کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۵۴۷
تاریخ خبر:

معرفی و بررسی بهترین‌ بازی‌های ‌رایگان موبایلی

روزنامه هفت صبح، سیدرضا نصری | همیشه وقتی که پای خرید یا پرداخت هزینه درمیان باشد طبیعی است انتخاب‌ها نیز با دقت بیشتری انجام می‌شوند.قطعا یکی از دلایل محبوبیت بالای بازی‌های رایگان در اندروید،گستردگی این پلتفرم و دسترسی آسان به بازی‌های رایگان و گاهی حتی غیررایگان است.با این‌حال واضح است که صرفا پرداخت هزینه یا رایگان بودن بازی، معیار چندان درستی برای تعیین ارزش اثر نیست و همینطور نمی‌تواند تضمینی بر موفقیت آن باشد.

در هر حال رایگان بودن مزیتی است که باعث می‌شود تا بازی‌های رایگان موبایل، جامعه نسبتا گسترده‌تری را نسبت‌به بازی‌های پولی مورد هدف داشته باشد. هرچند که اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به بازی‌های رایگان اندروید بنگریم، آثار بسیار موفقی را می‌بینیم که شاید رایگان بودن تنها جزء کوچکی از ویژگی‌های مثبت‌شان باشد.

*** League of Legends
League of Legends نام یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های سبک موبا است که علاوه‌بر جامعه وسیع بازیکنان و طرفداران خود در پلتفرم پی سی، حال به‌تازگی راه خود را در موبایل هم پیدا کرده است. League of Legends: Wild Rift ساخته استودیوی Riot Games مانند نسخه پی سی این مجموعه، کیفیت بسیار خوبی را در ارائه سری مسابقات MOBA در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.بازی ده‌ها قهرمان مختلف دارد که هرکدام باتوجه‌به مهارت‌ها و قدرت‌هایی که دارند، نحوه کنترل و سبک بازی خاصی را از شما طلب می‌کنند.

*** Crash Bandicoot
Crash Bandicoot: On the Run یکی دیگر از بازی‌های مجموعه دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز کرش است که با کیفیت ایده‌آل خود و مانند گذشته قصد دارد تا شما را در پلتفرم موبایل هم حسابی سرگرم کند.اگر در گذشته تجربه نسخه‌‌های مشابه و قدیمی این مجموعه را داشته باشید، بازی Crash Bandicoot: On the Run هم می‌تواند در مقابل شما را با زنده کردن حال و هوای خاطرات گذشته به خوبی غرق در مراحل جذاب خود کند.

*** Extra Lives
MDickie نام استودیوی شناخته شده‌ای است که آثار محبوب و سرگرم‌کننده‌ای مانند Back Wars و School Days را برای موبایل ساخته و عرضه کرده است. حال بازی Extra Lives نیز با اینکه از نظر ساختار و حتی گرافیک تا حد بسیاری با دیگر بازی‌های این استودیو مشابه است، اما با تغییرات مختلفی در قوانین کلی و ایجاد حالت بقا در بازی، Extra Lives را تا حدودی تبدیل به اثری متفاوت و بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به سری بازی‌های بقا کرده است.

*** Ninja Arashi
داستان بازی Ninja Arashi 2 پس از وقایع نسخه اول آغاز می‌شود و شما هم یک بار دیگر باید نقش Arashi کاراکتر اصلی بازی را ایفا کنید. Arashi که سال‌ها در زندان یخی گرفتار شده بود بالاخره آزاد می‌شود تا بازهم مسیر نبرد با Dosu دشمن خود را دنبال کند.بازی داستان هیجان‌انگیزی را دنبال می‌کند که هر از گاهی با کات سین‌ها و تصاویر مختلف، روایت آن را پیش می‌گیرد. گرافیک بازی نیز مشابه با آثاری مانند Vector و Shadow Fight 2 طراحی شده است و بیشتر شاهد رنگ‌های تاریک و سیاه در فضای کلی بازی هستیم.

*** Tom and Jerry
کافی است تا بازی Tom and Jerry: Chase را اجرا کنید تا تنها با تماشای دموی اولیه آن که شامل مروری کوتاه بر تعدادی از قسمت‌های قدیمی و محبوب سری انیمیشن‌های تام و جری است،خودتان را میان انبوهی از خاطرات گذشته پیدا کنید. البته وفاداری بازی به انیمیشن تنها در دموی اولیه آن خلاصه نمی‌شود و موسیقی، آیتم‌ها، اسکین‌ها، تا حدی گرافیک و حتی فضای محیط‌ها نیز برگرفته شده از مجموعه تام و جری است. Tom and Jerry: Chase درواقع یک بازی آنلاین است که دو گروه موش و گربه را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.

*** Brawl Stars
هرکسی که به‌نوعی دنبال‌کننده بازی‌های موبایل باشد به احتمال زیاد با شرکت سوپرسل آشنا است یا حداقل تجربه یکی از چندین بازی‌های محبوب فنلاندی‌ها را داشته است. Brawl Stars نیز از جمله آثاری است که طرفداران پروپاقرص زیادی دارد که ساعت‌ها وقت خود را صرف آن می‌کنند و به‌صورت جدی به تجربه براول استارز می‌پردازند.

این عنوان یک بازی آنلاین در سبک اکشن است که بازیکنان را در رویداد‌های متنوعی، مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. گیم‌پلی بازی نیز در کنار ساده بودن، کمی استراتژیک طراحی شده است تا بازیکنان در هر سطح، از Brawl Stars نهایت لذت را ببرند. بازی براول استارز درکنار انواع رویداد‌ها، دارای حالتی از بتل رویال است که تجربه جذابی از این مجموعه مسابقات برای بازیکنان رقم می‌زند.

*** Alto's Odyssey
اگر به مجموعه بازی‌های رانر علاقه دارید یا از تجربه بازی‌هایی مانند Alto's Adventure و Temple Run در گذشته لذت برده‌اید، نباید برای نصب Alto's Odyssey، تردید داشته باشید. Alto's Odyssey ساخته استودیو Noodlecake Studios Inc یک بازی آفلاین در سبک رانر است که ادامه‌ای برای بازی محبوب Alto's Adventure محسوب می‌شود.

بازی Alto's Odyssey مانند نسخه پیشین، شما را در نقش یک اسکیت سوار قرار می‌دهد تا با پیمودن یک مسیر بی‌انتها، سعی کنید رکوردی بالاتر از امتیازات پیشین خود ثبت کنید. همینطور Alto's Odyssey از موسیقی و مناظر بسیار چشم نواز و پویایی برخوردار است که باعث ایجاد اتمسفری آرامش‌بخش در مسیر‌های پر پیچ و خم بازی شده است. Alto's Odyssey موفق به کسب بازخورد‌های بسیار خوبی از سوی بازیکنان شده است و جزو بهترین بازی‌های رایگان موبایل محسوب می‌شود.

کدخبر: ۳۷۲۵۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر