کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۹۶۱
تاریخ خبر:

‌راه‌حل‌های فوری ‌بانکی در مواقع اورژانسی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | این گزارش کمک می‌کند مثل یک حرفه‌ای با مشکلات ناخواسته در زمان عملیات‌ بانکی روبرو شوید.

مشکلات پرداخت الکترونیک و کارت بانکی

هر چقدر به روزهای آخر سال نزدیک می‌شویم، بر حجم ترافیک خیابا‌ن‌ها اضافه می‌شود. به همان اندازه صف‌های شلوغ مقابل عابربانک‌ها و نوبت‌های طولانی وقت زیادی از شما می‌گیرد.

یکی از مهمترین دردسرهایی که این روزها با آن روبه‌رو می‌شویم، رمز دوم یکبارمصرف است اما شاید مثل قدیم‌ها هنوز کارت‌تان را گم کنید و در ساعات غیر اداری و تعطیلی بانک‌ها نگران خالی‌شدن حسابتان شوید. اگر وجه از حسابتان کسر شده اما دستگاه پولی پرداخت نکند، چه می‌شود؟ در ۲۵روز آینده وقتی بانک‌ها شلوغ باشند، احتمالا کارمندان هم کمتر حوصله پاسخگویی به سوالات شما را دارند اما یادتان باشد هفت‌صبح راه‌حل تمام مشکلات شما را الان داده است.

*** رمز یکبار مصرف را اشتباه زدم، کارتم قفل شد

«رمز یکبارمصرف خودش خوبه، دور و بری‌هاش بدن!» لطفا مدام این نکته را به ‌خودتان یادآوری کنید. بدانید رمز دوم یکبارمصرف می‌تواند از موجودی حساب‌های بانکی شما برابر دزدها محافظت کند اما اگر خودتان آن را اشتباه وارد کنید یا پیامک ارسالی بانک طوری باشد که زمان انقضای رمز گذشته باشد، با سه‌بار وارد کردن اشتباهی رمز، به ‌شکل خودکار کارت مسدود می‌شود و برای آزاد کردن آن راهی ندارید جز اینکه حضوری به شعبه بانک بروید.

*** کارت عابربانکم گم شده؛ چکار کنم؟

به نزدیک‌ترین شعبه بانکی که از آن کارت عابربانک خود را گرفته‌اید سر بزنید و مشکل را بگویید. از آنها درخواست کنید کارت‌تان را باطل کنند و به شما کارت جدید بدهند. این کار برای این است که یابندگان کارت‌ بانکی شما نتوانند با ترفندهای مختلف از حسابتان پول برداشت کنند.

*** گم‌شدن وجه در انتقال به حساب دیگران

موضوع را به بانک اطلاع دهید. آنجا اطلاعات حساب شما و حسابی که به آن پول ریخته‌اید، بررسی می‌شود و در صورتی که مشکلی رخ داده باشد، مشکل را برطرف می‌کنند و پول را به حساب شما برمی‌گردانند.

*** پول گمشده در عابربانک‌ها

یک رسید از صورتحساب‌تان بگیرید و ۲۴ساعت صبر کنید. اگر پول به حساب شما بازگشت که مشکل حل شده‌است اما اگر این اتفاق نیفتاد به بانک موضوع را گزارش دهید و صورتحساب را برایشان ببرد. آنجا چند فرم به شما می‌دهند تا پر کنید و بانک از طریق آن فرم‌ها مکاتبات لازم را با مراجع مربوط انجام می‌دهد تا تکلیف پول گمشده شما را مشخص
کنند.

*** عابربانک کارتم را ضبط کرده

در اولین ساعت کاری به شعبه همان بانک بروید و مشکل را بگویید؛ آنها یک مامور می‌فرستند تا کارت را از داخل دستگاه بیرون بکشد. قطعا آنها از شما مدارک شناسایی‌ معتبر می‌خواهند و بعد کارت را تحویل می‌دهند.

*** استفاده از اینترنت‌ بانک برای کارهای ساده

بدون شک در روزهای شلوغ و پرهرج‌و‌مرج، بسیاری از شما تمایل ندارید برای کارهای ساده بانکی وقت بگذارید و راهی خیابان‌ها شوید و بدتر از همه در صف‌های طولانی عابربانک‌ها بایستید اما چه می‌شود کرد؟ ناچارید یک‌سری قبض‌ بپردازید، برای شارژ اینترنت پول به حساب خدمات‌دهنده‌تان بریزید، برای دیگران پول واریز کنید یا منتظرید پولی به حسابتان ریخته شود و دائم نمی‌توانید در صف عابربانک بایستید و موجودی حساب بگیرید.

غیر از این، یک‌سری خریدهای ریز و درشت دارید که برای خریدن هر قلم از لیست‌تان باید در این ترافیک از این خیابان به آن خیابان و از این منطقه به آن منطقه بروید. چرا باید این‌همه دردسر برای خودتان درست کنید؟ راه‌های ساده‌تری وجود دارد که می‌توانید تعداد زیادی از کارهایتان را در خانه انجام دهید و حداقل زمان ممکن را صرف کنید. وجود یک اینترنت خانگی می‌تواند بسیاری از مشکلات شما را با حداقل وقت ممکن حل کند.

می‌توانید این کارها را از خانه و با مراجعه به سایت اینترنتی بانک موردنظرتان انجام دهید. علاوه بر این می‌توانید بسیاری از اجناس مورد نظرتان را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید. کافی است رمز دوم پویای کارت‌تان را فعال کنید و بخش اعظمی ‌از سبد خریدتان را در فروشگاه‌های اینترنتی پر کنید. این شرکت‌ها بعد از انجام فرآیند خرید و پرداخت اینترنتی مبلغ آن، کالای مورد نظرتان را حداکثر تا ۴۸ساعت بعد و از طریق پیک به دست‌تان می‌رسانند.

کدخبر: ۳۰۹۹۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر