کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۳۳۷
تاریخ خبر:

معرفی تیم ناکامان نیم‌فصل اول لیگ‌برتر فوتبال

روزنامه هفت صبح | دو روز پیش تیم منتخب بهترین‎های نیم‌فصل اول لیگ بیستم را از نگاه هفت‌صبح معرفی کردیم. حالا نوبت به معرفی تیم ناکامان نیم‌فصل اول است. بازیکنانی که از آنها انتظار می‌رفت جزو ستاره‌های لیگ باشند اما هیچ خبری از آنها نبود و برعکس جزو ضعیف‌ترین بازیکنان نیم‌فصل اول بودند. نکته مهم این تیم، حضور پررنگ استقلالی‌ها در ترکیب آن است.

*** علیرضا حقیقی: او در لیگ بیستم با قراردادی گرانقیمت به گل‌گهر سیرجان پیوست. با حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت این تیم و جذب چند ستاره و مدافعان نسبتا خوب و باتجربه، پیش‌بینی می‌شد حقیقی یک فصل خوب را در سیرجان پشت سر بگذارد اما در ۱۱ بازی برای تیمش در نیم‌فصل اول فقط دو بار کلین‌شیت کرد و ۱۱ گل خورد و به دلیل اختلاف با کادر فنی، در چهار بازی پایانی نیم‌فصل از ترکیب تیم کنار گذاشته شد. او چند اشتباه بزرگ هم داشت از جمله پنالتی دادن به استقلال و گل خوردن روی پرتاب اوت نادر محمدی مقابل پیکان!

*** سیاوش یزدانی: او از لیگ نوزدهم به استقلال پیوست اما از ۴۵ بازی ممکن در این یک فصل و نیم فقط در ۱۷ بازی حضور داشته است! آمار او در نیم‌فصل اول لیگ بیستم فاجعه‌بارتر است. او پس از حضور فیکس در بازی هفته اول، مصدوم شد و در هفته یازدهم به ترکیب تیمش برگشت. در بازی هفته پانزدهم مقابل تیم سابقش سپاهان هم آنقدر بد و پرحاشیه بازی کرد که در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم تعویض شد. باید از خود او پرسید که در مدت حضورش در استقلال، به جز مصاحبه‌های جنجالی و حاشیه‌ساز، دقیقا چه کار مثبتی برای این تیم انجام داده است!

*** عارف غلامی: مدافع جوان استقلال در نیم‌فصل اول به لطف جدایی روزبه چشمی و مصدومیت‌های یزدانی، در بیشتر بازی‌ها فیکس بود اما هرگز نتوانست اعتماد کادرفنی و هواداران را جلب کند. اوج نمایش‌های ضعیف او در دربی و همچنین بازی با سپاهان بود. درگیری او با محمد نادری در صحنه گل اول پرسپولیس، جا ماندن‌های پیاپی و خطایی که می‌توانست با اخراجش همراه شود، همگی در دربی رخ داد و البته اشتباهات مرگبارش در بازی آخر مقابل سپاهان هم حسابی هواداران استقلال را عصبانی کرد. او روی هر دو گل سپاهان، واکنش‌هایی ناشیانه داشت و مقصر اصلی این دو گل بود.

*** محمد نادری: خرید جنجالی استقلال و جدیدترین یاغی فوتبال ایران، یک نیم‌فصل ضعیف را پشت سر گذاشت. چند بازی مصدوم بود و در بازی‌هایی که به میدان رفت اصلا موثر و کارآمد ظاهر نشد. او در پرسپولیس بسیار بهتر بازی می‌کرد و چند پاس گل دیدنی هم به همبازیانش داده بود اما در استقلال نمایش‌هایی ناامیدکننده داشته است. به خصوص در دربی که بارها از یار مقابلش جا ماند و دریبل خورد و یک ناکام به معنای واقعی کلمه بود و در نیمه دوم خیلی زود تعویض شد. او تا اینجا نشان داده که استقلال در خرید او اشتباه کرده و کاملا متضرر شده است.

*** میلاد فخرالدینی: مدافع راست تراکتور که سابقه بازی در استقلال را دارد و حتی به تیم ملی هم دعوت شده است، در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم، یک بازیکن کاملا معمولی بود. او در سال‌های نه‌چندان دور یک بازیکن دونده، پرتلاش و موثر بود اما در این فصل هیچ نشانی از فخرالدینی سابق در او ندیدیم. او در ۱۴ بازی برای تراکتور به میدان رفت و فقط یک پاس گل داد. در نهایت نمایش‌های ضعیف او باعث شد که مدیران باشگاه نام او را در فهرست مازاد تیم قرار بدهند تا به تیم دیگری برود! به نظر می‌رسد دوران فوتبال این بازیکن هم زودتر از حد تصور در حال تمام شدن است.

*** فرشید باقری: بدون شک یکی از بزرگ‌ترین ناکامان نیم‌فصل اول لیگ بیستم است. او تا اواسط نیم‌فصل در ترکیب استقلال حضوری نصفه و نیمه داشت اما ناگهان با کادر فنی به مشکل برخورد و برای مدتی از تیم کنار گذاشته شد. حتی شایعه معاوضه او با یکی دو هافبک دفاعی از تیم‌های دیگر هم شنیده شد اما در نهایت چند روز پیش بخشیده شد و به تمرینات بازگشت اما در شش بازی اخیر حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته است. هنوز هم این احتمال وجود دارد که استقلال او را در فهرست مازاد قرار دهد ‌ یا با بازیکنی دیگر معاوضه کند.

*** مهدی کیانی: ستون محکم خط هافبک تراکتور و سپاهان در سال‌های گذشته، در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم فقط در اولین بازی به طور کامل برای سپاهان بازی کرد و به تدریج حضورش کمرنگ شد تا اینکه از هفته ششم به بعد حتی در فهرست تیمش هم قرار نگرفت. کیانی امسال بدترین سال فوتبالی خود را پشت سر گذاشت و یکی از گمشده‌های بزرگ فوتبال ایران در لیگ بیستم بود اما عجیب اینکه با همین وضعیت، استقلال خواهان جذب او از سپاهان شده و حتی برای به خدمت گرفتن او که در حال حاضر ۳۴ ساله است، به باشگاه سپاهان نامه رسمی هم ارسال کرده است.

*** محمد محبی: پدیده فصل گذشته لیگ برتر و تیم ملی فوتبال ایران، در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم، یک بازیکن کاملا معمولی و کم‌اثر بود. او در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم، بازیکن فیکس تیمش بود و دو گل زده و سه پاس گل هم داده بود اما امسال حتی یک بار هم به طور کامل برای سپاهان بازی نکرده و فقط یک گل زده در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد. او در بیشتر بازی‌ها، یک نیمه یا کمتر بازی کرده و نتوانسته نظر مساعد محرم نویدکیا را جلب کند. محبی با این شرایط ممکن است در نیم‌فصل دوم وضعیتی به مراتب ناامیدکننده‌تر هم پیدا کند.

*** مسعود شجاعی: یک نیم‌فصل عجیب و پرانتقاد از کاپیتانی که در اواسط راه سرمربی هم شد اما در مجموع در هر دو موقعیت ناکام بود. چند نمایش ضعیف از او در بازی‌هایی مهم مقابل استقلال و پرسپولیس حسابی صدای هواداران تراکتور را درآورد و باعث شد سه پاس گلش در سه بازی متوالی زیاد به چشم نیاید. در نهایت سه باخت متوالی خانگی که برای اولین بار در تاریخ این باشگاه اتفاق افتاد باعث شد تا همین سه روز پیش از هدایت موقت تراکتور برکنار و رسول خطیبی جانشین او شود. شجاعی را می‌توان کاپیتان تیم ناکامان نیم‌فصل اول هم معرفی کرد!

*** کی‌روش استنلی: مهاجم برزیلی سپاهان که سه فصل فوق‌العاده را در ایران پشت سر گذاشته بود، در نیم‌فصل اول لیگ بیستم، حتی یک بار هم به طور کامل در زمین حضور نداشت و در این مدت فقط موفق به زدن یک گل در پیروزی چهار گله تیمش مقابل نساجی شد. او در دو بازی آخر سپاهان مقابل ذوب‌آهن و استقلال حتی در فهرست ۱۸ نفره تیمش قرار نگرفت و حالا می‌توان گفت ‌ او یکی از کم‌اثرترین مهاجمان نیم‌فصل اول لیگ بیستم بوده است. این در حالی است که سپاهانی‌ها در ابتدای فصل به سختی او را در تیم خود حفظ کردند.

*** ساسان انصاری: او در حال پشت سر گذاشتن بدترین فصل فوتبالی خود در چهار سال اخیر است. انصاری که سابقه زدن ۱۶ گل در یک فصل با پیراهن فولاد را هم در کارنامه خود دارد، در نیم‌فصل اول لیگ بیستم فقط دو گل برای این تیم زده است. یک گل در هفته اول مقابل ذوب‌آهن از روی نقطه پنالتی و یک گل در هفته پانزدهم مقابل شهرخودرو! بازیکنی که زمانی تمام تیم‌های بزرگ ایران برای جذب او رقابت می‌کردند حالا تبدیل به یک مهاجم کاملا معمولی شده است که شاید دیگر جواد نکونام هم انتظار خاصی از او ندارد و حتی ممکن است از این تیم کنار گذاشته شود.

*** نیمکت ذخیره‌ها
جای چند بازیکن بزرگ دیگر در این تیم خالی است و می‌توان آنها را حداقل روی نیمکت ذخیره‌های تیم ناکامان نیم‌فصل او لیگ بیستم قرار داد. مثل سیدحسین حسینی، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته، لوسیانو پریرا، یونس شاکری، آرمین سهرابیان و …

کدخبر: ۳۷۵۳۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر