کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۵۸۴
تاریخ خبر:

مصاف پرسپولیس با آقای اوت پیکان

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر امروز با برگزاری سه بازی به پایان می‌رسد. در بازی حساس امروز، پرسپولیس که به قهرمانی نیم‌فصل امیدوار است، میزبان پیکان خواهد بود. در دو دیدار دیگر هم سایپا مقابل تراکتور قرار خواهد گرفت و مس رفسنجان به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود.

*** پرسپولیس-پیکان
این بازی حساس‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. گرفتن سه امتیاز آن برای پرسپولیس به شدت حیاتی است و می‌تواند این تیم را در آستانه قهرمانی نیم فصل قرار دهد. با توجه به نتایج سایر مدعیان و فارغ از نتیجه بازی دیروز سپاهان و استقلال، شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌توانند با پیروزی بر پیکان و بازی عقب‌افتاده خود مقابل گل‌گهر سیرجان، بدون اما و اگر قهرمان نیم‌فصل شوند.

اما گام اول در این مسیر، پیروزی بر پیکان است. تیمی که هدایتش برعهده مهدی تارتار است و بازیکنان خطرناکی هم دارد. در حال حاضر مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازیکن پیکان، نادر محمدی مدافع این تیم است که پرتاب‌های اوت ۱۰۰ متری‌اش حسابی در فضای مجازی سر و صدا به پا کرده است. کار به جایی رسید که در اهواز برای جلوگیری از پرتاب‌های اوت بلند او عرض زمین را بزرگ‌تر کردند تا او نتواند به اندازه کافی دورخیز کند .

اما در استادیوم آزادی، محمدی فضای کافی برای پرتاب‌‎های بلند خود را دارد و باید منتظر دیدن چندباره پرتاب‌های او از هر نقطه از خط طولی زمین تا محوطه جریمه پرسپولیس باشیم. دیگر بازیکن مهم پیکان فرزاد حاتمی است که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد. غایب بزرگ پیکان در این بازی، محمد نوری کاپیتان سابق پرسپولیس است که تست کرونایش مثبت شده و اجازه حضور در این بازی را ندارد. در سوی دیگر پرسپولیس با انگیزه قهرمانی نیم‌فصل به مصاف پیکان می‌آید.

این تیم در دو بازی اخیر خود مقابل تراکتور و مس رفسنجان دو پیروزی حداقلی با گل‌های سیدجلال حسینی به دست آورده اما در هر دو بازی به اندازه انگشتان یک دست، فرصت مسلم گلزنی را از دست داده و همین باعث نگرانی کادر فنی و هواداران این تیم شده است. با توجه به فرم بازی پیکان، احتمالا امروز پرسپولیس کار سختی برای باز کردن دروازه این تیم خواهد داشت و اگر قرار به از دست دادن فرصت‌های گلزنی باشد، ممکن است شاگردان یحیی در بدترین زمان ممکن امتیازات حساسی را از دست بدهند.

*** سایپا-تراکتور
تقابل این دو تیم جدال تیم‌هایی است که از نظر مهره شرایطی کاملا متفاوت با یکدیگر دارند. سایپا یک تیم جوان با بازیکنان کم‌تجربه اما باانگیزه است که نتایج نسبتا خوبی هم گرفته اما تراکتور تیمی متمول، پرمهره اما با بازیکنانی است که به نظر می‌‎رسد اشباع شده‌اند و انگیزه چندانی برای بازی و درخشش ندارند. اما چند چهره این بازی، سابقه حضور در تیم مقابل را دارند.

مسعود شجاعی سرمربی تراکتور که از سایپا به فوتبال ایران معرفی شد، محمدرضا اخباری هم در سایپا چهره شد و به عنوان یک دروازه‌بان جوان و مطمئن راهی تراکتور شد. محمد عباس‌زاده هم که امید اول گلزنی تراکتور در بازی امروز است، در مقطعی در سایپا بازی کرده است.

*** مس رفسنجان-ذوب‌آهن
پس از اخراج رحمان رضایی، ذوب‌آهن امروز در آخرین بازی خود در نیم‌فصل اول مهمان مس رفسنجان خواهد بود. این تیم در برابر میزبان خود کار سختی در پیش دارد. شاگردان ربیعی در زمین خود تیم متفاوتی هستند و شانس پیروزی آنها در این بازی بیشتر از تیم اصفهانی است که روی نیمکت تغییراتی داشته و تکلیف خود را نمی‌داند.

*** اولین برد فصل ماشین‌سازی و ادامه ناکامی نساجی
به جز بازی سپاهان و استقلال که از ساعت ۱۷:۱۵ در اصفهان آغاز شد، دیروز چهار بازی دیگر هم انجام شد که نتایج جالب توجهی داشتند. عجیب‌ترین نتیجه شکست صنعت‌نفت آبادان در تبریز مقابل ماشین‌سازی بود.

تیم تبریزی تا هفته چهاردهم حتی یک برد هم نداشت و با اختلافی که با دیگر تیم‌های پایین جدولی داشت، کاندیدای اول سقوط به لیگ یک بود اما سرانجام دیروز توانست اولین پیروزی خود را در آخرین بازی نیم‌فصل دشت کند. این تیم دیروز در دقیقه ۸۵ با گل سیروس صادقیان حریف شگفتی‌ساز خود را شکست داد و هشت امتیازی شد تا با امیدواری بیشتری به نیم‌فصل دوم بیندیشد.

در یکی دیگر از بازی‌های دیروز، تیم آماده آلومینیوم اراک به روند فوق‌العاده‌‎اش ادامه داد و توانست نفت را در مسجدسلیمان با نتیجه ۲بریک شکست دهد. در این بازی شاگردان رسول خطیبی با دو گل مهدی حسینی از میزبان خود پیش افتادند. البته گل اول این تیم مشکوک به آفساید بود و باعث جنجال‌های زیادی روی نیمکت نفت و اخراج یکی از اعضای کادر فنی این تیم هم شد.

در نهایت نفت فقط توانست یکی از گل‌ها را در دقیقه ۷۲ توسط ساسان حسینی جبران کند و این تیم اراکی بود که موفق شد به سومین برد خود در چهار بازی اخیرش دست پیدا کند. این تیم که فصل گذشته در لیگ یک حضور داشت، حالا در پایان نیم‌فصل با دو امتیاز در نیمه بالای جدول لیگ بیستم قرار دارد.
در دیگر بازی دیروز، گل‌گهر سیرجان در یک بازی خوب، میزبانش نساجی را ۲بریک شکست داد.

گل‌گهر ابتدا روی یک گل به خودی عجیب از دروازه‌بان نساجی از میزبانش پیش افتاد. برگشت توپ از سوی مدافع نساجی از روی خط دروازه، با برخورد توپ به دروازه‌بان جوان این تیم همراه شد و توپ به شکلی عجیب وارد دروازه این تیم شد. در اواخر نیمه اول حامد شیری با یک ضربه پنالتی بازی را به تساوی کشاند .

اما در اواخر نیمه دوم و در دقیقه ۸۶ گادوین منشا روی ارسال ایستگاهی سعید صادقی، با ضربه سر دروازه نساجی را باز کرد تا به طلسم گل نزدن‌هایش بعد از پنج بازی خاتمه دهد. در نهایت، دیروز فولاد خوزستان در اهواز با دو گل بر شهرخودرو غلبه کرد.

زبیر نیک‌نفس و ساسان انصاری در دقایق ۱۵ و ۲۵ دو گل برای فولاد زدند و بازی با همین نتیجه به سود شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. با این پیروزی فولاد ۲۳ امتیازی شد و به طور موقت به رده چهارم صعود کرد و شهرخودرو هم با مهدی رحمتی ۱۸ امتیازی باقی ماند و نیم‌فصل اول را در رده دوازدهم به پایان برد.

کدخبر: ۳۷۳۵۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر