کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۵۰۶۱
تاریخ خبر:

معرفی بهترین سریال‌های ۲۰۱۹ به انتخاب منتقدان

۲۰۱۹ سالی موفق از نظر محصولات تلویزیونی بود و این را می‌توان از طیف متنوعی از سریال‌ ها که به فهرست برترین‌های سال راه یافتند، دریافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، از یک سریال جنایی تا سریالی انیمیشنی، از جمله سریال‌هایی هستند که به فهرست بهترین‌های تلویزیونی در سال ۲۰۱۹ راه یافته‌اند.

وقتی پای بهترین‌های تلویزیونی مطرح می‌شود باید گفت سالی که گذشت پر از اتفاق‌های باورنکردنی برای تلویزیون بود؛ «بازی تاج و تخت» محبوب‌ترین سریال دهه اخیر در حالی به آخر راه رسید که هوادارانش با نحوه به پایان رسیدن فصل آخر آن موافق نبودند و در عین حال همین سریال در مراسم امی موفق ظاهر شد. در عین حال که اعلام شد «مردگان متحرک» در قالب یک فیلم به سینماها می‌رود، گفته شد فیلم سینمایی «محله چینی‌ها» هم در قالب سریال به تلویزیون می‌آید.

در همین حال «اپل تی‌وی پلاس» و «دیزنی پلاس» به عنوان شبکه‌های آنلاین جدید راه‌اندازی شدند، و هنوز قرار است شبکه‌های اچ‌بی‌او مکس، پیکاک، و کویبی هم راه‌اندازی شوند و با توجه به همه محصولاتی که برای این شبکه‌ها تولید می‌شود باید گفت سیل عظیمی از تولیدات تلویزیونی در راه است.

در این موقعیت انتخاب ۱۰ سریال برتر سال ۲۰۱۹ به انتخاب منتقدان ایندی وایر می‌تواند نشان‌دهنده نگاه منتقدان به محصولات تلویزیونی باشد.

۱۰. «سوپراستور» در شبکه ان‌بی‌سی

این سریال مختص آنهایی است که معتاد تلویزیون هستند. این سیتکام که تلاش دارد تا با داستان‌های روزانه‌اش فراتر از ناامیدی‌های هر روزه برود، هر لحظه را با شادی پر می‌کند. جاستین اسپیتزر کاری می‌کند که حتی با نیمی از توجه هم بتوانید داستان‌هایش را دنبال کنید و در عین حال به کارهای روزانه‌تان برسید.

۹. «پن۱۵ » در شبکه هولو

نوستالژی این روزها طرفدار زیادی دارد و در این فهرست هم جای خود را یافته است.اما سریال تاریخی کمدی با بازی مایا ارسکین و آنا کنکل به اوایل هزاره سوم برمی‌گردد و می‌تواند حتی فقط برای بازی‌های درخشان این دو بازیگر شایسته تماشا کردن باشد.

۸. «بری» در شبکه اچ‌بی‌او

خیلی‌ها فکر می‌کردند این کمدی سیاه نمی‌تواند با این اوج و فرودها بیشتر از یک فصل ادامه پیدا کند. اما امسال ثابت شد که این تصور نادرست بود و بیل هیدر و همکارش الک برگ، آدمکش فیلمشان را که وارد دنیای بازیگری شد با دردهای این دنیا آشنا کردند و سعی کردند به این سوال پاسخ دهند که او در دنیای آدمکشی به دنبال چه چیزهایی می‌گشت؟

۷. «گلو» در شبکه نت‌فلیکس

کارلی منش و لیز فلاهایو را می‌توان برای هر یک از اپیزودهای فصل سوم تحسین کرد. شاید این سریال در فصل بعد به پایان برسد، اما می‌توان هر فصل قبل را بارها و بارها تماشا کرد.

۶. «عروسک روسی» در شبکه نت‌فلیکس

این سریال که نادیا وولوکوف از خالقان و تیهه کنندگان آن است و با بازی ناتاشا لیون ساخته شده پیروزی نبوغ خلاقانه و هوش هیجانی را فرضیه اصلی خود قرار داده و درباره زنی است که باید بارها در جشن تولدش حاضر شود و دوباره این رویداد را تکرار کند. لحن کمی سیاه و سبک عالی فیلم به کارگردانی درخشان لسلی هدلند و پیوندش با آزمون‌های انسانی، خیلی فراتر از کلیشه آدم بدی که می‌خواهد خوب شود، است.

۵. «وراثت» در شبکه اچ‌بی‌او

از بسیاری نظرها امسال سال سریال «وراثت» بود. خیلی بیشتر از این که فقط بهترین درام تلویزیونی باشد، باید گفت بارها به نظر می‌رسید بهترین سریال همه دوران‌هاست. این سریال هر چه جلوتر رفت مخاطبان بیشتری کسب کرد و منتقدان را هم به تحسین واداشت. جسی آرمسترانگ دنیای ثروتمندان جامعه را به خوبی تصویر کرد و نشان داد یک درصد افراد جهان، اصلا سعی ندارند به ما کمک کنند تا احساسات مشترک آنها را درک کنیم. خانواده از هم پاشیده‌ مالک یک امپراتوری رسانه‌ای و کشمکش در کنترل میراث آن، تماشایی است.

۴. «توکا و برتی» در شبکه نت‌فلیکس

اولین سریال انیمیشن لیزا هاوالت به عنوان خالق و تهیه کننده آن نشان دهنده توانایی سبک و قصه‌گویی اوست. دو پرنده یعنی برتی (با صداپیشگی الی ونگ) و توکا (تیفانی هدیش) در دنیایی شبه‌انسانی هر روز با سفرهای حسی در چالش هستند. جای تاسف دارد که قرار نیست فصل دوم این سریال ساخته شود.

۳. «چیزهای بهتر» ‌در شبکه اف‌ایکس

موضوع مشترک در میان بهترین‌های سال تلویزیون ارایه تجربه انتقال است- احساسی نادر که شما را به دنیای دیگر می‌برد و به جای آن شخصیت‌ها زندگی می‌کنید. پاملا آدلون با این سریال زیبا، تفکربرانگیز و آگاهانه، این کار را بهتر از هر برنامه دیگری انجام داده است. این سریال جنبه‌های مختلف زندگی خالق، سازنده، تهیه‌کننده، نویسنده، کارگردان و بازیگر خود را ارایه می‌کند. فصل سوم سریال بر زندگی سم فاکس تمرکز دارد و تماشاگر را غرق در زندگی او می‌کند. برخی از این لحظات اساسی و برخی بزرگ هستند. برخی با تغییرات جهانی، برخی کوچک مثل ویزیت یک دکتر؛ در هر حال کاری می‌کند که شما فراموش کنید که این زندگی خودتان نیست.

۲. «نگهبانان» در شبکه اچ‌بی‌او

هنوز فصل اول این سریال تمام نشده و جدیدترین شاهکار اچ‌بی‌او که ساخته دیمن لیندلاف است، تا همین جا نیز تماشاگران را جذب کرده است. اول از همه باید گفت گروه بازیگران، طراحی لباس، موسیقی متن و دیدکلی آن عالی است. نقش اصلی رجینا کینگ به عنوان یک شخصیت جسور، با بازی جین اسمارت و جرمی آیرونز در نقش های مکمل، تجربه حسی خیره‌کننده‌ای را پدید می‌آورد و تصویری روشنگر از آمریکای امروز، از تقسیمات درونی آن تا اختلاف‌ عقایدش و ویژگی‌هایش را ارایه می‌کند. فیلم‌نامه این سریال اقتباسی از کتاب مصور «نگهبانان» محصول دی‌سی کامیکس است که توسط آلن مور نوشته شده‌است.

۱. « فلی‌بگ » در شبکه آمازون

باید گفت این سریال غیرقابل انکار است. ظرافت، زیرکی و گیرایی و روحی که بر آن حاکم است، فصل دوم سریال فیبی والر-بریج را چنان گیرا کرده که آن را دیدنی می‌سازد. برای مقایسه می‌توان آن را با «اداره» مقایسه کرد که پس از کسب جایزه امی بهترین سریال کمدی، تازه کشف شد. «فلی‌بگ»‌ نیز با شیوه نوآورانه‌اش عالی ظاهر شده و با ارایه محتوایی درباره معنای ایمان، ارزش دوست داشتن خود و مزایای گوش سپردن به کسانی که شما را دوست دارند، تاثیرگذار است. این سریال از آن سریال‌هایی است که به تماشاگرش امید به آینده را می‌دهد و در عین حال این امید را می‌بخشد که سریال‌های هر چه بیشتری با الهام گرفتن از آن بیرون بیایند. این سریال به‌طور خاص به‌خاطر شکستن دیوار چهارم، آن وقت‌هایی که «فلی‌بگ» قهرمان اصلی با دوربین صحبت می‌کند تحسین شده‌است.

کدخبر: ۲۹۵۰۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mehdi_Rmn

    اسامى لاتينشون هم مينوشتيد