کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۷۰۶
تاریخ خبر:

مسیر متفاوت پرسپولیس و استقلال تا دربی

روزنامه هفت صبح | نتایج پرسپولیس و استقلال در دو هفته اخیر شبیه هم بوده است. هر دو تیم دو مساوی متوالی به دست آورده و چهار امتیاز از دست داده‌اند. البته استقلال در برابر فجر سپاسی، پیروزی را در دقیقه ۹۵ از دست داد و مقابل نساجی هم تیم برتر میدان بود و استحقاق کسب هر شش امتیاز این دو بازی را داشت اما پرسپولیس در هر دو بازی مقابل گل‌گهر و مس رفسنجان از حریفانش عقب افتاد و در نهایت موفق شد از شکست فرار کند و نتایج این تیم در دو هفته اخیر نسبت به استقلال عادلانه‌تر بوده است.

این چهار تساوی برای سرخابی‌ها باعث شد تا فاصله دو تیم در جدول از سه امتیاز بیشتر نشود و این کاملا به سود پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی بود و باعث شد تا از فشار هواداران و انتقادات کارشناسان نسبت به این تیم کاسته شود.

حالا پرسپولیس با توجه به برنامه سه بازی بعدی‌اش، امیدوار است نه تنها این عقب‌ماندگی سه امتیازی را جبران کند، بلکه می‌تواند در پایان دربی هفته هشتم، از استقلال پیشی هم بگیرد. برنامه سه بازی بعدی دو تیم را مقایسه کنید تا ببینید پرسپولیس و یحیی، چه فرصت ایده‌آلی برای بازگشت به رده‌های بالای جدول و عبور از استقلال دارد.

پرسپولیس؛ سه بازی متوالی در آزادی!
شاگردان یحیی گل‌محمدی هر سه بازی بعدی خود را در تهران برگزار خواهند کرد. گذشته از فرصت خوب برای بازی در زمین هموار و باکیفیت، پرسپولیس این فرصت را دارد که حداقل در دو بازی بعدی خود از حمایت هوادارانش در ورزشگاه آزادی هم برخوردار باشد. این تیم چهارشنبه همین هفته میزبان صنعت‌نفت آبادان خواهد بود.

تیمی که اگرچه پس از بازگشت علیرضا منصوریان به روی نیمکتش، نتایج بهتری گرفته اما از نظر بازیکن به هیچ وجه قابل مقایسه با پرسپولیس نیست و البته فراموش نکنیم که منصوریان هم دیگر آن گربه‌سیاه قدیمی پرسپولیس نیست و در چند مصاف آخرش مقابل این تیم روی نیمکت تیم‌های مختلف، نتایج خوبی نگرفته است. صنعت‌نفت همین حالا هم در جدول شرایط خیلی خوبی ندارد و اگر شهرخودرو این شرایط فاجعه‌بار را نداشت، تیم آبادانی امروز دقیقا در منطقه سقوط قرار داشت.

آنها تا امروز فقط چهار امتیاز گرفته‌اند. این را هم از یاد نبریم که صنعت‌نفت در فصل نقل و انتقالات، عبدالله ناصری، حامد فلاح‌زاده و ضا خالقی‌فر را از دست داد و نتوانست جانشینان مناسبی برای آنها پیدا کند. این باشگاه مثل همه سالیان اخیر مشکل مالی هم دارد و در آستانه بازی با پرسپولیس، بازیکنانش شرایط روحی مناسبی ندارند.

بازی بعدی پرسپولیس روز ۸ آذر، باز هم در ورزشگاه آزادی و این بار در برابر نفت مسجدسلیمان برگزار خواهد شد. اگر چه در جدول رده‌بندی، نفت مسجدسلیمان شرایط بهتری نسبت به صنعت‌نفت دارد اما این تیم، حریف ساده‌تری برای پرسپولیس خواهد بود. آنها از نظر بازیکن از صنعت‌نفت هم بیشتر در مضیقه هستند و البته مشکلات مالی‌شان هم بیشتر است.

تنها پیروزی این تیم هم در برابر تیم بحران‌زده شهرخودرو به دست آمده و همین پیروزی باعث شده تا در جدول، ظاهرا شرایط بهتری داشته باشند. پرسپولیس در شرایط عادی اصلا کار سختی برای پیروزی مقابل این تیم نخواهد داشت. در نهایت هم شاگردان یحیی گل‌محمدی در روز شنبه ۱۳ آذر در ورزشگاه آزادی، به شکلی کاملا صوری مهمان استقلال خواهند بود!

استقلال و دو سفر سخت
برعکس پرسپولیس، شاگردان فرهاد مجیدی تا دربی، روزهای سختی را پشت سر خواهند گذاشت. استقلال در روزی که پرسپولیس میزبان صنعت‌نفت است، باید در سیرجان به مصاف گل‌گهر برود. تقابل فرهاد مجیدی با قلعه‌نویی به خودیِ خود حساس است، مضاف بر اینکه قلعه‌نویی به دلیل چهار باخت متوالی مقابل فرهاد، انگیزه‌های زیادی برای جبران و انتقام از شاگرد خودش دارد.

او البته محروم است و نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند اما از جایگاه ویژه تیمش را با کمک دستیارانش هدایت خواهد کرد. به اینها اضافه کنید حضور چند بازیکن سابق استقلال را که برای درخشش در مقابل تیم سابق خود لحظه‌شماری می‌کنند. محسن فروزان، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، بهنام برزای، احمد موسوی و مرتضی تبریزی، استقلالی‌های سابق گل‌گهر هستند که بدشان نمی‌آید مقابل این تیم خودی نشان بدهند.

شاگردان فرهاد مجیدی پس از این بازی، باید در روزی که پرسپولیس باز هم در آزادی بازی می‌کند، مهمان باشد و این بار در ورزشگاه تختی آبادان! مجیدی بعد از قلعه‌نویی، باید مقابل یک استقلالی دیگر قرار بگیرد و همین، حساسیت بازی مقابل صنعت‌نفت را دوچندان خواهد کرد.

نکته اینجاست که تیم آبادانی قبل از استقلال، با پرسپولیس بازی کرده و اگر این تیم را برده باشد، مقابل استقلال هم برای پیروزی و شکست دادن دیگر تیم بزرگ تهرانی به میدان می‌آید و اگر به پرسپولیس باخته باشد، برای جبران شکست، چاره‌ای جز غلبه کردن بر استقلال نخواهد داشت. شاگردان مجیدی بعد از این بازی به تهران بازخواهند گشت تا خود را برای دربی روز شنبه سه آذر آماده کنند.

استقلال کمتر استراحت می‌کند!
نکته مهم دیگر در برنامه بازی‌های پرسپولیس و استقلال تا دربی این است که بازی‌های دو تیم در یک روز برگزار می‌شود. این در حالی است که پرسپولیس در این مدت از تهران خارج نخواهد شد اما استقلال دو بار باید به سیرجان و آبادان سفر کند و به تهران برگردد! و این به معنای آن است که شاگردان مجیدی، هم خستگی دو سفر را باید به جان بخرند و هم احتمالا یکی دو جلسه تمرین را از دست خواهند داد.

کدخبر: ۴۲۶۷۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر