کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۸۸۷
تاریخ خبر:

مروری بر سه بازی حساس ‌و مهم امشب لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح | در یک‌سوم پایانی لیگ برتر، چند بازی عقب‌افتاده هست که می‌تواند روی جدول تاثیرگذار باشد و هر چه زودتر این بازی‌ها باید برگزار شوند تا شرایط همه تیم‌ها در جدول برابر شود. امشب ۳ بازی از بازی‌های عقب‌افتاده هفته‌های مختلف برگزار می‌شود که همه آنها از لحاظ جدولی حساسیت‌هایی دارند اما بازی حساسی که در اصفهان برگزار می‌شود همه توجهات را به خودش معطوف کرده است. این ۳ بازی را بررسی می‌کنیم.

*** ذوب‌آهن-پرسپولیس، سپاهان منتظر هدیه همشهری
مهم‌ترین بازی امشب همین بازی است. تیم دوم جدول میهمان تیمی است که در رده چهاردهم جدول ایستاده و اگر رای کمیته انضباطی درباره بازی سایپا و پیکان، حکم به پیروزی ۳-صفر سایپا بدهد، ذوب‌آهن به رده پانزدهم سقوط خواهد کرد و این یعنی حضور در منطقه سقوط! اما حتی بدون توجه به رای دربی خودروسازان، ذوب‌آهن یکی از کاندیداهای جدی سقوط به لیگ یک است و تک تک امتیازات بازی‌های باقی‌مانده برای این تیم حیاتی است.

ترس از باخت و نزدیک شدن به منطقه سقوط کافی است که تا ذوب‌آهن همه تلاشش را برای پیروزی مقابل پرسپولیس به کار بگیرد. اما آنها اگر موفق شوند میهمان قدرتمند خود را شکست بدهند، لطف بزرگی در حق تیم همشهری خود یعنی سپاهان خواهند کرد. سپاهان در حال حاضر با یک بازی بیشتر از پرسپولیس صدرنشین است و اگر شاگردان یحیی امشب نتوانند ذوب‌آهن را ببرند، صدرنشینی سپاهان مطمئن‌تر از قبل خواهد شد و این لطفی است که ذوب‌آهن می‌تواند در حق سپاهان بکند و البته خودش را هم تا حدود زیادی از منطقه سقوط دور کند. پرسپولیس برای این بازی دو غایب دارد.

سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی با حکم کمیته انضباطی محرومند و دست یحیی گل‌محمدی برای چیدن خط دفاعی تیمش زیادباز نیست. البته زوج کنعانی‌زادگان و کامیابی‌نیا در مقاطعی کنار هم بازی کرده‌اند اما اگر اتفاقی برای یکی از این دو بازیکن رخ دهد، وضعیت برای یحیی و تیمش خطرناک خواهد شد. در سایر مناطق و پست‌ها، پرسپولیس مشکل خاصی ندارد و می‌تواند از تمام بازیکنانش بهره بگیرد. در سوی مقابل ذوب‌آهن غایب بزرگی ندارد. این تیم هفته گذشته با باخت مقابل استقلال از جام حذفی کنار رفت و حالا فقط برای بقا در لیگ برتر تلاش خواهد کرد.

*** صنعت نفت-استقلال؛ بحران علیه احیا
استقلال پس از دو باخت متوالی در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس، توانست با پیروزی بر ذوب‌آهن در جام حذفی، از بحران خارج شود و حالا در مرحله احیا قرار دارد. شاگردان مجیدی فعلا با ۳۴ امتیاز در رده پنجم قرار دارند اما اگر این بازی عقب‌افتاده خود را ببرند به رده سوم جدول صعود خواهند کرد و شانس کسب سهمیه آسیایی از طریق لیگ برتر را خواهند داشت. نمایش‌های خوب مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی، محمد نادری و چند بازیکن دیگر باعث امیدواری استقلالی‌ها به پایان خوش تیم‌شان در این فصل شده اما بازی امشب مقابل صنعت نفت اصلا بازی آسانی نیست.

تیم آبادانی در ۱۰ بازی آخر خود حتی یک پیروزی هم به دست نیاورده است. این تیم در نیم‌فصل اول تا مقطعی، مدعی قهرمانی نیم‌فصل هم بود اما در نیم‌فصل دوم به شدت افت کرد و کار به جایی رسید که حالا فاصله زیادی تا منطقه سقوط ندارد. دقیقا مشخص نیست چه بر سر صنعت نفت آمده اما به نظر می‌رسد مشکلات مالی و مدیریتی، بازیکنان این تیم را آزار داده و آنها را بی‌انگیزه کرده است. اما ادامه این وضعیت صنعت نفت را با خطر سقوط به لیگ یک مواجه خواهد کرد و آنها هر چه زودتر باید این خطر را احساس کنند. بازی با استقلال که به صورت زنده پخش خواهد شد، بهترین فرصت برای این تیم است تا خودش را از منطقه سقوط جدا کند.

استقلال در بازی امشب احتمالا مهدی‌پور و ریگی و قطعا دیاباته را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت اما دست فرهاد مجیدی بسته نیست و او می‌تواند جای خالی این بازیکنان را در ترکیب تیمش پر کند. امید اول او هم مهدی قایدی است که ستاره این فصل استقلال بوده است. در سوی مقابل صنعت نفت با تکیه بر بازیکنانی مثل طالب ریکانی و رضا خالقی‌فر امیدوار است بتواند دروازه استقلال را باز کند و بعد از مدت‌ها به پیروزی برسد و از بحران خارج و از منطقه سقوط دور شود.

*** فولاد-تراکتور؛ در غیاب ستاره‌ها
این بازی می‌توانست بسیار جذاب‌تر و حساس‌تر از چیزی باشد که هست اما اتفاقاتی که در اردوی تراکتور رخ داده، وضعیت این تیم را بحرانی کرده است. مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به دلیل اختلاف با رسول خطیبی حاضر به تمرین و بازی در تراکتور نیستند و می‌خواهند قبل از پایان فصل از این تیم جدا شوند. خطیبی هم ظاهرا استعفایی داده بود که با آن مخالفت شده و فیروز کریمی به عنوان مدیرفنی به این تیم پیوسته تا در روزهای بحرانی به خطیبی کمک کند.

تراکتور هفته گذشته با شکست مقابل آلومینیوم اراک از جام حذفی هم کنار رفت و با توجه به موقعیتش در جدول لیگ برتر، شانس چندانی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم ندارد. حتی شایعه شده که محمدرضا زنوزی هم دیگر تمایل چندانی برای حفظ و هزینه کردن برای تراکتور ندارد و ممکن است در پایان فصل مالکیت این باشگاه را واگذار کند. در سوی دیگر، وضعیت فولاد بهتر است. آنها مشکلات داخلی تراکتور را ندارند و بازیکنان رابطه خوبی با نکونام و کادر فنی دارند. این تیم در جام حذفی هم به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده و نیم‌نگاهی به کسب سهمیه آسیا از این طریق دارد. اما هنوز از لیگ برتر هم ناامید نشده است. فولاد هنوز ۱۰ بازی دیگر در لیگ برتر دارد و اگر نتایج خوبی بگیرد می‌تواند تا رده سوم جدول هم صعود کند.

تراکتور در غیاب ستاره‌های جنجالی خود کار سختی در اهواز دارد. علاوه بر شجاعی و دژاگه، بازیکنانی مثل خانزاده و فخرالدینی هم در این بازی غایب هستند و خطیبی برای نتیجه گرفتن در اهواز باید به بازیکنان دیگر خود اعتماد کند. اما فولاد با تمام قوا به مصاف تراکتور می‌آید. بیشترین انگیزه را در این بازی، محسن فروزان دارد که با بی‌مهری از تراکتور کنار گذاشته شد و حالا برای انتقام از زنوزی مقابل این تیم قرار می‌گیرد. فرشاد احمدزاده هم که سابقه درگیری با هواداران تراکتور را دارد، در اهواز فرصت خوبی برای ضربه زدن به این تیم پیدا کرده است.

کدخبر: ۳۹۱۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر