خانه ۶۰متری شهر جدید سهند ساکن شد. ‌در فاز یک این شهرک با یک‌میلیون تومان پول پیش و ماهی ۳۰۰هزار تومان خانه اجاره داده می‌شود.

آپارتمان امروزی‌تر بخواهید، از آنها که تازه‌عروس‌ها می‌پسندند، ممکن است سر و کارتان به مجتمع نگین بیفتد. جایی که یک واحد ۵۲متری نقلی با ظاهری شیک را آگهی کرده‌اند. گرفتن رضایت صاحبخانه با ۲۰میلیون پیش و ۱۰۰هزار تومان اجاره ‌ماهانه امکان‌پذیر است. در محله اوچمان اندیشه هم یک خانه مستقل ۵۵متری را آگهی کرده‌اند که صاحبخانه همان اول از شما پنج‌میلیون پول پیش می‌گیرد و باید ماهی ۴۰۰هزار تومان به او اجاره بدهید.‌

*** راهکارهای پیش روی زوج‌های جوان در اهواز: اوضاع زوج‌های جوان در جنوب غرب کشور چطور است؟ آنها اگر به کیان‌شهر بروند می‌توانند آپارتمانی خوش‌نقشه را با ۱۵میلیون تومان پیش و پرداخت ماهانه ۵۵۰هزار تومان اجاره کنند. یک مورد تمیز دیگر هم در این محله با ۲۵میلیون پیش و اجاره ۵۰۰هزار تومانی آگهی شده است.

در مرکز شهر و در محله نادری یک خانه ۶۰متری با ۴۲میلیون رهن کامل اجاره می‌دهند.‌ ‌در شهرک اکباتان ‌‌خانه ۶۰متر مساحت دارد، به پارکینگ و آسانسور مجهز شده ‌با ۲۵میلیون تومان رهن کامل! واقعا آدم با این وضع اجاره‌ نباید به شهرستانی‌ها حسادت کند؟

*** راهکارهای پیش روی زوج‌های جوان در رشت: ‌در میدان مصلی می‌توانید خانه‌ای ۶۵متری اجاره کنید که ۴۰میلیون پول پیش نیاز دارد با ماهی دو‌میلیون تومان ‌. ‌همین کیفیت را(شاید هم بیشتر) در ساخت و طراحی خانه واحد ۶۵متری محله حمیدیان دارد؛ به دست آوردن دل صاحبش با پرداخت ۴۵میلیون تومان پول پیش امکان‌پذیر است.

در مطهری خیابان بادی‌الله(ساغریسازان) هم می‌توان در خانه‌ای ۷۰متری با دو اتاق‌خواب بنشینید که ودیعه‌ تعیین شده برای آن ۸۵میلیون تومان است. قابل تبدیل به ۳۰میلیون رهن و یک‌میلیون و ۸۵۰هزار تومان اجاره ماهانه. اما مثلا از نظر قیافه و ظاهر به پای واحد ۶۰متری و نوساز موجود در خیابان منتظری نمی‌رسد که برایش باید تنها ۴۵میلیون تومان رهن بدهید ‌. در بیستون کوچه عادلی هم واحدی ۶۰متری با ۳۰میلیون پیش و یک‌میلیون اجاره ماهانه آگهی شده ‌.

کدخبر: ۲۷۶۳۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر