کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۹۳۲
تاریخ خبر:

مروری بر بازی‌های امروز یک‌هشتم نهایی جام حذفی

روزنامه هفت صبح | مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی از امروز با برگزاری چهار بازی آغاز می‌شود. پرسپولیس مقابل تیم تارتار قرار می‌گیرد و از بین آلومینیوم اراک و سپاهان هم یک تیم حذف خواهد شد
ذوب‌آهن-پرسپولیس
پرسپولیس در پنج فصل اخیر موفق به قهرمانی در لیگ شده ولی در این مدت، تنها یک‌بار قهرمانی جام‌حذفی را به دست آورده است. پرسپولیس با شش قهرمانی دومین تیم پرافتخار مسابقات است و ذوب‌آهن با چهار مرتبه فتح جام، تیم سوم تاریخ رقابت‌هاست. پرسپولیس در شش دوره اخیر، به جز یک فصلی که قهرمان شده، در سایر فصول در ضربات پنالتی از گردونه مسابقات خارج شده است.

آخرین تیمی که این تیم را در جریان بازی مغلوب کرد، ذوب‌آهن بود که در سال ۹۴ و در وقت اضافی پرسپولیس را ۲ بر صفر شکست داد و فصل قبل از آن هم در وقت قانونی بر پرسپولیس غلبه کرد. ذوب‌آهن در آن دو دوره با هدایت گل‌محمدی قهرمان جام‌حذفی شد که آخرین افتخار قابل توجه این تیم در فوتبال ایران به شمار می‌آید.

پرسپولیس و ذوب‌آهن در تاریخ جام‌حذفی چهار بار با یکدیگر دیدار داشتند که دو پیروزی سهم پرسپولیس و دو برد سهم ذوب‌آهن بوده است. در دیدارهای اخیر دو تیم در لیگ برتر، کفه ترازو کاملا به نفع پرسپولیس سنگینی می‌کند. ذوب‌آهن در هفت مصاف قبلی فقط یک‌بار در یک بازی تشریفاتی، موفق به شکست دادن پرسپولیس شده است. پرسپولیس در حال حاضر تیم دوم جدول لیگ و ذوب‌آهن یازدهم است.

مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن در سابقه تقابل‌هایش با یحیی گل‌محمدی آمار خوبی ندارد و با قبول هفت شکست مقابل سرمربی پرسپولیس، به هیچ مربی‌ای به اندازه یحیی نباخته است. او در هفت تقابل آخرش با پرسپولیس، شش بار از این تیم شکست خورده است. آخرین باری که مهدی تارتار از پرسپولیس امتیاز گرفته، به دیدار رفت پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در لیگ نوزدهم برمی‌گردد که شاگردان تارتار توانستند تیم گابریل کالدرون را در ورزشگاه آزادی شکست دهند.

آخرین تقابل دو تیم به حدود یک ماه پیش برمی‌گردد. جایی که پرسپولیس در تهران موفق شد ذوب‌آهن را با دو گل شکست بدهد. گل اول روی اشتباه باورنکردنی پارسا جعفری دروازه‌بان جوان ذوب‌آهن به ثمر رسید و گل دوم را هم مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی زد. این بار اما به نظر می‌رسد تارتار قصد دارد از حبیب فرعباسی دروازه‌بان اول تیمش مقابل پرسپولیس استفاده کند. در تیم او چند بازیکن دیگر هستند که می‌توانند برای پرسپولیس دردسر درست کنند.

میلاد جهانی هافبک خلاق، شوتزن و چپ‌پای ذوب‌آهن به همراه رضا خالقی‌فر که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد، مهم‌ترین و خطرناک‌ترین بازیکنان ذوب‌آهن هستند. ضربات ایستگاهی آرمان قاسمی را هم نباید فراموش کرد‌ اما پرسپولیس پس از چند نتیجه خوب در لیگ برتر - منهای بازی با پدیده - آماده است تا در جام حذفی هم به روند خوبش ادامه دهد. گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی بالاخره می‌تواند از دو بازیکن تاجیکستانی خود هم استفاده کند. البته عالیشاه و آل‌کثیر به دلیل مصدومیت در دسترس یحیی نیستند.

آلومینیوم اراک-سپاهان
دومین بازی مهم امروز جام حذفی تقابل آلومینیوم و سپاهان در اراک است. این دو تیم هفته گذشته در لیگ برتر به مصاف هم رفتند و به تساوی بدون گل رسیدند. در آن بازی سپاهان نمایشی ضعیف و بی‌برنامه داشت و آلومینیوم شایسته برد بود. مربیان این تیم حتی مدعی بودند که اگر داور پنالتی‌های آنها را می‌گرفت، سپاهان را شکست می‌دادند. حالا اما دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که هیچ احتمالی برای تساوی وجود ندارد.

یکی از دو تیم سوم و چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر امشب از جام حذفی کنار خواهد رفت. بازی در اراک تا امروز که برای سپاهان خوش‌یمن نبوده است. آنها در همین شهر از پرسپولیس در لیگ برتر میزبانی کردند و مغلوب این تیم شدند. مقابل آلومینیوم هم در اراک با خوش‌شانسی به تساوی بدون گل رسیدند.

محرم نویدکیا در شرایط سختی قرار گرفته و اگر امروز تیمش ببازد و حذف شود، انتقادها از او به شدت افزایش خواهد یافت. هواداران سپاهان از عملکرد تیم در لیگ برتر راضی نیستند و اگر تیم‌‌شان در جام حذفی هم حذف شود، به این راحتی با این اتفاق کنار نخواهند آمد. آلومینیوم اما شرایط بهتری دارد. این تیم تا همین جا هم در لیگ برتر عالی کار کرده است. شاگردان خطیبی در شهرشان هرگز باخت را تجربه نکرده‌اند و امیدوارند این روند در جام حذفی هم ادامه داشته باشد.

مس کرمان-فولاد
شاید در نگاه اول به نظر برسد فولاد کار سختی در جام حذفی نداشته باشد اما مس کرمان در حال حاضر تیم دوم لیگ یک است و در هر پنج بازی آخر خود پیروز شده و مدعی جدی صعود به لیگ برتر است. شاگردان فرزاد حسین‌خانی حتی ملوان صدرنشین را هم در خانه‌اش با تساوی متوقف کرده‌اند.

این تیم با تنها شش گل خورده در ۱۴ بازی از نظر دفاعی در شرایط خوبی قرار دارد و می‌تواند فولاد را به دردسر بیندازد‌ اما شاگردان جواد نکونام هم حریف را دست کم نخواهند گرفت. فولاد مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی است و با توجه به اینکه در لیگ برتر شانس چندانی برای قهرمانی ندارد، می‌خواهد جام حذفی را در اهواز نگه دارد. این تیم مهره‌های خوب و تعیین‌کننده‌ای دارد و با اتکا به این ستاره‌ها می‌تواند از پس میزبان لیگ یکی سرسخت خود بربیاید.

خیبر خرم‌آباد-صنعت‌نفت آبادان
این اولین بازی امروز جام حذفی است که قرار است از ساعت ۱۴ آغاز شود اما بازیکنان تیم صنعت‌نفت که در تمام نیم‌فصل اول حتی یک ریال هم دریافتی نداشتند، بعد از بازی آخر خود در لیگ برتر اعتصاب کرده‌اند و حتی دیروز با وجود تهیه بلیت به مقصد خرم‌آباد، دست از اعتصاب نکشیدند! کاروان این تیم تا لحظه تنظیم مطلب راهی خرم‌آباد نشده اما این احتمال وجود دارد که بازیکنان بالاخره کوتاه بیایند و خودشان را به این بازی برسانند.

اگر این اتفاق نیفتد و بازی برگزار نشود، علاوه بر بازنده اعلام شدن صنعت‌نفت، این تیم احتمالا از حضور در دو دوره بعدی جام‌حذفی هم محروم خواهد شد و این ضربه بزرگی برای فوتبال آبادان خواهد بود. خیبر خرم‌آباد هم از تیم‌های خوب لیگ یک است که در حال حاضر در رده سوم جدول جای دارد و عبدالله ویسی را روی نیمکت خود می‌بیند. آبادانی‌ها حتی اگر راضی به سفر به خرم‌آباد شوند، کار آسانی در مقابل خیبر نخواهند داشت.

کدخبر: ۴۳۶۹۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر