کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۵۷۲
تاریخ خبر:

مرگ دلخراش سه دختر در روستایی از آستانه اشرفیه

سه کودک گیلانی که ۸، ۹ و ۱۲ سال داشتند با خوردن قرص برنج دچار مسمومیت شدیدی شده و جان خود را از دست دادند. این حادثه در یکی از روستاهای آستانه اشرفیه در استان گیلان اتفاق افتاد. دکتر آبتین حیدر‌زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این باره گفت: سه دختر ۸ ، ۹ و ۱۲ ساله اهل آستانه اشرفیه با خوردن قرص برنج و بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه نیز جزئیات بیشتری از این حادثه دلخراش را بازگو کرد و گفت: سه دختربچه ۸ ، ۹ و ۱۲ ساله اهل روستای داخل پایین از توابع بخش مرکزی آستانه اشرفیه بودند که براثر مسمومیت دارویی جان باختند. وی با بیان اینکه این سه کودک هم‌بازی بودند، افزود: پزشکی قانونی در حال بررسی نوع داروهای مصرفی است.

وی تصریح کرد: تا تکمیل شدن پرونده اظهار نظر بیشتر در خصوص علت مرگ این سه کودک امکان پذیر نیست. همچنین دادستان مرکز استان گیلان با اشاره به جان باختن سه کودک خردسال در آستانه‌اشرفیه بر اثر مسمومیت گفت: طبق اظهارات خانواده کودکان متوفی احتمال مرگ بر اثر قرص برنج پیش‌بینی می‌شود که نظر نهایی تا پایان تحقیقات پرونده اعلام می‌شود.

سید مهدی فلاح میری با اشاره به مسمومیت منجر به مرگ سه دختر بچه در آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: متأسفانه سه نونهال دختر ۸، ۹ و ۱۲ ساله که در همسایگی یکدیگر در روستای داخل پایین از توابع بخش مرکزی آستانه‌اشرفیه زندگی می‌کردند براثر مسمومیت جان خود را از دست دادند. او با اشاره به بدحال شدن دختربچه ۸‌ساله پیش از انتقال به بیمارستان گفت:

این کودک موضوع خوردن قرص را با خانواده‌‌اش در میان گذاشته بودکه با اعلام دو کودک دیگر به خوردن قرص هر سه به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت منتقل شدند که متأسفانه هرسه نفرجان خود را از دست می‌دهند.دادستان مرکز استان درتحقیقات اولیه نوع قرص‌های مصرفی کودکان که باعث مسمومیت آنان شده را قرص برنج اعلام کرده و افزود:

با توجه به انتقال هرسه کودک به بیمارستان ۱۷ شهریور در رشت، بازپرس ویژه قتل، برای بررسی ابعاد موضوع با حضور پزشکان متخصص در بیمارستان حضور پیدا کرد. او با اشاره به اظهارات خانواده کودکان متوفی بیان کرد: تحقیقات اولیه از برخی اعضای خانواده کودکان و مطلعین نیزحکایت از مصرف قرص برنج دارد که تحقیقات قضایی ادامه دارد و برای اعلام نظر قطعی درعلت تامه فوت منتظرنظر کارشناسی پزشکی قانونی هستیم.

کدخبر: ۳۵۰۵۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر