کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۰۳۳
تاریخ خبر:

معرفی بازی| ‌این هفته چی بازی کنیم؟

روزنامه هفت صبح | هر سال شاید بیش از هزار بازی در نقاط مختلف دنیا منتشر می‌شود. بازی‌هایی که برخی از آن‌ها را شاید حتی اسم‌شان را هم نشنوید اما مخاطب‌های خاص خود را به همراه دارند. از این پس در بخش آتلیه سعی می‌کنیم به جدیدترین بازی‌های منتشر شده در یک هفته اخیر بپردازیم. از آثار پرهزینه و جدی برای کنسول‌ها و کامپیوتر گرفته تا بازی‌هایی که برای پلتفرم‌های همراه منتشر می‌شوند.

As Dusk Falls
سازنده: Interior Night
متوسط امتیاز: ۷۷


چند سالی است که بازی‌های داستان‌محور با چشم‌پوشی از ارائه یک گیم‌پلی قابل توجه سعی دارند مخاطب‌هایی خاص را هدف قرار دهند. آثاری که شاید جدیدترین آن‌ها یعنی As Dusk Falls در این مسیر به موفقیت رسیده باشد. با این حال این اثر تنها داستانی است تعاملی که در آن گیم‌پلی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

Bright Memory
سازنده: FYQD
متوسط امتیاز: ۶۹


پیشرفت ابزارهای بازیسازی باعث شده تا این روزها حتی یک نفر به تنهایی بتواند بازی خود را توسعه دهد. برایت مموری عنوانی است که تنها توسط یک نفر توسعه یافته و توانسته در برخی زمینه‌ها نکات قابل‌توجهی را ارائه کند اما در مجموع آن را می‌توان یک شوتر استاندارد و بدون خلاقیت خاصی در نظر گرفت.

هوش‌وار
سازنده:بلوط گیمز
متوسط امتیاز: ۱۰ هزار


بازی‌های فکری روی تلفن‌های همراه بیشتر از اینکه به‌دنبال ایجاد چالشی قابل توجه باشند، معمولا در سطحی ظاهر می‌شوند که هر مخاطبی با هر سلیقه‌ای توان تجربه آن‌ها را داشته باشد. هوش‌وار اثری مشابه است که سعی داشته تعدادی بازی فکری ساده را در یک مجموعه پیش‌روی مخاطب قرار دهد.

Powerwash Sim
سازنده:FuturLab
متوسط امتیاز: ۷۴


شبیه‌سازها برای سال‌هاست که تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از بازی‌های ویدئویی شده‌اند. جدیدترین این شبیه‌ساز که به‌تازگی برای کنسول‌های خانگی منتشر شده Powerwash است. بازی‌ای که در آن وظیفه دارید از ماشین و موتورسیکلت گرفته تا خانه‌های مختلف را با فشار آب تمیز کنید.

آرچ
سازنده: اینفینت
متوسط امتیاز: یک هزار


هرچند تجربه شطرنج در این روزها تنها با چند کلیک ساده در اینترنت امکان‌پذیر است اما توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل برای ایجاد تفاوت در آن به سراغ راه‌های حل متفاوت رفته‌اند. در این بازی عملا با پازل‌هایی روبه‌رو هستیم که براساس قوانین استاندارد بازی شطرنج طراحی شده‌اند.

کدخبر: ۴۶۹۰۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر