کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۳۶۵
تاریخ خبر:

معرفی نسل نو پورشه ۹۱۱ کاررا تی مدل ۲۰۲۳

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان | علاقه‌مندان و مشتریان برند «پورشه» همیشه بر این باور هستند که هیچ مرز و حد نهایتی برای مهندسی پورشه وجود ندارد. به این معنا که هر بار محصولی از جانب این خودروساز آلمانی معرفی می‌شود که همه می‌گویند دیگر از این بهتر نمی‌شود‌ اما بازم مهندسان پورشه نشان می‌دهند ‌ غیرممکن وجود ندارد! واقعیت این است که محصول بعدی آنها از محصول تحسین‌شده قبلی نیز بهتر خواد بود. حالا شرکت پورشه از جدیدترین محصول خود یعنی نسخه 911 با پسوند Carrera T رونمایی کرده و آماده رقابت با بزرگان این کلاس شده است.

هیجان‌انگیزتر از همیشه
پورشه 911 به عنوان مشهورترین و هیجان‌انگیزترین محصول شرکت پورشه نخستین بار در سال 1963 به جهانیان معرفی شد. آوریل همان سال نشریه معتبر «Car and Driver» با تست نخستین نمونه 911، این خودرو را نقطه عطفی در تاریخ خودروساز اشتوتگارتی نامید. پس از اینکه نسل پیشین مدل 911 به مدت شش سال ‌ روی خط تولید باقی ماند، شرکت پورشه برای سال 2023 نسخه ارتقایافته نسل نو 911 را روانه میدان ساخته است.

طرفداران پورشه، مدل 911 را با طراحی اصیل و کلاسیک منحصربه فرد خود که استخوان‌بندی آن ‌ طی سه دهه اخیر تغییر چندانی را به خود ندیده است، می‌شناسند. پورشه911 جدید نیز همان چهره آشنای اسلاف خود را دارد اما با این تفاوت که در تمامی ابعاد اندکی رشد کرده و فضای داخل کابین بیشتری را در اختیار راننده و سرنشین قرار می‌دهد.

با آنکه نسل نو 911 نیز همچون گذشته در چند مدل و تیپ مختلف که طیف گسترده‌ای از مشتریان را هدف گرفته، عرضه می‌شود اما گل سرسبد این خانواده را باید نسخه کررا T دانست. نخستین فناوری جدید به‌کار رفته ‌ در مدل جدید استفاده از شاسی آلومینیومی-فولادی با مقاومت پیچشی بسیار بالاست که این امر سبب کاهش وزن 45 کیلوگرمی این خودرو نسبت به مدل پیشین 911 شده است.

جدیدترین نسخه CARRERA T مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری شده که به‌رغم افزایش قدرت، کاهش مصرف سوخت 16 درصدی را نسبت به میزان مصرف سوخت پیشرانه قبلی 911 به ارمغان آورده است. این پیشرانه توانایی تولید 379 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور را داراست تا بدین ترتیب جدیدترین محصول پورشه در کنار دیگر سوپراسپرت‌های باشگاه 350 الی 400 اسب بخاری‌ها جا خوش کند.

جالب آنکه موتور 3 لیتری کررا T جدید نسبت به موتور 8/3 لیتری نسل پیشین این خودرو، حدود 30 اسب بخار قدرت و 80 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. عقربه سرعت‌سنج 911 Carrera T جدید با جعبه‌دنده اتوماتیک 8 سرعته تنها 3/4 ثانیه (برای نسخه روباز 5 ثانیه) زمان نیاز دارد تا خود را از رقم صفر به عدد 100 کیلومتر بر ساعت برساند. جالب آنکه مشتریان پورشه می‌توانند یک جعبه دنده 6 سرعته دستی نیز سفارش دهند که شتاب صفر تا 100 آن تنها 8/3 ثانیه اعلام شده است. سقف سرعت محصول جدید پورشه نیز 290 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تجهیزات بیشتر و قیمت گران‌تر
صرف‌نظر از ارتقای توانایی‌های دینامیکی خودرو، از مهم‌ترین تغییرات ظاهری نسخه کررا T مدل 2023 به دیگر اعضای خانواده 911 نیز می‌توان به مواردی چون مجموعه خروجی اگزوز دوبل، گلگیرهای عقب پهن‌تر، رینگ‌های آلیاژی20 یا 21 اینچی مات، کاسه چراغ‌های جلو به رنگ مشکی، کمربندهای ایمنی از جنس جیر به رنگ سبز Lizard و همچنین چرم قرمز رنگ آلکانترا در دکوراتیو داخلی اشاره کرد. شرکت پورشه اعلام کرده ‌ 911 کررا T جدید با قیمت 119 هزار دلار (برای نسخه پایه) تا 140 هزار دلار (برای نسخه فول آپشن روباز) به بازار عرضه خواهد شد. این رقم حدود 10 هزار دلار گران‌تر از نسخه عادی 911 کررا خواهد بود.

کدخبر: ۵۰۸۳۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر