کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۱۵۳۶
تاریخ خبر:

معمای جنایت ریچموند هیل تورنتو‌ گشوده می‌شود

روزنامه هفت صبح | افزایش ایرانیان مقیم تورنتو آنها را به اقلیتی در این شهر تبدیل کرده که ظرفیت انواع و اقسام حوادث و ماجراها را نیز در خود به وجود آورده اند. در این کولونی مشهور ایرانی‌نشین همین چند ماه پیش با معمای قتل الناز‌ حاج تعمیری مواجه بودیم و حالا یک قتل دیگر که در تابستان گذشته رخ داد و قاتل بعد از یک سال فرار از دست قانون و حتی این فرضیه که ممکن است به تهران گریخته باشد در یک پارک عمومی در تورنتو به دام افتاد.

بعد از گذشت یک‌سال، پرونده‌ای که برای قتل یک ایرانی در ریچموند هیل تورنتو باز شده بود، هفته گذشته با بازداشت قاتل به مراحل آخر خود رسید. «آرین» در این یک‌سال تنها ایرانی بوده که در لیست ۲۵نفره جنایتکاران کانادا قرار داشته است. در نهایت او پنجشنبه هفته پیش در یک پارک در تورنتو بازداشت شد آن هم در حالی که پلیس احتمال داده بود که به ایران فرار کرده باشد.

ماجرا چه بود؟ هنوز مشخص نیست رابطه بین آرین و مقتول در آن رستوران چه بوده اما اتفاق اینطور شروع شده است: سال گذشته بعد از اینکه نیروهای پلیس تورنتو گزارش آتش‌سوزی رستورانی به نام اسلم گریل را دریافت کردند با بدن نیمه جان شهریار روبه‌رو شدند که آن زمان ۱۸سال داشت و کمی بعد بر اثر جراحات آتش‌سوزی جان خود را در بیمارستان از دست داد‌.

یک هفته بعد از آتش‌سوزی، وقتی مشخص شد که این حادثه عمدی رخ داده اداره قتل پلیس تورنتو حکم بازداشت پسر ۱۹ ساله دیگری به نام آرین را صادر کرد و سپس خبر آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. با این حال خبر پیش از این‌که از سمت پلیس منتشر شود، از سوی اورژانس بیمارستان درز پیدا کرد.

کمی بعد پلیس در اولین اطلاعیه خود به ایرانی بودن این پسر ۱۸ساله و زندگی در محله ایرانی‌نشین ریچموند هیل اشاره کرد و توضیحاتی هم درباره این‌که چرا روز حادثه این حادثه را اطلاع‌رسانی نکرده داد. آن زمان پلیس گفته بود که به دلیل ابهاماتی که در نحوه شروع این آتش‌سوزی داشته موضوع را فورا در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. در نهایت تیر ماه سال پیش حکم جلب آرین صادر و تلاش ها برای پیدا کردن او شروع می‌شود.

پرونده حادثه‌ای که ساعت ۳ صبح دهم جولای سال ۲۰۲۱ رخ داده بود در همه این مدت برای پلیس باز بود. همین موضوع هم باعث شد که نام آرین، جوان متهم به قتل در لیست جنایتکاران کانادا قرار داده شود. پلیس کانادا لیست معروفی به نام بولو دارد که در آن اسامی و گاه تصاویر خطرناک‌ترین مظنونان استانی و منطقه‌ای خود را معرفی می‌کند.

آرین در این مدت متهم شماره سیزدهم لیست بود که برای پیدا کردن مجرمان تحت تعقیب آن کانادا گاهی تا ۲۵۰ هزار دلار این کشور جایزه می‌گذارد. اسپانسر مالی این لیست ۲۵نفره یک موسسه خصوصی به همین نام بولو است که از قضا روز پنجشنبه بعد از بازداشت آرین، به پلیس تورنتو تبریک گفت و نوشت که تا این روز چهار نفر از این لیست که همین ماه آوریل امسال منتشر کرده، بازداشت شده‌اند.

رسانه‌های کانادایی همچنین گزارش کرده بودند که نفر اول این لیست، قاتلی با نام ابی العزیز محمد بوده که فقط چند ساعت بعد از انتشار این لیست بازداشت می‌شود.این پرونده به غیر از آرین متهم دیگری هم دارد که به آن اشاره‌ای نشده است. اینطور که رسانه‌های کانادایی گزارش دادند پلیس گزارش داده که آرین قاسم منش با هر دو اتهام خود یعنی قتل عمد و آتش زدن روبه‌رو شده که روز جمعه به او تفهیم اتهام شده ولی هنوز هیچ دادگاهی برای او برگزار نشده تا گناهکار یا بی‌گناه بودنش را ثابت کند.

کدخبر: ۴۶۱۵۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر