کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۰۸۲
تاریخ خبر:

مشتری‌مداری خاص، به‌سبک شرکت رولزرویس

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | دارندگی و برازندگی! این شاید معمول‌ترین واکنش به خبری باشد که اخیراً منتشر شده بود‌. داستان از این قرار است که آقای یوساکو مازاوا، میلیاردر ژاپنی که به احتمال زیاد به خاطر آگهی‌اش با مضمون جست‌و‌جوی معشوقی برای سفر به ماه با او آشنایی دارید، به رولزرویس سفارش نسخه‌ای خاص از فانتوم را داده که روح سنتی ژاپن را بتوان در آن دید.

حالا که این نسخه به نام فانتوم اریب تولید شده، به قدری خوب بوده که خود مدیرعامل روزلرویس، آقای تورستن موترالئوس گفته که این اتومبیل نشان‌دهنده هنر شرکتش و گرد هم آمدن سه قرن تجربه و میراث ارزشمند روزلرویس بوده است. به این بهانه به سراغ چند مدل از نسخه‌های سفارشی رولزرویس در سال‌های اخیر رفته‌ایم.

*** فانتوم اریب
نسخه سفارشی آقای مازاوا به رنگ سبز مخصوصی به نام گرین اریب آراسته شده که با هواپیمای شخصی این کارآفرین ژاپنی ست می‌شود. در داخل از متریال گران‌قیمت سرامیکی شرکت هرمس در ترکیب با چرم طبیعی کرم‌رنگ استفاده شده و محفظه‌‌ خنک‌کننده‌‌ نوشیدنی تولید هرمس با داشبورد چوبی مخصوص هم از دیگر شاخصه‌های آن است.

*** داون بلک بج
این خودرو که توسط بنجامین ترینر اسلاس، معاون مهندسی گوگل‌ به رولزرویس سفارش داده شد، در اواخر سال ۲۰۱۸ و در جریان فستیوال خودروهای لوکس دلگانس پبل بیچ به دست خریدار رسید. سازنده از این نسخه به‌قدری مطمئن بود که خود مدیرعامل شرکت شخصاً خودرو را به ترینر اسلاس تحویل داد.

رنگ این خودرو ترکیبی از زرد پررنگ با نام اختصاصی سوپرفلر و آبی متضاد آن به نام پایکس پیک بلو است. این ترکیب در کابین هم ادامه پیدا می‌کند؛ جایی که چرم باکیفیت ناوی با رنگ زرد تزئین شده است. از دیگر عوامل متمایزکننده این نسخه از داون می‌توان به رینگ‌های ۲۱ اینچی با آلیاژ ترکیبی فیبرکربن و آلومینیوم اشاره کرد.

*** ریث زمین
این نسخه سفارشی از ریث را که قبلاً در این صفحه توفیق آشنایی با آن را پیدا کرده بودیم مخصوص یکی از ثروتمندان ابوظبی است و با تصویر ماهواره‌ای از خاورمیانه که ‌‌روی درپوش موتور نقش بسته شناخته می‌شود؛ تصویری که حدود ۱۰۰ ساعت پرداخت آن زمان برده است.

*** فانتوم ۱۱۵ سالگی
در سال ۲۰۱۵ روزلرویس از یک فانتوم سفارشی رونمایی کرد که این بار علت شخصی‌سازی آن نه مشتری‌ خارج از شرکت که خود رولزرویسی‌ها بودند! داستان از این قرار بود که چارلز استوارت رولز و سر فردریک هنری رویس، بنیانگذاران برند رولزرویس، برای اولین بار در تاریخ ۴ مه ۱۹۰۴ با هم دیدار می‌کنند. دیداری که به خلق برند رولزرویس منجر شد. نسخه‌ای که به منظور گرامیداشت ۱۱۵ سالگی این رویداد ساخته شد به رنگ قرمز تیره بود و از چرم دست‌دوز در داخل بهره می‌برد.

*** فانتوم روح دیجیتال
رولزرویس به خودی خود یک اثر هنری است اما نسخه‌ ویژه‌ای از آن برای پاسداشت هنرهای معاصر و فناوری طراحی رایانه‌ای ساخته شد که سنت دست‌ساز رولزرویس را با تکنیک‌های هنری مدرن همچون پرینت سه‌بعدی ترکیب کرده بود. در کابین این نسخه حدود ۵۰ گرم طلای با عیار با‌لا به کار رفته و همچنین بزرگ‌ترین قطعه‌‌ ضدفولاد پرینت‌شده توسط پرینتر سه‌بعدی قرار گرفته است.

کدخبر: ۳۸۷۰۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر