کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۲۹۷
تاریخ خبر:

مرور آخرین وضعیت گروه پرسپولیس در آسیا

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پرسپولیس سه‌شنبه‌شب سومین بازی خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل التعاون عربستان برگزار خواهد کرد. اما شرایط پرسپولیس در این گروه چگونه است و شانس شاگردان یحیی برای صعود از این گروه چقدر است؟

*** نه بحرانی، نه ایده‌آل
این روزها پرسپولیس شرایط عجیب و پیچیده‌ای دارد. از سویی این باشگاه با جذب عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان، حامد لک، آرمان رمضانی، علی شجاعی و سعید آقایی یکی از فعال‌ترین تیم‌های بازار نقل‌وانتقالات بوده و صدای برخی از تیم‌ها را هم درآورده، اما از سوی دیگر مشکلات داخلی باشگاه هم در بدترین زمان ممکن عود کرده است.

یحیی گل‌محمدی در چند مقطع علیه مدیران باشگاه مصاحبه کرد و در اعتراض به شنیدن دروغ‌های مکرر از مدیریت، مشکلات مالی، جدایی علی علیپور و مهدی ترابی و همچنین عدم جذب بازیکنانی مثل رضا اسدی و دانیال اسماعیلی‌فر، تهدید به استعفا پس از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم کرد. البته مهدی رسول‌پناه مدعی شد که همه‌چیز یک سوءتفاهم بوده و اینها اختلافاتی است که در هر خانواده‌ای پیش می‌آید

اما در نهایت یحیی در آخرین پست اینستاگرامی خود، باز هم طعنه‌ای به مدیریت زد و البته به هواداران قول داد که تمام تلاشش را برای موفقیت باشگاه در آینده انجام خواهد داد. درهرحال به نظر می‌رسد رابطه بین کادر فنی و مدیران باشگاه خیلی خوب نیست و فعلا همه‌چیز به صورت کدخدامنشانه پیش می‌رود و اگر خدای‌ناکرده پرسپولیس در آسیا نتایج خوبی نگیرد، ممکن است اتفاقات دیگری در این باشگاه رخ دهد.

با وجود همه این مشکلات، به نظر می‌رسد پرسپولیس از نظر فنی، فیزیکی و روحی در شرایط خوبی به‌سر می‌برد. سفر این تیم به قطر پردردسرتر از سایر نمایندگان ایران انجام شد و حتی تعدادی از اعضای باشگاه بدون ویزا وارد قطر شدند و البته مشکل آنها هم خیلی زود حل شد. درمجموع پرسپولیس مثل چندسال اخیر ثبات خوبی در فهرست نفرات خود داشته و با حداقل تغییرات در نفرات اصلی، فصل جدید را آغاز خواهد کرد. آنها در روزهای گذشته فقط علیپور و ترابی را از دست دادند که اگرچه مهره‌های مهمی برای این تیم بودند اما، پرسپولیس آنقدر بازیکن استاندارد و آماده در اختیار دارد که از بابت جدایی آنها صدمه چندانی نبیند.

*** انگیزه نفرات جدید
شاید نفراتی که در پست‌های علیپور و ترابی جذب شده‌اند، فعلا در حد و اندازه آنها نباشند، اما بازیکنان ضعیفی هم نیستند و این پتانسیل را دارند که در پرسپولیس پیشرفت کنند. بازیکنانی مثل احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر، علاوه‌بر توانایی فنی، انگیزه‌های فوق‌العاده‌ای هم برای درخشیدن در پرسپولیس دارند و برای این درخشیدن، چه میدانی بهتر از لیگ قهرمانان آسیا؟

*** ترکیب احتمالی پرسپولیس
با نفراتی که پرسپولیس جذب کرده و با احتساب غایبانی مثل مهدی شیری، محمد نادری، محسن ربیع‌خواه و کمال کامیابی‌نیا، می‌شود ترکیب پرسپولیس را اینچنین پیش‌بینی کرد: حامد لک در دروازه، سیامک نعمتی در دفاع راست، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در دفاع میانی، سعید آقایی در دفاع چپ، احمد نورالهی، سیامک سرلک، بشار رسن، امید عالیشاه و احسان پهلوان در خط هافبک و عیسی آل‌کثیر و وحید امیری هم در خط حمله به میدان خواهند رفت. درمجموع به نظر می‌رسد پرسپولیس زیاد با کمبود مهره مواجه نیست، اما بزرگ‌ترین نگرانی یحیی در بازی اول، ناهماهنگی بازیکنان جدید است که اتفاقا تعدادشان در ترکیب اصلی کم هم نیست.

*** از التعاون چه می‌دانیم؟
این تیم درحال‌حاضر سرگروه است و با دو پیروزی غیرمنتظره مقابل الشارجه امارات و الدحیل قطر ۶امتیازی است! اما این نتایج چند ماه پیش به دست آمد و التعاونی که در هفته‌های اخیر دیده‌ایم، تیم کاملا متفاوت و ضعیف‌تری به نظر می‌رسد. آنها در ۱۱ بازی آخر خود در لیگ عربستان، فقط دو پیروزی به دست آوردند و ۹ باخت را تجربه کردند.

وضعیت به شکلی بود که آنها در هفته آخر ممکن بود به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کنند، اما با گلی که در دقیقه ۹۰ به ثمر رساندند، پیروز شدند و در لیگ برتر عربستان ماندنی شدند. این تیم نسبت به دیگر نمایندگان عربستان در آسیا بازیکنانی کاملا معمولی در اختیار دارد و به نظر می‌رسد دو پیروزی اول این تیم در لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی بوده است و پرسپولیس این شانس را دارد که با دو برد متوالی مقابل التعاون، به وضعیت خود در جدول رده‌بندی این گروه سروسامانی بدهد. شاگردان یحیی از دو بازی قبلی خود، یک باخت و یک مساوی به دست آورده‌اند و با یک امتیاز در رده سوم گروه قرار دارند.

*** از الدحیل و الشارجه چه خبر؟
الدحیل همچنان شانس اول صعود از این گروه به نظر می‌رسد، اگرچه در برابر التعاون یک شکست غیرمنتظره را تجربه کرد. آنها قرارداد ماریو مانژوکیچ را فسخ کردند، اما چند بازیکن دیگر را به خدمت گرفتند که مهم‌ترین آنها رامین رضائیان است!

رضائیان بعد از درخشش مافوق تصور در الشحانیه به الدحیل پیوست و قطعا رویارویی او با پرسپولیس در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا دیدنی خواهد بود. این تیم همچنان مهدی بن‌عطیه مراکشی، ادمیلسون جونیور بلژیکی، یوسف مساکنی مراکشی و دودوی برزیلی را در اختیار دارد و البته چند ملی‌پوش قطری مثل عاصم مادیبو، علی عفیف، کریم بوضیاف و … را هم دارند که بازیکنان تاثیرگذاری هستند.

الشارجه اما تیم ضعیف‌تری به نظر می‌رسد. آنها در بازی رفت مقابل پرسپولیس به تساوی ۲-۲ رسیدند. مثلث برزیلی این تیم شامل ویلتون، لونزینیو و ملونی مهم‌ترین بازیکنان تیم اماراتی به شمار می‌روند و اتابک شکورف ازبک هم بازیکن تاثیرگذاری است. بااین‌حال به نظر می‌رسد اگر پرسپولیس بتواند در دو بازی رفت‌وبرگشت از پس تیم عربستانی التعاون برآید، می‌تواند با شکست دادن الشارجه شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد داشته باشد.

*** پاسخ تست کرونایی ۹ پرسپولیسی نیامد!
دیروز شایعاتی درباره احتمال مثبت شدن تست کرونای چند پرسپولیسی در رسانه‌ها مطرح شد، اما دکتر علیرضا حقیقت، پزشک تیم پرسپولیس، در مورد وضعیت بازیکنان این تیم گفت: «قبل از سفر به قطر دوبار از بازیکنان تست کرونا گرفته شد و در بدو ورود به فرودگاه قطر نیز از تمامی عوامل تیم تست گرفته شد که غیر از ۹ نفر که جواب تستشان آماده نشده، جواب تست مابقی اعضای تیم منفی بوده است.» طبق قوانینی که AFC وضع کرده، قرار شده تست کرونا هر ۴ تا ۶ روز انجام شود تا سلامت همه اعضای تیم تضمین شود.

کدخبر: ۳۴۹۲۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر