کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۶۵۵
تاریخ خبر:

مروری بر اتفاقات عجیب این روزهای موسیقی

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | این هفته اتفاقات عجیبی در موسیقی ایران رخ داد که شاید عجیب‌ترین آنها انتشار آهنگی تحت عنوان «ورق برگشت» با صدای غلام کویتی‌پور و دختری ۱۳‌ساله به نام پریچهر بود. در فضای مجازی و خبرهای اولیه عنوان شد که کویتی‌پور با دخترش خوانده اما کمی ‌بعد او در لایو اینستاگرامی ‌این خبر را تکذیب کرد و ماجرا را از زبان خودش شرح داد.

کویتی‌پور می‌گوید، زمانی که این آهنگ را خوانده پریچهر حتی در استودیو هم حضور نداشته و خواندن این کار از شخص دیگری پیشنهاد شده و او هم قبول کرده است. او این اثر را به تمام دختران ایران تقدیم کرد و بعد هم در لایو اینستاگرام در جواب تحلیل‌های عجیب و غریب رسانه‌های داخلی و خارجی عنوان کرد: «هدف سیاسی از این کار نداشتم.

من چهاردهه است که نان صدایم را نمی‌خورم. نه جناحی هستم و نه برای نماینده و کاندیدای خاصی تا‌به‌حال خوانده‌ام. دغدغه‌ام در این روزها فقط معیشت مردم است و اگر هم نقدی داشته باشم به دولت و کابینه‌اش است. ما انقلاب کردیم که حرف بزنیم و تا‌به‌حال هم همیشه حرفم را زده‌ام. از جوانی تا به امروز از همه جناح‌های مختلف نیش‌های زیادی خورده‌ام و تحلیل‌های مختلفی شنیده‌ام که خیلی‌هایشان برایم خوشایند نبوده، اما همیشه همه این‌ها را به فال نیک می‌گیرم.»

از همه این‌ها که بگذریم کویتی‌پور خواننده عجیبی است. در حماسی‌خوانی نمونه شاخصی است برای آنهایی که در این ژانر از موسیقی مشغول تولید هستند. صدایش گرم، پرطنین و سوزناک است و جالب اینجاست که در همین قطعه «ورق برگشت»، می‌توانید متوجه شوید که چقدر موسیقی روز ایران را می‌شناسد و دقیقا می‌داند که با چه استایلی یک قطعه پاپ را درست بخواند(البته خود آهنگ کیفیت مناسبی ندارد و مشخصا دلی خوانده شده). در یکی از مصاحبه‌هایی که چندسال پیش با او داشتم، می‌گفت موسیقی روز دنیا را پیگیری می‌کند و همه را هم خوب می‌شناخت. در آن مصاحبه فهمیدم که خواننده «ممد نبودی ببینی» پینک‌ فلوید گوش می‌کند.

یکی دیگر از اتفاقات جالب این هفته پخش دوآهنگ به نام‌های «وطن» از حمید هیراد و «ایران» از آرمین زارعی بود. البته دوستان در انتخاب نام آهنگ خلاقیت زیادی نشان داده‌اند اما شاید بهتر بود به اولین نامی‌ که در ذهنشان آمد، راضی نمی‌شدند. بی‌پرده بگویم، آهنگ هیراد واقعا خوب نیست و حق مطلب را در مورد وطن ادا نمی‌کند. مشکل بیشتر آهنگ‌هایی که با مضامینی مثل وطن تولید می‌شوند این است که آن حس‌و‌حالی را که باید در آدم زنده کند، زنده نمی‌کند و آهنگ هیراد از همین‌دست آهنگ‌ها است.

اما آهنگ آرمین کمی ‌داستانش فرق می‌کند. او کار قابل دفاعی تولید کرده و شاید فقط تنها زمان و موقعیت انتشارش مناسب نبود. آهنگ آرمین از آن دست کارها است که جان می‌داد برای تیم ملی خوانده می‌شد یا مناسبت‌های ورزشی ملی دیگر. اکتیو است و ریتمیک و به‌شدت مناسب ساخت کلیپ. ناگفته نماند که قطعه «ایران» که آرمین تولید کرده، یکی از بهترین قطعات حداقل یک‌ماه اخیر هم می‌تواند باشد.

«بهنام بانی» رسماً به عرصه بازیگری وارد شد. این خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ به‌تازگی جلوی دوربین فیلم ‌سینمایی «گشت۳» به کارگردانی سعید سهیلی رفته است. خبرهای رسیده از روابط عمومی ‌این فیلم سینمایی حکایت از آن دارد که داستان این فیلم درباره موسیقی در شهر مشهد است و بهنام بانی نقش یک خواننده بدصدا را ایفا می‌کند که قصد دارد در این شهر کنسرت برگزار کند.

خبر دیگر این‌که بالاخره کنسرت‌های تابستانه راه افتاد و اولین آنها هم اجرای امید حاجیلی در سالن وزارت کشور است. خرید بلیت هم به این صورت است که شما با هر تعداد از دوستان و خانواده می‌توانید کنار هم بنشینید اما بعد از شما دوصندلی خالی می‌ماند و نفرات بعدی هم بعد از آن دو صندلی خالی می‌نشینند.

تا اینجای کار می‌تواند جالب باشد اما وقتی نگاهی به قیمت بلیت‌ها می‌اندازید، متوجه می‌شوید که افزایش عجیب غریبی داشته است. البته هنوز مثل قدیم بلیت‌های ۷۰هزار تومانی هم وجود دارد اما سقف قیمت تا ۲۶۵هزار تومان بالا رفته و این افزایش قیمت چیزی نیست که مخاطب بتواند آن را راحت بپذیرد.

کدخبر: ۳۳۶۶۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر