کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۰۷۰۲
تاریخ خبر:

مرور مهم‌ترین حاشیه‌های سیاوش یزدانی در ۵پرده

روزنامه هفت صبح| سابقه حاشیه‌ها و جنجال‌های مدافع اخراجی استقلال به قبل‌تر از حضور او در این تیم برمی‌گردد. تعداد دفعاتی که او با مسائلی جز اتفاقات فوتبالی و فنی تبدیل به تیتر یک روزنامه‌های ورزشی شد، خیلی زیاد است اما ما در این مطلب 5 جنجال مهم او را مرور می‌کنیم.

یک: خون به پا می‌شود!
یزدانی قبل از استقلال در سپاهان بازی می‌کرد. در اردیبهشت ماه 1398، سپاهان در ورزشگاه آزادی مهمان پرسپولیس بود. بازی کیفیت فنی زیادی نداشت و تحت تاثیر اتفاقاتی بود که از قبل از سوت شروع، روی سکوها رخ داد. درگیری‌های زیادی روی سکوها بین هواداران د‌و تیم رخ داد و تصاویر وحشتناکی از این اتفاقات منتشر شد. سیاوش یزدانی بعد از بازی در مقابل خبرنگاران گفت: «با سنگ هواداران ما را زدند و سر آنها شکست.

از همین حالا می‌گویم که هواداران پرسپولیس برای بازی جام‌حذفی به اصفهان نیایند زیرا امنیت آنها را خدا تامین می‌کند.» او بعد از این مصاحبه از سوی کمیته انضباطی محروم شد و باشگاه پرسپولیس هم از او شکایت کرد. یزدانی روز بعد از این مصاحبه صحبت‌هایش را تعدیل کرد و گفت: «من روز گذشته خواهش کردم که تماشاگرنماها به اصفهان نیایند. اصلا منظورم به تماشاگران فهیم پرسپولیس نبوده است. قدم هواداران فهیم پرسپولیس در اصفهان روی چشم ما.»

دو: توهین ناموسی به شجاع
چند هفته بعد دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی به مصاف هم رفتند. این بار در اصفهان و این همان مسابقه‌ای بود که یزدانی به هواداران پرسپولیس هشدار داده بود برای دیدنش به اصفهان نیایند. در این بازی هم درگیری‌هایی خونین روی سکوها رخ داد و حتی به چند خودرو با پلاک تهران آسیب‌هایی وارد شد.

در طول بازی سیاوش یزدانی با شجاع خلیل‌زاده درگیری لفظی پیدا و به او توهین زشتی هم کرد و هر دو بازیکن کارت زرد گرفتند. این توهین کاملا قابل لب‌خوانی بود! در دقایق پایانی بازی داور یک پنالتی عجیب به سود سپاهان اعلام کرد که مهدی کیانی آن را به بیرون زد و درست در آخرین دقیقه بازی، شوت احمد نورالهی که می رفت در دستان پیام نیازمند قرار بگیرد، با برخورد به سیاوش یزدانی تغییر مسیر داد و به گل تبدیل شد و با این گل سپاهان از جام‌حذفی کنار رفت و پرسپولیس به فینال رسید.

سه: کم‌کاری برای محمود فکری
در لیگ بیستم محمود فکری سرمربی استقلال بود. سیاوش یزدانی بعد از بازی هفته اول مقابل مس رفسنجان ناگهان مصدوم شد و تا هفته‌های پایانی نیم‌فصل در ترکیب اصلی قرار نگرفت. شایعاتی هم از اختلاف او با فکری منتشر شده بود. در دو سه هفته پایانی نیم‌فصل اول، یزدانی به ترکیب بازگشت اما بعد از شکست 2 بر صفر استقلال مقابل سپاهان در هفته پانزدهم، محمود فکری در نشست خبری و مصاحبه‌های روزهای بعد تلویحا از کم‌کاری بعضی از بازیکنانش پرده برداشت.

فکری پس از هفته شانزدهم استعفا داد و بعدها به چند بازیکن استقلال کنایه زد. سرانجام سیاوش یزدانی چند هفته پیش در مصاحبه‌ای به صراحت گفت: «خوشحالم برایش بازی نکردم و به خودم افتخار می‌کنم و هیچ وقت قبول نمی‌کنم شاگرد ایشان هستم.» او البته از کم‌کاری و خیانت حرفی نزد و در توضیح حرف‌هایش گفت منظورش این بود که در دوران فکری بیشتر مصدوم بود و در تیم او زیاد به میدان نرفت.

چهار: ظلمی به نام سربازی!
در اواسط لیگ بیست و یکم زمزمه‌های سرباز شدن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در رسانه‌ها شنیده می‌شد. این اتفاق در هفته بیستم رخ داد و این دو بازیکن علیرغم میل خودشان به ملوان در لیگ یک پیوستند. یزدانی بعد از اینکه قرار شد به انزلی برود مصاحبه‌ای طوفانی علیه فرهاد مجیدی و سردار آجورلو انجام داد و راهی انزلی شد. او اما در ملوان هم بازی نکرد.

کادر فنی ملوان مدعی بود که او انگیزه ندارد و کمکی به این تیم نمی‌کند. یزدانی اما در حالی که قرار بود خیلی زود خدمت سربازی‌اش تمام شود، هر روز استوری‌هایی غم‌انگیز با لباس سربازی منتشر می‌کرد و طوری وانمود می‌کرد که انگار دارد در سخت‌ترین شرایط خدمت سربازی‌اش را طی می‌کند. چند ماه بعد هم کارت پایان خدمتش را گرفت و به استقلال برگشت. در واقع همه این جار و جنجال‌ها فقط برای چند ماه خدمت، آن هم در آسان‌ترین شرایط ممکن ایجاد شد.

پنج: خجالت از استقلالی بودن
بازگشت او به استقلال با درخشش داسیلوا و غلامی در ترکیب خط دفاعی استقلال همراه بود. ساپینتو به این دو نفر اعتقاد داشت و به همین دلیل یزدانی و مرادمند کاملا نیمکت‌نشین شده بودند. مرادمند اعتراضی نداشت و تمرینش را می‌کرد اما سیاوش یزدانی تصمیم گرفت اعتراضش را به شکل دیگری نشان دهد. در روز تولد ساپینتو، تصویری از او با کیک تولدش در تمرین استقلال منتشر کرد و در توئیتی نوشت: «تولدندیده تولدت مبارک.

برای اولین بار خجالت کشیدم که استقلالی هستم. این تیم، تیم مردم بود.» در ظاهر او از اینکه این جشن تولد در روزهای ملتهب کشور برگزار شده بود ناراحت بود اما همه می‌دانستند که مشکل یزدانی جشن تولد نیست و او از نیمکت‌نشینی‌اش ناراحت است. یک روز بعد به محل تمرین رفت اما ساپینتو اجازه تمرین را به او نداد. یزدانی به کمیته انضباطی دعوت شد و در حالی که احتمال اخراجش وجود داشت، چند هفته بعد به تمرینات برگشت.

کدخبر: ۵۰۰۷۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر